Helaas verschraalt het aanbod in de winkels steeds meer en heb je vaak geen andere keus dan op het internet te bestellen.
Ik ben laatst op zoek gegaan naar twee dingen die ik nodig had, een usb verlengkabel en een brievenbus slotje voor m'n pa. Zowel de Gamma als de Praxis hadden die niet op voorraad, in de computer bleek bij de Gamma dat het product al maanden niet meer in de winkel lag en niet werd bijbesteld.
Voor de USB verlengkabel, naar de Action geweest, Mediamarkt, Het Onderdelenhuis (en een slotje hadden ze ook niet), Big Bazar en twee kringloopwinkels.
Een complete dag bezig geweest met winkels afgaan en 's avonds thuis het maar op Aliexpress besteld.
Op uien, aardappels en eieren na (die duurder zijn dan in de supermarkt) is er in een straal van minimaal 10 km om mij heen niets anders te krijgen 'bij de boer'.
Het is dus vaak leuke theorie, maar in NL niet bijzonder praktisch en alweer lijken die lokale producten shopjes vooral bedoeld voor de hippe rijken, die wel 18 cent per ei willen betalen bij de boer, terwijl diezelfde eieren voor minder in de winkel liggen (kun je aan de codes zien).
En dan is het leuk om de lokalen te steunen, maar goed veertig procent van de Nederlanders zit elke week te puzzelen om rond te komen, vrezen onverwachte uitgaves en hebben geen buffer.