Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oh, fijn @Piroska dat je nu wel wat gevonden hebt, ziet er mooi uit. En het is je ook gelukt om een foto te plaatsen. al is ie wel een beetje klein...
Ik word gek van dat foto plaatsen, ik had hem eerst verkleind tot 25% toen was mijn bericht "te lang" ( vreemde naam voor te groot) toen verkleind naar 17% en hoppa is hij opeens piepklein! ( nee niet 17% van de 25% gedaan haha) Ik weet niet hoe groot de bestanden mogen zijn hier, dat kan ik nergens vinden. Fotosizer werkt niet op Linux btw.
Maximale grote van een foto is 1 Mb. Het gaat dus puur om het formaat, niet het aantal pixels.
Zelf vind ik XnView een handig programma voor converteren van foto's, gratis voor niet commercieel gebruik zonder ads en andere ongein.
Linux versie hier: http://www.xnview.com/en/xnviewmp/
Haaaaaaaa hier zag ik naar uit @ReadyMomHm, had dit topic wel wat voller verwacht?
Nou, eens kijken of ik een opsomming kan maken wat ik zoal uit het wild ken EN ook tot nu toe heb gebruikt (voor voedingsdoeleinden).
Zolang ze jong/gesloten zijn zijn ze prima te eten inderdaad.Zeker de Geschubde Inktzwam is heel herkenbaar en smaakt goed.
Kun je ons ook vertellen wat voor werkzame waardevolle stoffen de paddenstoelen stoelen bevatten.
Meestal is minimaal kruiden (beetje peper en zout, evt paprikapoeder) het slimste om de smaken goed tot hun recht te laten komen. Parasolzwam en bijv. Reuzebovist worden veelal gepaneerd gebakken.Vraag mij niet hoe het te kruiden want dan moet ik gaan zwammen
Onze @RM zou daar waarschijnlijk een goed resept voor hebben.
Het woord wat je zoekt is 'determineren'Ook kan ze ons heel goed te vertellen hoe we de paddenstoelen goed kunnen onderscheiden (daar is een mooi woord voor maar daar kom ik niet op)
Dat klinkt erg goed @druif ...op jou manier is het veel minder werk inderdaad.
Nu zie ik het best zitten nog meer rozenbottels te gaan verzamelen en verwerken, wat ik eerst niet meer wilde vanwege het intensieve proces voor een klein beetje jam.
Mensen doen veel moeite voor een beetje bramen, maar laten deze heerlijke rozenbottels links liggen...niet dat ik dat erg vind... helemaal niet zelfs.
Vanavond het eerste deel gemaakt voor tinctuur van de Paardenkastanje ( Aesculus hippocastanum)
Ik zet de Latijnse naam erbij, omdat dit wereldwijd wordt gebruikt, wel zo makkelijk voor als je om wat voor reden dan ook op zoek bent naar een plant in een buitenland.
....
Over 2 weken het uiteindelijke resultaat.
Mocht er nog iemand een goede tip hebben voor wat betreft donkere flesjes die je goed kan afsluiten, dan hoor ik het graag.
Dacht zelf aan van die bruine apotheekflesjes....