F
forumlid 1447
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Lokaal kopen, is eigenlijk tegenwoordig, betaalbaar kopen in je eigen land (waar je woont),
en anders de rondom liggende landen.
Simpel voorbeeld, ik koop mijn ondergoed in de plaatselijke winkel.
Maar ze verkopen daar 3 producten die ik kan dragen, de rest willen ze niet bestellen. (Op is op).
Dus bestel ik het bij de leverancier in Duitsland. Online.
Veel plaatselijk is er in een dorp niet te koop.
Supermarkten zijn verdwenen, bank is een automaat.
Wel bakkers, geen groenteboer, fruittelers in de buurt, vragen voor hetzelfde product 2x woordwaarde.
Vreemd maar waar , plaatselijk is duurder dan dat ze krijgen op de groente en fruit beurs.
Terwijl ze een kromme wortel liever als veevoer, dan voor een eerlijke prijs verkopen.
WO 3 wordt dus vooral zorgen om je eigen eten te voorzien,
want lokaal buiten ze nu al belachelijk uit.
Wecken, drogen, hamsteren, veilig opslaan, etc. is de enige kans om te overleven.
WO 3 is er voor hen die zelf hun fruit hebben, zelf hun meel gist etc in voorraad hebben,
want plaatselijk is er hier weinig, voor redelijke prijzen, te krijgen.
En Budget is de basis , om te kunnen preppen.
En op de markt is je gulden tegenwoordig 50 cent waard.
Seizoensgebonden producten groot inslaan en houdbaar maken, en vooral niemand iets vertellen.
Hopen dat de kinderen over de moestuin zwijgen, (van de rest hebben ze geen weet),
en “bidden” dat er geen oorkog komt.
Alleen zij die genoeg, meel, rijst, groente en fruit hebben gaan overleven.
en anders de rondom liggende landen.
Simpel voorbeeld, ik koop mijn ondergoed in de plaatselijke winkel.
Maar ze verkopen daar 3 producten die ik kan dragen, de rest willen ze niet bestellen. (Op is op).
Dus bestel ik het bij de leverancier in Duitsland. Online.
Veel plaatselijk is er in een dorp niet te koop.
Supermarkten zijn verdwenen, bank is een automaat.
Wel bakkers, geen groenteboer, fruittelers in de buurt, vragen voor hetzelfde product 2x woordwaarde.
Vreemd maar waar , plaatselijk is duurder dan dat ze krijgen op de groente en fruit beurs.
Terwijl ze een kromme wortel liever als veevoer, dan voor een eerlijke prijs verkopen.
WO 3 wordt dus vooral zorgen om je eigen eten te voorzien,
want lokaal buiten ze nu al belachelijk uit.
Wecken, drogen, hamsteren, veilig opslaan, etc. is de enige kans om te overleven.
WO 3 is er voor hen die zelf hun fruit hebben, zelf hun meel gist etc in voorraad hebben,
want plaatselijk is er hier weinig, voor redelijke prijzen, te krijgen.
En Budget is de basis , om te kunnen preppen.
En op de markt is je gulden tegenwoordig 50 cent waard.
Seizoensgebonden producten groot inslaan en houdbaar maken, en vooral niemand iets vertellen.
Hopen dat de kinderen over de moestuin zwijgen, (van de rest hebben ze geen weet),
en “bidden” dat er geen oorkog komt.
Alleen zij die genoeg, meel, rijst, groente en fruit hebben gaan overleven.