F
forumlid 1447
Gast
Wat mij aan het idee verveelt is het volgende, waar halen ze het geld.
Ik ben heel mijn leven zuinig geweest, heb het geluk gehad altijd te werken.
Heb werk tegen mijn zin gedaan, met 18 een financieel adviseur gezocht, en met 2000 gulden begonnen.
Na 30 jaar, heb ik genoeg geld op de bank, en aandelen, die mijn pensioen veilig stellen,
heb door goede adviseurs onderhandeld met de bank, om snel mijn huis af te lossen.
En waar willen ze het geld halen voor het basisinkomen, bij de beleggers en vermogens.
Vermogen heb ik niet, kleine belegger ben ik wel en die mag alles betalen.
De grote beleggers plaatsen hun aandelen daar waar ze niet te belasten zijn.
O,ja ik en vele hebben een huis, die moeten wel betalen, anders hebben ze niets.
Ik weet het klinkt cynisch, maar de ervaring......
Iedereen heeft recht op een gezond leven, maar gratis weggeven, trekt misbruik aan.
Als je in kleine groep test, zal er weinig fraude zijn, wegens sociale controle, maar
in grote groep betwijfel ik dat.
Ik ben heel mijn leven zuinig geweest, heb het geluk gehad altijd te werken.
Heb werk tegen mijn zin gedaan, met 18 een financieel adviseur gezocht, en met 2000 gulden begonnen.
Na 30 jaar, heb ik genoeg geld op de bank, en aandelen, die mijn pensioen veilig stellen,
heb door goede adviseurs onderhandeld met de bank, om snel mijn huis af te lossen.
En waar willen ze het geld halen voor het basisinkomen, bij de beleggers en vermogens.
Vermogen heb ik niet, kleine belegger ben ik wel en die mag alles betalen.
De grote beleggers plaatsen hun aandelen daar waar ze niet te belasten zijn.
O,ja ik en vele hebben een huis, die moeten wel betalen, anders hebben ze niets.
Ik weet het klinkt cynisch, maar de ervaring......
Iedereen heeft recht op een gezond leven, maar gratis weggeven, trekt misbruik aan.
Als je in kleine groep test, zal er weinig fraude zijn, wegens sociale controle, maar
in grote groep betwijfel ik dat.