• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wandelkar

Glasvezelmaten is een zeer sterk taai product, als het verwerkt is en kan in allerlei vormen gebracht en kan prachtig worden af gewerkt.
Sterk denk maar aan gasflessen die er ook van worden gemaakt, ze zijn beter dan de metalenflessen.
Vroeger werkten we met kasten voor CA die kon je met een zware hamer (Moker) niet stuk krijgen.
 
Misschien een ideetje dat wanneer je creatie helemaal klaar is en getest om je bouwtekening hier op het forum te koop te zetten (zo pak je weer iets terug van de kosten).

Ik zou daar zeker wel geld voor over hebben.

Het origineel is niet te koop in Europa en naar Nederland halen is veel te duur.

Zelf bouwen is de beste optie en waarom het wiel opnieuw uitvinden als een ander dat al perfect heeft gedaan.

Je kan in ieder geval trots zijn, het ziet er super uit.:thumbsup:
Mwah, de Monowalker Fatmate wordt gewoon geproduceerd in Duitsland hoor. Kosten alleen 1000 euro. Ik ben wel een beetje aan het nadenken over een wat simpeler ontwerp en misschien is het leuk een soort van framekit te maken waar je zelf een wiel en dergelijke bij kan zoeken. Maar dit soort dingen duren even en ik moet daarvoor ook nog wat rondvragen bij verschillende bedrijven.
 
Een plaatwerker met Karma zou zomaar even dat mooie benodigde spatbordje kunnen rollen op een wiel !
Vragen staat vrij .
 
Een plaatwerker met Karma zou zomaar even dat mooie benodigde spatbordje kunnen rollen op een wiel !
Vragen staat vrij .
Is dat een aanbod? :fluit: Materiaal heb ik op voorraad. Het Engelse Wiel niet....

@J.J. Het maken van de mail voor een dergelijk spatbord gaat me iets te veel tijd kosten weet ik uit ervaring. Glasvezelmat en dergelijk heb ik liggen (damn heb best veel spul) maar om het mooi straks te krijgen gaat me gewoon te veel tijd kosten. Over 5 weken moet het allemaal klaar zijn. En je gaat weinig zien van het spatbord doordat deze voor het grootse deel onder de bagagedrager zit.
 
Bewaar de tip dan maar als je de wandelwagen in productie neemt, dan maak je de hele wagen van glasvezel, dat is het geheel sterk en onderhoudsvrij.
Éénmaal een paar mallen heb je in een korte tijd een aantal gemaakt, maar dan moet je ook de velg er van maken.:thumbsup:;)
 
Bewaar de tip dan maar als je de wandelwagen in productie neemt, dan maak je de hele wagen van glasvezel, dat is het geheel sterk en onderhoudsvrij.
Éénmaal een paar mallen heb je in een korte tijd een aantal gemaakt, maar dan moet je ook de velg er van maken.:thumbsup:;)
Op de achtervork na is de kar helemaal van aluminium. In versie 2 wordt ook de achtervork ook van aluminium. In mijn hoofd bestaat deze ook maar uit 3 delen. De trekstangen, het frame en en het wiel. Nagenoeg onderhoudsvrij, sterk, licht en redelijk eenvoudig te fixen als er wat kapot gaat. Het buigt ook eerst een heel eind voordat het echt breekt, als het al breekt. Dat is bij glasweefsel wat anders, tenzij je de boel zo waar gaat maken dat het niet breekt, maar dan verlies je het op gewicht weer van glasweefsel.
 
Hahaha ik moest wel glimlachen zo snel als je steeds weer een reactie geeft.
Ja je denkt je zaakjes goed uit prachtig, we zijn jaloers op je.:hug:
 
Mwah, de Monowalker Fatmate wordt gewoon geproduceerd in Duitsland hoor. Kosten alleen 1000 euro. Ik ben wel een beetje aan het nadenken over een wat simpeler ontwerp en misschien is het leuk een soort van framekit te maken waar je zelf een wiel en dergelijke bij kan zoeken. Maar dit soort dingen duren even en ik moet daarvoor ook nog wat rondvragen bij verschillende bedrijven.

In Duitsland, dat wist ik niet, iets te snel een conclusie getrokken.

Dat is inderdaad wel aan de prijs.
 
Als het goed is wordt vandaag het materiaal voor de vernieuwde dissel en trekstangen bezorgd. Ik kan dan aan de laatste stappen beginnen. Alles voorbereiden zodat ik volgende week vrijdag naar de lasser kan om het in elkaar te laten zetten. De trekstangen worden nu als het goed is afneembaar. Hierdoor kan ik ze ook in lengte variëren. Iets minder eenvoudig om te maken maar wel een stuk prettiger in gebruik. Zoals het er naar uitziet is alles mooi op tijd klaar voor de Pieterpad wandeling in april.
 
Even over dat kopieren en zelf op de markt brengen: daar kan je leuke rechtzaken over krijgen.
Jarenlang de zaken over een skelter gevolgd van een bedrijf uit Barneveld.
 
Even over dat kopieren en zelf op de markt brengen: daar kan je leuke rechtzaken over krijgen.
Jarenlang de zaken over een skelter gevolgd van een bedrijf uit Barneveld.
Met een skelter kan ik me er nog wel wat bij voorstellen maar er zijn aardig wat van dit soort eenwielers op de markt. Het enige echt onderscheidende is het gebruik van een fatbike wiel. Maar goed, ik heb helemaal geen intenties dit dit op de markt te brengen. Hooguit een startkit waarmee hij makkelijk zelf te maken is en wat voor wiel je er dan in lepelt is geheel de keus van de bouwer.
 
Ik zou het leuk vinden als je nog wat foto's plaatst van jou wijzigingen en verbeteringen. Wat een foto zegt veel meer dan een bladzijde tekst.
 
Ik zou het leuk vinden als je nog wat foto's plaatst van jou wijzigingen en verbeteringen. Wat een foto zegt veel meer dan een bladzijde tekst.
Die gaan er ook zeker komen. Volgende week vrijdag ga ik weer naar de lasser. Als ik vanavond de resterende materialen heb liggen maak ik alvast weer een foto van hoe het gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
Onder de nieuwe trekstang. Deze blijft straks demontabel. Links op de foto is een stukje buis te zien waar de trekstang in gaat schuiven.

Deze diameter geeft me een stuk meer vertrouwen.

GYXxWXZ.jpg
 
En de bagagedrager. Hiervoor moet nog wel aan de achtervork gelast worden maar dat is maar een klein klusje. Mooie aan deze drager is dat se tassen wat verlaagd aan debdrager hangen. Hierdoor blijft op de drager veel ruimte over voor bijvoorbeeld een slaapzqk. ,qximum draaggewicht van de drager is 30 kilo. Moet voldoende zijn.

LKtjm2g.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
Terug
Bovenaan