Ter scenario neem ik de huidige situatie tussen de VS en Iran als voorbeeld voor mijn stelling.
Ik denk dat er een mogelijkheid is dat deze uitgevochten gaat worden met kernwapens. Maar ook vind ik het een grote kans van niet. Hierdoor ga ik dit opsplitsen tussen twee scenario's.
Scenario 1:
De oorlog word uitgevochten met kernwapens. Dan zijn we simpel weg f*cked. Ik geloof wel dat je jezelf hier op kan voorbereiden. Maar dit hangt voornamelijk af van je locatie. Ik heb een locatie gevonden die mij "relatief veilig" lijkt (veiliger dan waar ik nu zit). Het bijzondere van deze locatie is dat er geen strategische punten liggen. Er is werkelijk niks, alleen bos. Geen bijzondere snelwegen, vliegvelden of steden. Daarom DENK ik dat er hier een grotere kans in zit om naar toe te gaan dan waar ik nu werkelijk zit.
Maar dan moet je er natuurlijk wel komen. De oplossing lijkt mij om van te voren weg te gaan. Minpunt is hiervan dat je nooit met een 100% zekerheid weet dat het gaat gebeuren en het is lastig te bepalen wanneer het "tijd" is.
Scenario 2:
De oorlog word niet uitgevochten met kernwapens. Dit maakt het toch een stuk gemakkelijker. Als het in het midden-oosten word uitgevochten dan zullen we hier in NL/BE er niet al te veel last van hebben (neem ik aan). Wat ik daarmee bedoel is, dat de kogels je niet om de oren zullen vliegen en mij persoonlijk het daarom geen reden lijkt om een "bug-out" te doen.
Maarrr, mocht er dan wel een "invasie" komen (wat me redelijk sterk lijkt, maar niet onmogelijk). Dan is het weer andere koek, zijn het de Russen dan ga ik ze te lijf (excuses, dit is een oud en slecht grapje, die sommige hier wel zullen begrijpen
@JamHard ).
Nee, even serieus mocht het zo zijn dat er een invasie komt. Dan trek ik het zelfde plan uit als in scenario 1 (mocht dit mogelijk zijn)