Ray
SHTF Expert
Op de site van overstroomik.nl staan tips voor als je moet evacueren.
http://www.overstroomik.nl/tips-voor-weggaan.html?adres=Apeldoorn&latitude=&longitude= bij tip 2 is een informatiekrant te downloaden. Daar staat dat bij evacuatie vrachtwagens, caravans en aanhangwagens niet zijn toegestaan op de snelweg. Ik weet niet zeker of deze site van de rijksoverheid is.
Interessant om toch eens zo'n site en deze tips van onze overheid door te lezen. Ben aangenaam verrast door de correctheid van de info. In mijn woonplaats hou ik wel droge voeten, maar wordt toch gewaarschuwd voor het uitvallen van de nutsvoorzieningen en zelfs het riool.
't Is een uitgave van een paar ministeries en Rijkswaterstaat dus vermoed dat de info over vrachtwagens/caravans en aanhangers wel klopt. Niets over campers en anders kun je alsnog beweren dat je niets anders hebt.
Maar dat wordt dan nog een mooi zooitje, want de meeste mensen weten dat uiteraard niet. Auto's uit de rij halen, discussies, overladen, caravan/aanhanger afkoppelen en dumpen... 'k Neem namelijk aan dat terugsturen effe geen optie is.
Bug-Out is dan ook echt een laatste redmiddel. Je laat je vertrouwde omgeving, netwerk, meeste preps, alles achter om deel te nemen aan de chaos buiten. Bezint eer ge vertrekt, 't is niet leuk vluchteling te zijn.