In de ruitersport zitten we nog wel eens met het probleem licht voeren in het donker, reflectie is niet genoeg (al is het samen met licht wel heel verhelderend waar dat dansende dwaallichtje nu aan vast zit.Het achterlicht komt er wel, maar ik denk dat ik twee achterlichten moet nemen. Een witte en een rode. De gedachte hierachter is dat ik het liefst tegen het verkeer in loop. Als ik dan alleen een rood achterlicht heb, kan een achterop komende fietser denken dat hij iemand gaat inhalen. Dat doe je natuurlijk linksom, maar daar is in mijn geval de berm . Met een wit achterlicht kan een achterop komende fietser denken dat hij een tegenligger heeft waardoor hij wel aan de juiste kant passeert. Voor de plaatsen waar ik niet aan de verkeerde kant kan lopen moeten de lampjes dan omgedraaid zijn. Daar moet ik dus nog iets handigs op bedenken in de vorm van een makkelijk draaibaar lampje, omdat het moment van wisselen nogal vaak kan voorkomen.
Ze heten meestal armlamp (al gaan ze ook wel om een been).
voorbeeld : https://www.kramer.nl/veiligheidslicht.htm?websale8=kraemer-pferdesport.49-NL&pi=340170&ci=262670