Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@frans81
Goh dat heb ik nou echt nog nooit gezien, vind het wel wat hebben, maar de doorontwikkeling naar remmen op de velgrand is natuurlijk logisch.
Desalniettemin, voor een wandelkar zou het uitstekend geschikt zijn.
Precies, en met je lichaam voer je ook al behoorlijk wat remkracht op de kar uit.Dat bedoel ik haha .
Low speed breaking system .
Band slijt echt niet bij deze snelheden te voet .
Een kruiwagenwiel zal ook wel kunnen al lever je dan behoorlijk in op de bodemvrijheid. Woutdoor heeft een dergelijk karretje met heel klein wiel en dan moet jede boel toch af en toe flink over hobbels slepen. Daar heb je met 20 inchveel minder last van. Eventueel zoueen 20 inch wiel met een trommelrem ook goed werken hoor. De rem is wel nodig alsjeeen flinke afdaling hebt. 42 kilo kar kan behoorlijk duwen en als je dan zelf ook al je balans moet houden is het fijn dat je de kar kan afremmen.
Als je kijkt naarde Monowalker Classic dan zie je dat het ontwerp heel basis kan zijn. Het is maarnet wat je wilt.
Klopt, maar hoe hoger je gaat laden boven de as hoe instabieler het wordt. En een BMX wiel heb je al voor een euro of 40. Ik heb al wat adressen van bedrijven die buizen buigen voor particulieren. Door een frame uit een geheel te maken kun je flink besparen op de maakkosten. Als je dan nog goedkoop aan een wiel kunt komen moet het voor een leuke prijs kunnen maar heel concreet kan ik nog niet zijn omdat het uitzoeken nu eenmaal tijd kost.......Een kruiwagenwiel is ook in een constructie te maken waardoor meer bodemspeling .
Een kruiwagen wiel is wel ontworpen om een zware last te dragen. Er bestaan er al met volle banden. Niet meer lek rijden dus.
Ja zeker, en deze kan je ook nog eens met twee personen trekken.:thumbsup:Hele topic doorgelezen. Erg mooi geworden FKAGB. !~
Zijn er ook karren geschikt voor 100+ kilo?