Heb je eigenlijk ooit nog de rekening voor het rechtzetten van het paaltje ontvangen?Dat is inderdaad wel zo handig en wil men wel eens vergeten
Anderzijds,... als je een degelijke fietskar hebt, kan het ook gebeuren dat na visuele inspectie bij een betreffend voorval je de neiging hebt om te keren om te kijken of het paaltje nog overeind staat
@wiliam, het is inderdaad goed te testen of je remmen berekend zijn op het extra gewicht. Dat geldt overigens ook voor zware tassen aan de fiets. Schijfremmen zegt ook niet alles. Op mijn vorige fiets had ik hydraulische schijfremmen maar die deden niet veel met een zware kar achter de fiets. Ik heb nu mechanische schijfremmen en dan is remmen ook gewoon stoppen.
Is trouwens ook een puntje met remmen op een wandelkar. Mijn wandelkar heeft een flinke mechanische schijfrem. Ik heb tijdens de Pieterpad wandeling best een paar afdalingen gehad die ik niet zonder rem had willen doen. Als 30 kilo begint te duwen als je onverhard een heuvel afloopt ga je makkelijk glijden. Is wel iets om rekening mee te houden als je een combi fiets/wandelkar zoekt.