D
Deleted member 101
Gast
wat vraag je er voor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wie, wat, waarvoor?wat vraag je er voor?
Eens, Petroman; jammer voor de oude bewoners: meestal weinig opleiding/ boeren ed. Beter voor mij en mijn "groep", lagere grondprijzen.Algemene tendens is dat mensen dit soort eilanden verlaten omdat er niet te leven is.
Overleven wel, maar dat is wat anders.
Logan1202: Waar liggen wel zeilboten in het water, in de winter? Ik ga natuurlijk niet alles vertellen.Klingt zo simpel, maar de meeste zeilboten liggen s'winters op de wal. En anderen op een binnenwater dus als de sluizen niet werken ben je opgesloten. Een brug wordt een dilema als je de mast niet kan laten zakken.
,,,en als het mijn doel is om " The Nagan and Lucille ", de Piraat, te zijn op het grote water? Zou jij je aansluiten?Een BOL is maar een schuilplaats omdat het je de vaste stek niet meer kan verblijven of niet wenselijk is. Dus een ander vast adres kan evengoed onhoudbaar of onbereikbaar zijn. Alleen al de reis ernaar toe is een riskante zaak. Wat vaak onderbelicht wordt is dat er tijdens een SHTF scenario veel rovers op de weg zijn om de simpele reden dat men (de gewone burgers) niet heeft geprept dus alles wat langskomt is een prooi.
Bij aankomst is het nog de vraag of de BOL niet bezet is door een andere groep of de lokale bevolking het heeft ingenomen.
Een boot zou ik nooit voor kiezen i.v.m. piraterij. Je moet er niet aan denken dat je gekaapt wordt met alles en iedereen op je boot.
Blijft over een BOL op je rug wat joepmeloen zo mooi verwoordt.
Zelf kies ik dan voor een aanhanger met spullen zodat je op het juiste moment kunt vertrekken en je bestemming bepaalt aan de hand van de optredende scenario's.
Als ik bijvoorbeeld naar mijn adres in het Thüringer wald reis in de winter kan er bij de laatste klim naar 800 meter een dik pak sneeuw op de weg liggen zodat je in de laatste 15 minuten strandt.
Ik zou niet alles op 1 BOL inzetten maar ook een BOT (Bug Out Trailer) achter de hand houden en als alles vastloopt ook nog een soort wandel/fietskar klaar hebben staan, eventueel in combinatie met je BOV. (Bug Out Verhicle).
@Ray: bij een echte SHTF worden wegen asap geblokkeerd. Simpel: controle door de overheid: zij moeten er langs kunnen!Nog niet eerder van gehoord, staat dat in e.a.a. rampendraaiboek van de overheid?
Logan1202: Waar liggen wel zeilboten in het water, in de winter? Ik ga natuurlijk niet alles vertellen.
@Ray: bij een echte SHTF worden wegen asap geblokkeerd. Simpel: controle door de overheid: zij moeten er langs kunnen!
( btw: ik zaag mogelijk bomen omver als ik kan: vertragen van eenieder die mijn kant op zou kunnen komen........). en meer voordelen...............
en is het de bedoeling dat ik deze reakcie serieus neem? want vindt niet dat dit wat toevoegd aan de topik.
Hoeveel bomen kun je omzagen per uur? En heb je wel eens een boom omgezaagd?
Met welk gereedschap ga je dit doen en kun je de valrichting goed bepalen.
Ik wil wel leren dus brand maar los!
Onze huidige leencamper is een niet verlengde T6. Die is dus kleiner dan mijn vroegere bus. Dus dat is een van de uitzonderingen. Het ding mag en kan harder rijden dan onze skoda. Je parkeert hem in het bos of op een industrieterrein bij een garage en je valt niet op.
Bij een calamiteit, bijvoorbeeld een overstroming mag je niet de snelweg op met een aanhanger of een vrachtwagen. Met een camper mag wel. Het is natuurlijk de vraag of je de snelweg op wil. Maar het is een voordeel om dan een camper te hebben. Met ons auto en aanhanger zouden we over achterafweggetjes moeten.
@Ray: bij een echte SHTF worden wegen asap geblokkeerd. Simpel: controle door de overheid: zij moeten er langs kunnen!
( btw: ik zaag mogelijk bomen omver als ik kan: vertragen van eenieder die mijn kant op zou kunnen komen........). en meer voordelen...............
Kan best zijn dat ik de draad kwijt geraakt ben maar het ging over (zeil)boten.
Waarom wil iemand dan bomen (leren) gaan kappen ?
Kijk, het kan zijn dat je er ooit een boot van kunt maken.
Dan begin je met een boom kappen.
Die bomen groeien hier (nog) niet.
ik hoop niet dat je serieus bent?