• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Terug naar de toekomst - wat gaan we herbeleven (ook met humor)?

In Spanje waren op dag een met de ramp die er nu is al mensen winkels aan het plunderen. In de VS met de Black Lives matter (wat helemaal geen reden geeft), in Rotterdam als de Mediamarkt een actie heeft. Het zijn wel kleine groepjes denk ik, maar de grote groep durft ze niet meer te corrigeren zoals vroeger.
@marzman , tja, de tijden zijn veranderd maar de mens niet. Sommigen zijn blij met iedere aanleiding, en als er dan slap op wordt gereageerd dan is dat gewoon een vragen om problemen.

Rellen waren er vroeger ook, en hoe...

Welnee, de samenleving is niet in verval en rijksmonumenten storten niet in want worden in dit land zorgvuldig voor het nageslacht bewaard.👍

Tegenwoordig geschiedt dat modern "circulair", door omgezetting in herbruikbaar granulaat, net zoals dat in mei 1940 geschiedde met een deel van Rotterdam.

Leve de vooruitgang, en welk rijksmonument volgt?!😂

1000059130.png

Hebben deze mensen hun zondagse pak aangetrokken voor de foto? Of is hier sprake van verkeerde prioriteiten. Of raakt mooie kleding minder snel op dan het voedsel?
Een late reactie, ik weet het @Hooiwagen , maar ik moest er even over nadenken.

Indertijd droeg men nette kleding zodra het ook maar even kon, het resultaat van miljoenen jaren evolutie.

Kort na de oorlog moet het zijn misgegaan, en inmiddels ontwikkelt de mensheid zich alweer zo'n 70 jaren lang terug.😉
1000059136.jpg

Laatst bewerkt:
Het zou niet slecht zijn, als gezond verstand bij de politici en militairen zou doorbreken, nog voordat herbewapening en wapengekletter weer ellende veroorzaakt.

Hier een hilarische sketch met een spijtoptant, een ellendige periode persiflerend waarin men helaas nog niet zo ver vooruit dacht.

Gaan we nu oude wijn in nieuwe vaten meemaken, of heeft men geleerd....?
Ik houd mijn hart vast...
Bekijk bijlage 1000059208.mp4

Laatst bewerkt:
Ik moet door de voorgaande post van @RockyFlats heel erg denken aan de film The wave...

Heel indrukwekkend beste @Stuudje

Door de jaren heen heb je vaak voor indrukwekkende dingen gezorgd wat een bijzondere gaven heb je toch.👏

Helaas is deze film een spiegeling van ons hedendaagse geloof in dingen die we zelf niet in de gaten hebben, want dan reageren jullie net als de jongeren in deze film, dus ga ik het jullie ook niet vertellen, daar waag ik me niet aan, door dit te schrijven, kan al nadelig voor mij werken.
Net als het jonge meisje die met haar ouders ging praten wat er gaande was op school en ze door haar moeder versterkt werd in haar bedenkingen wat er gaande was op school, gelukkig dat haar vriendje weer positief bijdraaide, en ze samen pal stonden.
Wat diepe indruk was er onder de grote groep jongeren op de grote vergadering, ze waren danig gehersenspoeld en waren te vergelijken met de Hitlerjugend.

Heel indrukwekkend beste @Stuudje

Door de jaren heen heb je vaak voor indrukwekkende dingen gezorgd wat een bijzondere gaven heb je toch.👏

Helaas is deze film een spiegeling van ons hedendaagse geloof in dingen die we zelf niet in de gaten hebben, want dan reageren jullie net als de jongeren in deze film, dus ga ik het jullie ook niet vertellen, daar waag ik me niet aan, door dit te schrijven, kan al nadelig voor mij werken.
Net als het jonge meisje die met haar ouders ging praten wat er gaande was op school en ze door haar moeder versterkt werd in haar bedenkingen wat er gaande was op school, gelukkig dat haar vriendje weer positief bijdraaide, en ze samen pal stonden.
Wat diepe indruk was er onder de grote groep jongeren op de grote vergadering, ze waren danig gehersenspoeld en waren te vergelijken met de Hitlerjugend.

Een heel indrukwekkende film "The wave". Onwillekeurig moet ik denken aan al die MAGA-petjes dragende Trump-stemmers, die al dan niet illegale immigranten willen laten deporteren.
Hebben we in NL ook niet zo'n partij die zoveel mogelijk - liefst moslim - immigranten het land uit wil werken?

Een heel indrukwekkende film "The wave". Onwillekeurig moet ik denken aan al die MAGA-petjes dragende Trump-stemmers, die al dan niet illegale immigranten willen laten deporteren.
Hebben we in NL ook niet zo'n partij die zoveel mogelijk - liefst moslim - immigranten het land uit wil werken?
@PBear , wat dat betreft zijn ook de "Biden-aanhangers" niet vies van groepsgedrag en indoctrinatie. Zodra er een enorme moeite wordt gestoken in het bespelen van de publieke opinie, lukt dat ook omdat het gros te dom is om verder te kijken dan de neus lang is.

Het binnenhalen van mensen van verre, met een orthodox geloof, lage opleiding, archaïsche opvattingen en veelal analphabeet, vind ik nu niet de allerbeste keuze die men had kunnen maken, voor dit al overvolle land. The wave heeft m.i. niet te maken met weerstanden daartegen, maar gezond verstand wel.👍

Is Europa het nieuwe 1000-jarige rijk en zijn de rechtser politici en partijen dan de nieuwe Joden?
1000059675.jpg
Je zou het bijna gaan denken.

In Roemenië werd de verkiezing door de EU onderbroken en zo een populair rechts politicus aan de kant geschoven.
In Duitsland werd de AFD door andere partijen uitgesloten, dus weg democratie.
In Moldavië werd de leidende oppositie-politica gearresteerd.
En nu heeft men in Frankrijk Le Pen veroordeeld, en zo opzij geschoven.

Democratisch, gaat het er allang niet meer aan toe in de EU. Enfin, het is nog slechts een kwestie van tijd voordat men in Frankrijk de guillotines uit het vet haalt vermoed ik. Spektakel op het marktplein! Ik neem dan wel een stoeltje mee😉

Je vergeet Vlaams Blok, die werden in 2004 al verboden.
Het binnenhalen van mensen van verre, met een orthodox geloof, lage opleiding, archaïsche opvattingen en veelal analphabeet, vind ik nu niet de allerbeste keuze die men had kunnen maken, voor dit al overvolle land. The wave heeft m.i. niet te maken met weerstanden daartegen, maar gezond verstand wel.👍
Dan ga je er vanuit dat het een keuze is, een bewust beleid.

Is Europa het nieuwe 1000-jarige rijk en zijn de rechtser politici en partijen dan de nieuwe Joden?
Bekijk bijlage 28328
Je zou het bijna gaan denken.

In Roemenië werd de verkiezing door de EU onderbroken en zo een populair rechts politicus aan de kant geschoven.
In Duitsland werd de AFD door andere partijen uitgesloten, dus weg democratie.
In Moldavië werd de leidende oppositie-politica gearresteerd.
En nu heeft men in Frankrijk Le Pen veroordeeld, en zo opzij geschoven.

Democratisch, gaat het er allang niet meer aan toe in de EU. Enfin, het is nog slechts een kwestie van tijd voordat men in Frankrijk de guillotines uit het vet haalt vermoed ik. Spektakel op het marktplein! Ik neem dan wel een stoeltje mee😉

Er zijn nog wel meer partijen verboden in de geschiedenis van Europa, Vlaams Blok in 2004.

https://brusselsenieuwe.nl/fascisten-communisten-en-terroristen-de-verboden-partijen-van-europa/

Dan ga je er vanuit dat het een keuze is, een bewust beleid.
Wegkijken is ook een keuze. "Na mij de zondvloed" was de gedachte wellicht. Zelf heb ik meer het idee dat het eigenbelang bij poltici prevaleert. Heb je nu eenmaal een plekje bemachtigd bij een partij die vindt dat broodjes rookworst gratis moeten zijn dan hangt de politieke toekomst af van behoud van die stemmen. Ook al heeft de halve bevolking dan hartkloppingen van de rookworst, gratis moet het wel blijven om de stemmen te houden. Eigenbelang... en hoe meer broodjes rookworst hoe beter.

Kijk eens naar de PvdA en GroenLinks. Die partijen zijn afgestraft omdat ze politiek gigantisch hebben gefaald. Een normaal mens zou beschaamd afscheid nemen van die clubs en ander werk zoeken. Maar deze lieden schrapen de trieste resten bij elkaar en modderen vrolijk door zolang ze hun baantje maar kunnen houden, ongeacht de chaos die ze veroorzaken.😂

Terug
Bovenaan