miss-elliot
Survivor
Laatst bewerkt:
Is er een specifieke website waar je naar kijkt?Goud momenteel 33.100€ de kilo, we kunnen bijna gaan inkopen.
Het probleem zit hem momenteel in de sterke dollar. Dat had Trump niet voorzien want iedereen probeert momenteel zijn munt "goedkoop" te houden voor hun export.
Omdat veel grondstoffen in dollars worden verkocht is dit dus ongunstig voor economieën vooral van opkomende landen. Maar het kan ook de val van de Turkse Lira betekenen.
De FED gaat dit jaar nl de rente naar verwachting nog 2x verhogen en 2019 nog verder. Rente is voor Erdogan Haram dus iets slechts maar hij zal toch iets moeten doen.
Terug naar het goud. De huidige prijs van 33k in euros begint al aantrekkelijk te worden om te kopen. Stel dat het Trump lukt de dollar omlaag te krijgen, dan is het nog gunstiger goud te gaan kopen. Wij krijgen dan meer goud voor onze euros.
ik zie hier bijv dat de goud prijs per kg 33.007 euro is
https://www.goudmarkt.nl/goudprijs-per-kilo
de zilverprijs gaat niet zo hard met 388,76 euro per kg.
Wat is daar de bodem van?
Over bodem gesproken, hoe weet je wat de bodem is?
Ik vind nog steeds lastig om goud te kopen gezien elke goud winkel toch een andere prijs hanteerd voor een munten.
ik las ook dat mensen liever muntenhandelaren overslaan en liever op marktplaats kopen?
En dan niet de standaard maple leafs of eagle's maar de munten met numanistieke waarde gezien je hier mee verdient aan kan worden?
of sieraden hebben weer meer waarde dan munten?
Nou vraag ik me ook af hoe je dan de waarde achterhaalt van zo'n sieraad? Volgens mij word dit heel ingewikkeld dan.