De Bezorgde Burger
Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Beste @Existence,
Welkom op het forum. Je aanpak om als eerste je persoonlijke dagelijkse spulletjes op orde te krijgen lijkt me een goede, ik heb dit zelf ook zo aangepakt. Als er wat gebeurt, is het veilig thuis komen bij je gezin sowieso een voorwaarde voordat je wat dan ook voor vervolgplannen kan gaan doen.
Hier volgen mijn ideeen die ik heb na het lezen van jouw lijstje:
Edit: kijk ook even bij andere EDCs ter inspiratie. Mijn eigen staat 2 posts hieronder ;-)
Welkom op het forum. Je aanpak om als eerste je persoonlijke dagelijkse spulletjes op orde te krijgen lijkt me een goede, ik heb dit zelf ook zo aangepakt. Als er wat gebeurt, is het veilig thuis komen bij je gezin sowieso een voorwaarde voordat je wat dan ook voor vervolgplannen kan gaan doen.
Hier volgen mijn ideeen die ik heb na het lezen van jouw lijstje:
- Geen vuur maken?!
- Als autorijder vind ik een zonnebril ook essentieel voor de veiligheid, ik kan me voorstellen dat dat op de scooter ook nuttig kan zijn.
- Let er op dat je elektronica (telefoon, powerbank, zaklamp) waterdicht is, of waterdicht verpakt is.
- Waarom een handdoek? Welke situatie verwacht je daarmee op te lossen?
- Wat zou je doen als er een overnachting aan te pas zou komen? Een grote vuilniszak en een stuk koord zou bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden voor een geimproviseerde schuilplaats.
- Wat betreft de USB sticks en belangrijke papieren, ik zou gewoon zorgen dat je die zowel thuis hebt liggen als op een uitwijklocatie (kluisje op het werk of bij je ouders ofzo). Voordat het nut heeft om ze op je persoon te dragen heb je het toch wel over een stuk ernstiger scenario's, zoals regionale evacuatie o.i.d. (daar kan je je natuurlijk ook op voorbereiden, maar dat past niet echt bij het lijstje wat je nu hebt).
Edit: kijk ook even bij andere EDCs ter inspiratie. Mijn eigen staat 2 posts hieronder ;-)