• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

show/bespreek hier je EDC

Laatst bewerkt door een moderator:
Het getoonde houtzaagje in mijn bericht Rammelt :(
Waarom heb ik er niet eerder opgelet :confused:
Bedankt voor de Tip .
Passen doet het maar net niet goed genoeg.
Te grote schoenen passen ook :lol:
Bosch past goed. Festool volgens mij ook. Zelf heb ik een lang Bosch-zaagje bij de surge gestopt.

Mijn EDC:
Portefeuille
Sleutelbos met zakmes en fluitje
Smartphone
Zaklampje met 3 AAA batterijen
Multisleutel
Leatherman Wave
Aansteker
Lippenbalsem
Balpen
Paracord armband met kompas

Vandaag kwam ik deze aanbieding tegen.

http://dealdigger.nl/heuptas-combat-ideaal-voor-je-dagelijkse-benodigdheden_849.html?utm_source=e-ngine_mail&utm_medium=dealdigger aankoop&utm_campaign=Dealdigger XML mailing - Onven

Een leuk EDC tasje zonder gelijk een complete rugzak (...) mee te moeten nemen.

Ik heb er 1 besteld.

Mocht je vaker chinese spullen bestellen, is dat het goedkoopst vanuit China zelf via de bekende sites.
Dealdigger e.d. sites zijn tussen handelaren die er ook weer hun marge op pakken. Is dit niet hetzelfde tasje? http://nl.aliexpress.com/item/Milit..._7&btsid=dfc6f66a-32aa-438b-b15f-632a6c36bc2f

Mocht je vaker chinese spullen bestellen, is dat het goedkoopst vanuit China zelf via de bekende sites.
Dealdigger e.d. sites zijn tussen handelaren die er ook weer hun marge op pakken. Is dit niet hetzelfde tasje? http://nl.aliexpress.com/item/Milit..._7&btsid=dfc6f66a-32aa-438b-b15f-632a6c36bc2f
Ik was deze ook al tegen gekomen deze week. Leek mij ook een handig tasje, maar dan aan een andere tas. Ik draag geen riemen. Die prijzen bij Ali zijn stukken goedkoper en ook nog in dollars!

@Rugzak gewoon eens proberen, iets wat niet te duur is en door de brievenbus past. Scheelt een aardige slok...

• Leuk
Waarderingen: idbg
Een leuk EDC tasje zonder gelijk een complete rugzak (...) mee te moeten nemen.
Exact dat tasje heb ik een half jaar geleden uit China gehaald voor zo'n €6, ter vervanging van mijn huidige EDC tas.
Kwalitatief is hij niet verkeerd, maar qua afmetingen vind ik hem toch te groot voor aan de riem in dagelijks gebruik, dus hou het nog steeds bij mijn oude EDC.

Het tasje heb ik nu aan mijn BOB hangen (want MOLLE) en fungeert als medicijntasje waar ik snel bij kan.

Laatst bewerkt:
@Rugzak Ik lees graag je review over je nieuwe EDC tasje!
En ook van je nieuwe tas. Hij is wel mooi geprijsd :)

[MOD]Graag dit topic houden over EDC, en niet over ander zaken als jassen en andere tassen. [MOD]

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/wat-heb-jij-gekocht-vandaag.1748/page-4#post-30303
http://www.dx.com/p/tactical-outdoor-one-shoulder-knapsack-bag-black-28l-203014#.V7vk_FuLSM9
@The mad engineer vroeg wat ik allemaal zo een beetje in de vakjes gedaan had van deze tas die ik overal mee toe naar neem als ik ergens heen ga.
IMG_20160823_074114.JPG
Vak 1: deze zit het dichtste tegen je lichaam aan en heeft ongeveer de grote van een A5 hier heb ik m'n paspoort en een papier in zitten waar m'n eventuele medicatie op staat
vak 2: bovenop waar je bijvoorbeeld je bril in kan doen, ik heb daar echter een deo-roller, wegwerpponcho, zalf voor de droge huid en een potje vaseline met isolatietape eromheen in zitten
vak 3: hier past precies een O-licht s15 met een kleine multitool en firesteel in.
vak 4: aan de zijkant zit daar een tacticalpen in geschoven en in het vak zelf dameshygiene en een naaisetje van het leger.
vak 5: Sleutels, bijenwas, multitool-creditcard en wat zoute snoepjes voor wanneer m'n bloeddruk wat laag is
vak 6: pleisters, medicijnen, haarband, haarelastiekjes, bandana, 2x aansteker, nagelknipper, oordopjes
vak 7: dit is het hoofdvak afsluitbaar met een touwtje van ongeveer 5 liter en bestaat uit 3 organisatievakjes, 1e is nog leeg, in het achterste gedeelte zit m'n externe accu, oplaadsnoer en stekker voor de telefoon en het middelste gedeelte m'n portemonnee en is er nog meer dan voldoende ruimte over voor eten voor die dag.
en aan de linkerkant in het mesh gedeelte kun je nog een waterflesje van 750 ml kwijt zonder dat deze teveel uit zou steken in de hoogte als dat je dit met een liter fles zou hebben.

Laatst bewerkt:
20160911_165816.jpg

Lekker dwarse foto, van boven naar beneden dan maar, Clipper jet SS, Ultratac K18 SS 360 lumen, Srm 611 SS, Nite Ize peuterdingetje, telescopische mini ballpoint, nagelknipper, pincet, fluitje SS, 16 gig flashdrive SS, reserve 14440 600mah accu t.b.v. K18, laadkabeltje voor foon etc micro usb

Laatst bewerkt:
Ik heb niet echt een EDC! Ik heb altijd een sleutelbos met m'n autosleutels en bieropener bij me! + m'n iPhone, portomonee en een pakje sigaretten!

M'n auto is wel wat verder voorbereid! In m'n dashboardkastje heb ik altijd een multitool, zaklamp en een 6 mm alarmpistool liggen! (Is gewoon legaal) verder heb ik altijd een rugzak in m'n kofferbak liggen met daarin onder andere:
- firestarter
- paracord
- 3 mountain house maaltijden
- vouwbare zaag
- vouwbaar schopje
- survival mes met vishaakje en kompas
- hoofdlamp
- 2 vuilniszakken! (Droog blijven)
- aansteker
- watervaste notitieblok
- 2 liter water (is niet veel, maar ben ik nog mee bezig)
- verrekijker
- 2 persoons tent
- powerbank
- nog wat meer wat ik niet meer weet! [emoji846]

Ik ben nog verder aan het kijken wat ik nog meer erbij zou willen zonder het teveel te verzwaren!

Verder heb ik nog een verband EHBO-B koffer in de kofferbak liggen! Onder m'n stoel heb ik ook nog een felle oranje plakpit! Ik ben veel onderweg en mocht ik in het donker een calamiteit krijgen dan kan ik deze aanzetten om andere weggebruikers te attenderen op m'n pechgeval! (Of van iemand anders)

Voor ik het vergeet! Ik heb ook nog een gereedschapskist met schroevendraaiers, rolmaat, hamers, schroeven, doppenset, beitels etc. etc.

Groet,
Martin

Bekijk bijlage 3433

Lekker dwarse foto, van boven naar beneden dan maar, Clipper jet SS, Ultratac K18 SS 360 lumen, Srm 611 SS, Nite Ize peuterdingetje, telescopische mini ballpoint, nagelknipper, pincet, fluitje SS, 16 gig flashdrive SS, reserve 14440 600mah accu t.b.v. K18, laadkabeltje voor foon etc micro usb
En een tasje!!!!Niet vergeten he.

Ik heb niet echt een EDC! Ik heb altijd een sleutelbos met m'n autosleutels en bieropener bij me! + m'n iPhone, portomonee en een pakje sigaretten!
Dat is hem...je EDC!!!

De mijne edc is:

Een ferro-rod en een Zwitsers mes aan de sleutelbos.
1132887.jpg

Multitool met ferrorod en aanmaak materiaal, slijpsteen.
dsc04476.jpg

en enkele items in de portefeuille: enkele veiligheidsspelden, een kleine ferrorod, naaikitje, klein mesje
Victorinox kaartmultitoolding
dsc04552.jpg

Terug
Bovenaan