• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
tsja, een alu kist is mooi maar een houtbewerker heeft een houten kist...
Ook beter voor je gereedschap.
En hoewel zelf maken voldoening geeft is een alu kist kopen (dump) uiteindelijk goedkoper. dump heeft ook houten kisten die je dan weer kan aanpassen.
Beetje kringloopwinkel heeft ook dekenkisten en dergelijke staan.

Bedankt voor je reactie Richard434

Mooi dat je dat gevonden hebt, dat komt sterk overeen wat ik in gedachten had.
De zelfbouwcase.nl heeft alle materialen om de Fligtcase te bouwen.

Ik denk dat Myronprps er een leuke optie bij heeft gekregen, maar het kan een stuk goedkoper door zelf de materialen bij elkaar te zoeken.

EPS Uitlaten & USA Engines, Kiel-Windeweer in Hoogezand, heeft veel rvs kunnen ook de hoeken maken voor de kisten.
Het zijn prima mensen echt top, wij hebben er twee uitlaten laten maken met levenslange garantie, voor een T3-camper, en nu voor de T5-campertje.

Mvg,
J.J
Ps, ik wil je graag bij staan om de kisten te ontwerpen, we zijn tenslotte Stadjers, en Preppergenoten.

Wat vinden jullie?

Gewoon even benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Een gedeelte van mijn bos staat op een grens tussen enorm veel naaldbomen en dan gaat het over tussen een mix van naald en loof.

Wat zouden jullie doen? het dennen gedeelte zoveel mogelijk weg halen en terug aanplanten met loof of alleen uitdunnen? het nadeel aan de naaldbomen is dat het nu zo dicht op elkaar staat dat het alleen boven nog wat groen heeft en verder enorm dun blijft en niet echt groeit.

Ben benieuwd wat jullie vinden:)

Paar vragen die in me opkomen.
Hoeveel % mag je kappen(boswet)?
Wat doet Staatsbosbeheer in zijn bossen in de buurt?
Kan je advies vragen aan een boswachter/student die Bos en natuurbeheer(Larenstein) doet?

Paar vragen die in me opkomen.
Hoeveel % mag je kappen(boswet)?
Wat doet Staatsbosbeheer in zijn bossen in de buurt?
Kan je advies vragen aan een boswachter/student die Bos en natuurbeheer(Larenstein) doet?

tot 60% zonder vergunning.
Alleen maar dennen voor de kap later.
Dat zou kunnen.

Stuudje zegt
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het lijkt mij een heel goed idee, om met dit soort mensen je wensen te vertellen, en hoe je het maximale in balans in jou bos kan bewerkstellen.
Zou het wel doen in een andere provincie, wij preppers houden een gezonde afstand, en beschermen onze privé zo goed mogelijk.

Laatst bewerkt:
Stuudje zegt
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het lijkt mij een heel goed idee, om met dit soort mensen je wensen te vertellen, en hoe je het maximale in balans in jou bos kan bewerkstellen.
Zou het wel doen in een andere provincie, wij preppers houden een gezonde afstand, en beschermen onze privé zo goed mogelijk.

Goede tip inderdaad eens kijken wat ze een paar provincies verderop aanraden:)

EDIT: vraag verstuurd!

Zo lang geleden sinds mn laatste update..... schaam me diep haha

Druk bezig geweest met een steel voor weer een speciale prepper, dit keer weer afgewerkt met tung-olie, super spul hoor maar wat een rommel en stank geeft het.
021.JPG

Verder ook weer bezig met een nieuw bijltje ditmaal voor mijzelf, een hele simpele maar ik wil alle truuken ditmaal uit de kast halen, wat precies zien jullie vanzelf:)

hier wel het hele ruige simpele ontwerp.

019.JPG 020.JPG

Verder ook een bijlkop gevonden voor 50ct

018.JPG

Hier wil ik een hudson bay vorm aan gaan geven met een mooie decoratieve seel die nog steeds wel functioneel is. ook dit zien jullie vanzelf:)

Verder weer een toevoeging aan de blokhut gereedschappen namelijk een echte 1inch timber framing beitel, nu nog de 1 1/2 inch en dan ben ik helemaal klaar voor, naja een ripsaw zou fijn zijn maar die word pas handig bij de afwerking:)

Ziet er harstikke goed uit voor een middag werk, @myronpreps is duidelijk van het 'niet lullen maar poetsen!'
Zo te zien passen daar ook zaag en bijl gewoon in?

Over duizend jaar vinden ze dat stukje acacia en wat koolstofresten.
"Vroegah, toen ze nog echte spullen maakten... ", zal het commentaar zijn.

Hahahaha ik mag het hopen!

Ziet er harstikke goed uit voor een middag werk, @myronpreps is duidelijk van het 'niet lullen maar poetsen!'
Zo te zien passen daar ook zaag en bijl gewoon in?

4uur begonnen en rond 10 uur klaar met wat korte pauze's tussendoor. Haha dat kun je wel zeggen. Ja bijl en zaag passen er allebei net mooi comfortabel in. Ik zal morgen even een foto postten van de vak verdeling. Ik zit eraan te denken om twee terreinwieltjes te kopen en die onderop te montere met een touw handvat aan de andere kant om zo de kist mee te kunnen rollen als een vakantie koffertje. Word het toch een stuk lichter van en ook eventueel om de binnenkant met wol te bedekken om gereedschappen te beschermen maar de kist is er nu in ieder geval.

Ha, juist dat handvat vind ik leuk detail!!
Goed gedaan hoor!

Moet eerlijk zeggen dat ik het er ook wel erg leuk vind uitzien. Dankjewel!

Na een enorme stom in het bos de eerste stammetjes gezaagd.

Deze wil ik tot planken maken op de ouderwetse manier dus splijten met veel wiggen en een enorm hamer. De stammetjes waren thuis dus ik dacht ach laat ik ze maar gelijk van de schors ontdoen.

025.JPG 026.JPG 027.JPG

Hierna de kleine sliertjes er nog afgehaald en daarna de beide kopse kanten ingesmeerd met zelfgemaakte wax en daarna er ingebrand zodat het niet te snel droogt.

Voor:
029.JPG
Na:
028.JPG

Nu liggen ze hoog en droog te drogen:) wachtend op de man met de hamer.

Na een enorme stom in het bos de eerste stammetjes gezaagd.

Deze wil ik tot planken maken op de ouderwetse manier dus splijten met veel wiggen en een enorm hamer. De stammetjes waren thuis dus ik dacht ach laat ik ze maar gelijk van de schors ontdoen.

Bekijk bijlage 2255 Bekijk bijlage 2254 Bekijk bijlage 2256

Hierna de kleine sliertjes er nog afgehaald en daarna de beide kopse kanten ingesmeerd met zelfgemaakte wax en daarna er ingebrand zodat het niet te snel droogt.

Voor:
Bekijk bijlage 2253
Na:
Bekijk bijlage 2252

Nu liggen ze hoog en droog te drogen:) wachtend op de man met de hamer.

Oei, dat is niet het beste plankenhout.
Een kromme en een stuk stam met flinke dwarstakken. Dat boompje heeft een ruig leven gekend.

@Ray

Klopt maar je moet ergens beginnen toch? Ik heb binnenkort een projectje waar ik ruige planken voor nodig ben dus ideaal om even te proberen.

@Ray

Klopt maar je moet ergens beginnen toch? Ik heb binnenkort een projectje waar ik ruige planken voor nodig ben dus ideaal om even te proberen.

Uiteraard, daarom like ik je post ook, je bent in beweging, Leert nieuwe oude dingen die nooit vergeten moeten worden.
Mocht je echter nog een rechtnervig stammetje zonder knoesten/zijtakken tegen komen...... spar, populier, oid...... :lips:

Voor een speciale prepper een oude Canadese bijlkop hersteld. Minsten 50jaar oud helemaal uit quebec naar een jongen in Groningen. Gek hoe de dingen kunnen lopen. Ik vond de bijl met een ronde tafelpoot als steel en bedekt in een dikke laag roest en dit is hem nu:
011.JPG

Het klassieke single bit ontwerp, prachtig juweeltje maar nu naar goed huis gegaan.

Uiteraard, daarom like ik je post ook, je bent in beweging, Leert nieuwe oude dingen die nooit vergeten moeten worden.
Mocht je echter nog een rechtnervig stammetje zonder knoesten/zijtakken tegen komen...... spar, populier, oid...... :lips:

Ik doe mijn best in ieder geval:)

Ben ik naar op zoek inderdaad........ Helaas vallen die niet zo snel om.

• Leuk
Waarderingen: Ray
Terug
Bovenaan