Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee ! Dit lampje is geen combo met Fluitje !
Wel is de door mij eerder vermelde BG Firesteel met Fluitje aan koord .
Eerst wou ik ook een multitool kopen, maar besefte dat ik dat niet zozeer nodig heb. Mijn vicorinox geeft me al voldoende opties, maar het mes kan veel beter. Ook is het zo dat veel dingen van de meeste multitools al op mijn sleutels te vinden zijn. Het enige wat ik mis is een mooi herenmesje die ook goed bruikbaar is. De messen op de leatherman multitools vind ik zelf iets te onhandig om mee te werken. Nog over de zaklamp, ik heb inderdaad een telefoon zaklamp die werkt. Dus ik heb het opzich niet nodig. Maar ik heb altijd al O-light zaklampen mooi gevonden dus vandaar dat ik er aan dacht. Daarbij zijn ze robuust en fel. Ze kunnen heel lang mee. Iets dat me zo'n plastic lampje niet lijkt te kunnen. Stel nou dat ik van mijn fiets val, dat lampje gaat zo stuk. Vandaar dat ik voor de duurdere optie kies, omdat dat langer mee gaat en dat je weet dat je het product kan vertrouwen wanneer dat nodig is. Dat is wat een edc eigenlijk moet inhouden, het vertrouwen van je spullen.Hoi @gunfun en welkom hier!
Ook ik doe graag even een duit in het zakje over een EDC-mes: ik ben persoonlijk gegaan voor een multitool i.p.v. "slechts" een mes. Dit is als dagelijks gereedschap echt een stuk inzetbaarder/veelzijdiger, en bovendien heeft het nog een ander voordeel: het komt veel minder bedreigend over dan een flippermes zoals jij die beschrijft. Het lijkt gewoon meer op een gereedschap dan op een wapen, en kan je daardoor ook een mogelijke escalatie en/of een hoop gedoe met handhavers besparen.
Wat betreft verlichting die makkelijk in je broekzak past, raad ik je aan om zo'n soort sleutelhangerdingetje te overwegen (maar vergeet niet dat je telefoonflitser misschien ook wel een "zaklamp" functie heeft):
Bekijk bijlage 13738
P.S. Ik ben niet verbonden aan het merk, maar wel groot fan van Leatherman, die hebben hele knappe multitools (ruim) binnen het budget wat jij nu in je hoofd hebt.
Nog over de zaklamp, ik heb inderdaad een telefoon zaklamp die werkt. Dus ik heb het op zich niet nodig. Maar ik heb altijd al O-light zaklampen mooi gevonden dus vandaar dat ik er aan dacht.