Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja hoor ze zijn zichtbaar...klein, onder de tekst.Zijn de plaatjes niet zicht baar voor jullie. Als het goed is staan ze onder de tekst.
Prima gedaan, het is geen regel, voorschrift of verplichting hoor, wel netjes dat je zo snel de wens van @petroman vervult...ik hoop dat Petroman zijn eeuwige dank over je uitstort én misschien zelfs wel een heuse slagroomtaart laat bezorgen.Dan hoop ik dat ik het zo goed aangepast heb.
10w delen door 12v maakt dat de max laadstroom 0.83A is.
4,2ah delen door 0.83 komt uit op een bij laad tijd van 5 uur.
Dan moet je wel iederedag vol de zon op je paneeltje hebben.
http://www.liwwadders.nl/hoezo-zonnepanelen-rendabel/
Zonne-panelen zijn nog altijd een verliesgevende investering, maar velen willen dat niet horen. De economische levensduur van bestaande panelen ligt momenteel tussen de 5 en 7 jaar, daarbinnen moeten ze terug verdiend zijn. Dat er in de wervende zonne-stroom brochures altijd weer niets zeggende teksten opgenomen staan als ‘terugverdientijd van 10 jaar’ en ‘daarna nog 15 jaar gratis stroom’, doet daar niets aan af.
Als prepper overweeg ik al jaren in te stappen met zonne energie, maar tegelijk vraag ik mij af hoe nuttig het is, en hoe lang die dingen nog werken na SHTF. Het is een hele investering en vraag mij soms af of een windmolen in mn tuin niet een beter plan is.
Of de hele set kopen, en pas installeren op het moment dat de stroom langdurig uitvalt om dan nog jaren te kunnen genieten van de accus en panelen.
Ik heb alle posts gelezen in dit draadje en ik vind het reuze interessant nog steeds. Alleen ik wacht nog op een goede optie, die regen pannen lijken veel belovend moet ik zeggen.
Voor nu beperk ik mij tot zonneladers voor de telefoon en zaklamp enz.
Dat is denk ik verouderde informatie, dat panelen maar 7 jaar mee zouden gaan. Tegenwoordig is het eerder 30 jaar, althans, zolang krijg je er garantie op. Met subsidie ligt m'n pa goed op schema om ruim binnen de vijf jaar de installatie te hebben terug verdiend. De kast die de boel omzet naar 230 volt wisselspanning en terug voert aan het net, die gaat waarschijnlijk minder lang mee, let erop hoeveel garantie daar op zit. Erg lullig als die na vijf jaar de geest geeft, want die kost een duit.
Ik zou voor de hobby wel een paar paneeltjes met accu's willen hebben, gewoon uit nieuwsgierigheid hoever ik daarmee zou komen, want echt veel verbruik ik niet.
http://www.liwwadders.nl/hoezo-zonnepanelen-rendabel/
Zonne-panelen zijn nog altijd een verliesgevende investering, maar velen willen dat niet horen. De economische levensduur van bestaande panelen ligt momenteel tussen de 5 en 7 jaar, daarbinnen moeten ze terug verdiend zijn. Dat er in de wervende zonne-stroom brochures altijd weer niets zeggende teksten opgenomen staan als ‘terugverdientijd van 10 jaar’ en ‘daarna nog 15 jaar gratis stroom’, doet daar niets aan af.
Als prepper overweeg ik al jaren in te stappen met zonne energie, maar tegelijk vraag ik mij af hoe nuttig het is, en hoe lang die dingen nog werken na SHTF. Het is een hele investering en vraag mij soms af of een windmolen in mn tuin niet een beter plan is
.