Nou
@De Bezorgde Burger er zit, bij mij iig, een verschil in. Mijn werk is 4 minuten fietsen, dan is een ghb overbodig, dan hoef ik geen poncho of chloortabletten. Uurtje wandelen in het bos ook niet. Maar een edc vind ik dan wel handig/prettig.
Mijn schoonouders wonen op 45 minuten rijden, dan vind ik een GHB weer handig als aanvulling op mijn edc.
Bij mij zijn de diverse spullen verdeeld over verschillende plekken.
Ik maak inderdaad een duidelijk verschil tussen mijn EDC en mijn GHB.
Zolang ik naar mn werk ga of hier in de stad blijf, zou ik in principe lopend binnen t uur thuis kunnen zijn.
Mijn EDC is dan ook heel beperkt:
-een tactical pen,
-zaklamp met extra batterij,
-mobiel, oplader voor mn mobiel,
-Gerber zakmes,
-een stripje paracetamol, 2 pleisters en ('s zomers) anti-histamine,
-USB-stick met belangrijke info,
-nooddeken,
-fluitje,
-stevig ziplock diepvrieszakje (zitten oa de pleisters in, maar ook handig om iets in te kunnen doen),
-portemonnee met geld en pasjes.
-In plaats van wc-papier heb ik gewoon een pakje papieren zakdoekjes bij me...
Voordeel als vrouw is dat je gewend bent een tasje oid bij je te hebben en niemand kijkt vreemd op als je het overal (ook naar de wc
) meeneemt.
Daarnaast heb ik in mn 'gewone' tas altijd wat te eten in de vorm van chocolade/koekjes/repen/oid, een appel en water.
Op mn werk heb ik in mn bureau en de kast o.a. uitgebreidere EHBO, paracord, nog een zaklamp, een (fleece)deken, paraplu en extra kleding in de vorm van ondergoed, lange broek, shirt, sweater, vest/trui, jas en wandelschoenen. Ik heb er ook een tas staan met sportkleding (kan sporten op mn werk
), dus daar zit naast sportkleding ook een waterfles, zeep, shampoo, bodylotion, kam en een handdoek in.
Ook heb ik in mn auto standaard een hoop spul, net als iedereen denk ik
:EHBO-koffer, extra leesbril, regenponcho, deken, stevige laarzen, een en ander aan gereedschap, fles water, 12-uurs theelichten, BIC aansteker, pen&papier , zo'n hamer om je ruit te breken (waar van die hele gemene pennen aan zitten!) en weet ik wat nog meer.
Zodra ik de stad uitga gaat mn GHB mee en daar zit véél meer in.