QuickFix
Diehard Prepper
Oeh... we zijn al bekend met Chinese Lumen, ik ben benieuwd of Chinese milli-Ampère-uur ook afwijkt van de westerse.en daar staat ook 2000mAh op
Made in China
Is er al iemand die deze batterijtjes gemeten/getest heeft?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oeh... we zijn al bekend met Chinese Lumen, ik ben benieuwd of Chinese milli-Ampère-uur ook afwijkt van de westerse.en daar staat ook 2000mAh op
Made in China
ohh dat zal , maar zou jammer zijn, want deze waren redelijk getestAch ze zullen het best goed doen
snuff deze die de ingenieur heeft gehaald, stonden dus nog niet op de boven genoemde test siteIs er al iemand die deze batterijtjes gemeten/getest heeft?
Ik gebruik voor het reinigen van de contacten een glasvezel borsteltje.
Ze zijn bijvoorbeeld via ebay wel goedkoper te vinden.
Super handig ook om roestplekjes te verwijderen!
Handig topic!
Zelf heb ik de afgelopen tijd wat meer onderzoek gedaan naar batterijen, en welke batterijen voor welk gebruik.
De aanleiding was mijn zaklampje (Mag-Lite XL100).
Deze zaklamp heeft 3 AAA batterijen. Ik gebruikte goedkope Philips batterijen (Alkaline PowerLife) in een 16 pack.
Het resultaat in de zaklamp was dat het de eerste paar uur op volle sterkte brand, en daarna inzakt qua lichtsterkte,
maar dat de batterij dan nog wel heel lang mee gaat.
De oplossing zit hem in Lithium batterijen i.p.v. Alkaline.
De Energizer Ultimate Lithium komen als beste uit de test.
Bij een behoorlijke ontlaadstroom zakt de spanning niet dramatisch in, of bij het afnemen van de capaciteit.
Bij Lithium zakt aan het eind van de levensduur de spanning vrij snel in, waardoor je dus tijdens de levensduur veel betere prestaties hebt.
Nu gebruik ik mijn zaklamp dagelijks veel te vaak (werk), dus heb nu een zaklamp aangeschaft met Li-ion 18650 cellen (2x).
Deze cellen hebben 3400 mAh aan capaciteit (3,7 V).
Tip bij de 18650 cellen is om goed te weten hoe je deze gaat laden, en ontladen.
Als je er niks van weet, verdiep je, en koop "protected" cellen. Deze zijn beschermd tegen overladen, te ver ontladen, kortsluiten, enz.
Bij "unprotected" moet je zorgen voor een goede lader, dat je ze niet te ver ontlaad, en nooit kortsluit.
Bij kortsluiting kunnen er vele ampères lopen, flinke vlamboog ontstaan, en de cel kan open barsten en in brand vliegen.
Ook bij Li-ion geld (wanneer de goede cel voor de juiste toepassing is gekozen) dat deze continu genoeg energie kunnen leveren tot
vlak voordat de capaciteit op is.
Als je de cellen weinig gebruikt, laad de cellen regelmatig bij, zodat deze goed blijven.
Ik kan iedereen die regelmatig een zaklamp gebruikt echt de Li-ion cellen aanraden.
Oeh... we zijn al bekend met Chinese Lumen, ik ben benieuwd of Chinese milli-Ampère-uur ook afwijkt van de westerse.
Is er al iemand die deze batterijtjes gemeten/getest heeft?
Jawel, er bestaan ook Chinese mAh's. Die hebben vooral het vermogen je geld uit de zak te kloppen.
Ik heb al een keer eerder geschreven over de oplaadbare batterijen van de Action. Nou, daar zit weinig 'action' in.
Toch heb ik mijn lesje nog niet geleerd, ik wil een grote accu uit China bestellen (richting 15.000mAh) om te kijken of ik daar wat mee kan in combinatie met mijn tablet.
@Stuudje, die adapters zijn handig. Zo is een 6D Maglite te gebruiken met een AA lader.
Is er al iemand die dit soort converters heeft uitgeprobeerd?
@frans81 Je bent nooit te oud om iets te leren/weten te komen
Ligt eraan hoelang achter elkaar je die massagestaaf gebruikt natuurlijk.Als je een D-cel vervangen door twee AA's zijn die natuurlijk wel bijzonder vlot leeg.
Laten we wel wezen, een apparaat werkt niet voor niets op D-cellen (of C), meestal spullen die flink wat stroom gebruiken.
Als je een D-cel vervangen door twee AA's zijn die natuurlijk wel bijzonder vlot leeg.
2 penlight in een converter zijn Volt ?? / Mili Amp .
De Plussen van beide zijn naar onderen gericht .
Dus drie van zo'n D 's hebben tocht wel wat power al naar gelang Amperage
https://radar.avrotros.nl/nieuws/de...ery&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbriefDe NEW LOOK powerbank kan oververhit raken en brand veroorzaken, waarschuwt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).