Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooie Hamer @Myronprps
Daar kun je in ieder geval 'n paar serieuze klappen mee uitdelen. Tip... kopse kanten behandelen en niet te droog opbergen, want dan splijt ie veel sneller dan dat je wiggen kan maken.
Ook leuk om te zien dat je verder bent gegaan met de houtwal:thumbsup:
Mooi die houtwal. Geen kijkers meer.
Sinds wanneer moet het een kunstwerk worden?ben er nog lang niet zo goed in als anderen zijn
Sinds wanneer moet het een kunstwerk worden?
Ik vind het mooi als je bomen en takken zo natuurlijk mogelijk kunt recyclen, vooral als beschutting.
Je zou ook een haag kunnen vlechten met levende wilgentakken. En als je veel houtwerk over hebt, dit door zo'n machine kunnen halen zodat je natuurlijke paden kunt aanleggen. Maar goed, ik draaf door
Vandaag bezig geweest met de 50ct bijlkop. Was wat aan het klooien en dit is eruit gekomen
Bekijk bijlage 2283 Bekijk bijlage 2284
Nu nog een bijzondere steel
Ook bezig geweest met de steel voor de sheffield crafting bijlkop en dit keer niet met een lintzaag de vorm gekregen maar met mijn timber framing beitel en een haakse slijper.
Bekijk bijlage 2285
Op deze manier valt het best te doen met een beitel want je tikt steeds alle stukjes weg en zo kom je langzaam richting je eindvorm.
Haha dankjewel, als je voor jezelf werkt ben je er ook erg graag mee bezig.Goed bezig, Myron.leuk om te zien dat je in een flink tempo bezig blijft. Heerlijk is dat he, dingen doen waar je echt blij van wordt!
Uit nieuwsgierigheid en oncontroleerbaar gereedschapsfetisjisme; wat voor grote beitel is het geworden uiteindelijk?
Ook prachtig voor de blokhut!Een stap richting zelfvoorzienend leven.
Vandaag toch maar besloten om een kettingzaag geleider te gaan kopen (inclusief nieuwe grotere kettingzaag....) om vanuit mijn eigen bos mijn eigen planken te gaan zagen. Ik liep er al een tijdje mee rond maar nu toch maar besloten om op zoek te gaan naar een geleider.
Mijn plan is om natuurlijk eerst alles te kopen en vervolgens een aantal bomen te verzagen tot planken en deze hierna te verkopen om zo mijn aankoop bedrag terug te verdienen. Zo heb ik mijn geld terug en ben ik een zagerij rijker en heeft het mij alleen tijd en een beetje benzine gekost. Maar dit even terzijde, hoe tof is het om je eigen planken te zagen ook nog uit eigen bos. Prachtig.
Een stap richting zelfvoorzienend leven.
Vandaag toch maar besloten om een kettingzaag geleider te gaan kopen (inclusief nieuwe grotere kettingzaag....) om vanuit mijn eigen bos mijn eigen planken te gaan zagen. Ik liep er al een tijdje mee rond maar nu toch maar besloten om op zoek te gaan naar een geleider.
Mijn plan is om natuurlijk eerst alles te kopen en vervolgens een aantal bomen te verzagen tot planken en deze hierna te verkopen om zo mijn aankoop bedrag terug te verdienen. Zo heb ik mijn geld terug en ben ik een zagerij rijker en heeft het mij alleen tijd en een beetje benzine gekost. Maar dit even terzijde, hoe tof is het om je eigen planken te zagen ook nog uit eigen bos. Prachtig.
Goeie plannen Prps!
Maarre... bedoel je met deze-"ik heb een winkel gevonden die allemaal overgebleven partijen opkoopt"-winkel een lijfelijke winkel of een internetgeval? En is ie in Grünn? Denk je aan mn hakblokje als je een geschikte stam tegenkomt?
Hehe inderdaad, mooi voor bijvoorbeeld een deur of misschien zelfs een overkapping. Enorm veel mogelijkheden.Ook prachtig voor de blokhut!
Met alle plannen die jij nog hebt lijkt mij dat een hele zinnige investering! met 'geleider' bedoel je dan zoiets als een Alaskan sawmill?