Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mijn panelen zijn niet met een truc oid uit te schakelen. Wat petroman aangeeft, zonder afspraken, contract of schakelaar icm voorgenoemd gaan zonnepanelen enkel uit als gevolg van de beveiliging. Doorgaans doordat de netspanningswaarden overschreden worden.
https://www.telegraaf.nl/financieel...-om-geld-te-besparen-kan-juist-duur-uitpakkenLet op: zonnepanelen uitzetten om geld te besparen kan juist duur uitpakken
Zonnepanelenbezitters willen zo weinig mogelijk terugleverkosten betalen. Maar zet panelen niet uit met de schakelaar in je meterkast, want dat kan een dure grap worden, waarschuwen experts. Want daardoor kan de omvormer van de zonnepanelen kapot gaan. Tot de afschaffing van de salderingsregeling in 2027 is het volgens de energie-expert nog altijd voordeliger om panelen aan te laten staan.
https://www.ad.nl/binnenland/gouden...besparen-op-terugleveren-van-stroom~ac09fa15/Gouden vondst? Hannes laat Nederlander met zonnepanelen geld besparen op terugleveren van stroom
De zonnedimmer is een klein kastje, een soort dongel, en wordt ingeplugd tussen de slimme meter en het internetmodem. Het kastje zorgt ervoor dat op piekmomenten de zonnepanelen automatisch worden uitgeschakeld en de terugleverkosten uitblijven.
https://www.ad.nl/politiek/vvd-en-s...-boete-voor-terugleveren-verdwijnen~a89d019c/VVD en SP: met afschaffing salderingsregeling moet ook boete voor terugleveren verdwijnen
Met de voorgenomen afschaffing van de salderingsregeling voor zonnestroom, moet er ook een einde komen aan de boete die energiebedrijven opleggen aan eigenaren van zonnepanelen die stroom terugleveren. Dat vinden VVD en SP, die een wettelijk verbod op dergelijke terugleverkosten willen invoeren.
Het is nog niet zeker, maar het is er wel weer een dingetje waar ik geirriteerd van raak.
@joepmeloen , ik denk dat je nu al behoorlijk bespaart op verwarmingsenergie want het gas is niet goedkoop. Ik verwarm het huis met mijn airco's en ben 50% goedkoper uit dan met gas. Zo'n 15% van mijn verwarmen (douche, warm tapwater, koken) gaat nog op gas. Met 85% van het verbruik 50% goedkoper en 15% tegen gastarief, betaal ik slechts 57,5 % van wat ik anders op gas had betaald. En jij hebt dan ook nog eens een warmtepompboiler.https://www.nu.nl/klimaat/6332447/s...de-schop-zuinig-huishouden-goedkoper-uit.html
Het is nog niet zeker, maar het is er wel weer een dingetje waar ik geirriteerd van raak.
Want na aardig wat geld uitgegeven te hebben om mijn huis duurzaam te maken: airco's, warmtepimpboiler, isolatie: spouw / vloer / kozijnen (ramen deuren), zonnepanelen en inductiekoken, ben ik eindelijk van het gas af... en ja, dat betekend dat ik in verhouding ook meer stroom opsnoep.
https://www.solyxenergy.nl/product/nymo/Maak van een elektrische boiler een WaterAccu met de Nymo. Ongeacht het merk en type zonnepanelen, omvormers, elektrische boiler of CV-combiketel. De Nymo stuurt de elektrische boiler aan met exact de hoeveelheid zonne-energie die anders teruggeleverd zou worden.
HomeWizard* slim stopcontact en HW app. Programmeer de eerste met voorwaarde dat PV x hoeveelheid aan W opbrengt.
Met als gevolg dat als de zon niet schijnt je met een lege boiler zit
Zwart/Wit @petroman ?Onzinnig ding.
A) met een ouderwetse tijdschakelaar kan je je boiler al laten opwarmen overdag, rond het middaguur. Gokje of er stroom van het dak komt inderdaad.
B) HomeWizard* slim stopcontact en HW app. Programmeer de eerste met voorwaarde dat PV x hoeveelheid aan W opbrengt.
Zo maar 2 (twee) oplossingen voor heel wat minder euries dan de 650,00 zoals genoemd.
* Nee ik heb geen aandelen.
met een ouderwetse tijdschakelaar kan je je boiler al laten opwarmen overdag, rond het middaguur.
Er is kennelijk een trechtertje nodig @martin . Laat mij dan proberen om helderheid te brengen in deze troebele wateren. Even op de plaats rust mensen, en geen modder loswerkenVolgens mij wordt er (weer) flink langs elkaar heen gepraat.
15 is 5*3 en dus wel vijfmaal scheepsrecht. Het getal is willekeurig en kan ook 2 of 30 zijn natuurlijk, even afhankelijk van de variaties in solar opbrengst op de dag (wolken voor de zon...) en een al dan niet veranderlijke wens om overdag ook andere verbruikers in te schakelen. Misschien wil de eega plotsklaps de sauna in, of wil men het massagebed laten vibreren?@petroman geeft aan:
Dat is dus 1 keer instellen om 11:00 a 12:00 (middaguur)
Hoezo 15 keer per dag instellen @RockyFlats ? hoe kom je daar aan?
Een optie die voor ons wel doenlijk is, maar niet iedereen heeft daarvoor de kennis en kunde (of daarin zin) vermoed ik.Met een home automation zou je het een stuk efficiënter kunnen instellen, en dat is dan ook gelijk die optie B
Ik vraag mij af wat je bedoelt. De een kraakt iets ongenadig af, en een ander merkt op dat het weleens genuanceerder kan liggen en geeft voorbeelden daarvan.Nu ben ik het vaak ook wel eens oneens met @petroman maar dit is toch echt wel een beetje jammer.
Ik krijg de indruk dat ik de een of andere grove vloek of ongepast iets van iemand over het hoofd heb gezien? Iemand op nuances wijzen, als dat geen teken van liefdevolle zorg is?!Een beetje lief zijn voor elkaar is mijn advies, het is bijna kerst en als we langs elkaar heen aan het praten zijn dan is het de kunst op weer op 1 lijn te komen. En dat we het dan hierna alsnog met elkaar een of oneens zijn is helemaal prima, maar dit gaat nergens over.
Het gaat hier toch over gebruik van eigen zonnestroom en voorkomen van teruglevering? In die optiek, is die surplus-stroom nagenoeg gratis, en dan kan de besparing behoorlijk groter zijn.650 euro investering voor het "slim" opladen van een boiler. Enige idee wat de gemiddelde totaalkosten zijn voor het warme water van een gemiddeld gezin per jaar? (500 euro ongeveer)
Enig idee wat je gaat besparen met dat device van 650 euro? (50 euro ongeveer)
Dergelijke informatie zoeken is turen in een kristallen bol. Ik kan mij er echter niet bijzonder druk over maken.Enig idee hoe lang dat ding mee zal gaan en hoeveel storingen er zullen zijn (nee, ik ook niet, dat weet niemand)
We agree to disagreeNee, dit is echt een onzinproduct, sorry.
Als een simpele tijdklok daarvoor het vervangende antwoord zou moeten zijn, dan is een nagenoeg continu monitoren en bijstellen het minder simpele dat ermee hand in hand gaat.