• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Controle batterijen

Laatst bewerkt:
daarom heb ik deze info van Tros Radar op het forum gezet.
Tja en eigenlijk is dat dan weer onzin (van Tros Radar), want die kastjes worden massaal, zonder merknaam door verschillende fabrieken in China geproduceerd zonder accu.
Verkopers kunnen er zelf een 18600 accu instoppen en als ze dan voor een hele goedkope Li-Ion kiezen, dan kunnen die in de fik vliegen, net als de Samsung Galaxy Note 7.

Ik zeg een gat in de markt. Powerbank én handwarmer in één!

Oh, wacht. Bestaat al. :eek:

https://nl.aliexpress.com/item/Magi...lgo_pvid=e0f18a8e-6151-4720-9a6f-ed5812da8d4f

Voor slechts €12,36 brand je geen gat in je budget.
Misschien wel in je broekzak ;)

Om af te sluiten met een tip: koop je iets met een accu uit China schroef het dan in hemelsnaam open om te kijken hoe de bedrading is.
Afgelopen week een USB hubje van de Action gekocht.De bedrading was zo minimaal en het soldeerwerk zo slecht dat ik het over heb gedaan.
De snoertjes in het USB snoer waren één koper draad dik.
Het kost niks, dus dat ik ook wat je mag verwachten. Zeker tegenwoordig.
Er zijn genoeg winkels die dergelijke goedkope rommel inkopen en duurder verkopen dan de Action omdat ze in een hoger prijssegment zitten.
Meeliften op de hype, en met het smartphone gebruik van tegenwoordig kan je power-banks wel een hype noemen.
Overigens geldt ook voor andere draagbare apparaten waar (goedkope) accus in gaan. Denk ook eens aan de accu in je e-sigaret.

Bottomline is dus controleer je accu's. Vervang beschadigde accus en gebruik geen apparatuur met slechte accu's of elektronica.

Terug
Bovenaan