Hermes Bruyn
Elementary prepper
https://sleepwet.nl heeft nog enkele dagen waar je kunt tekenen voor de aanvraag van een referendum , op 22 augustus sluit deze op de site.
1984 kruipt elk jaar dichterbij, zien we ook aan de online censuur. Op deze pagina geven we een kort overzicht van de aangepaste Wet op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten 2017, oftewel de sleepwet. De gehele wet is hier te vinden.
Met deze wet wordt het vanaf 2018 mogelijk voor de inlichtingendiensten (de AIVD en de MIVD) om op grote schaal online communicatie en informatie verwerven, ook van onschuldige burgers. Daarnaast wordt het in sommige gevallen mogelijk toegang te krijgen tot databases van andere instanties. Al deze informatie kan, zelfs zonder het analyseren ervan, gedeeld worden met buitenlandse inlichtingendiensten. Er mag een geheime DNA databank worden begonnen waar iedere burger in terecht kan komen. Ook mogen de geheime diensten alle geautomatiseerde apparaten hacken (bijvoorbeeld uw telefoon, computer, smart-tv en pacemaker).
lees verder op https://www.privacynieuws.nl/nieuwsoverzicht/divers-nieuws/actie/19150-sleepwet-referendum.html
Ik heb deze een paar keer zien langskomen op mijn feeds.
Ik maak me al langere tijd zorgen over de lakse attitude naar het publiek waarmee dit soort zaken besloten wordt achter iedereens rug om.
Ik vond het item van Lubach heel strijkende uitspraak.
-"als de overheid iedere burger vraagt om een aantal surveillance camera's in je huis te plaatsen, maar wel met de toezegging er In Principe niks mee te doen. Zou je die camera's dan laten plaatsen?"
Dat is wat er dus inderdaad gebeurd, ik voor de mensen die zeggen niks te verbergen te hebben gaat dit ver. Alle smartphones en laptops worden gewoon gratis surveillance apparatuur om in te tappen 24/7.
De referendum petitie voor de sleepwet dient opnieuw ingevuld te worden en is daaromlandelijk weer geopend.
Ik heb dat gelijk met al mijn online sociale kringen gedeeld.
Zijn er nog meer mensen die actief hun social media volgelingen hierover inlichten?
Ik vind dit egnie kunne om t maar even plat te zeggen