RockyFlats
Ruttaan
@TheQuickFox , zoals @Pjotr Prep al aangeeft, helpen de gebruikelijke "surge protectors"/overspanningsbeveiligingen niet tegen de spanningspieken door EMP inductie, want zijn veel te traag en voorkomen ook niet dat er in de resterende draad naar de electronica toe alsnog (werkend als "antenne") hoge spanningen ontstaan.Ik heb surge protectors op mijn stopcontacten en ferrietkernen rond mijn stroomkabels. Helaas kan ik niets in de meterkast doen want ik heb een huurhuis.
Verder is er niet heel veel te doen. Als er een waarschuwing is dan alle stekkers eruit. Als je metalen kisten hebt dan kun je daarin electronica bewaren die je in opslag hebt. Bij nood is een koelkast ook een kooi van faraday, mits alle zijden van metaal zijn.
Aluminium koffers en blikken kisten zijn ook faraday kooien.
Afkoppelen en "Faraday-kooi-dicht" afdoppen, of de electronica afgekoppeld in een "Faraday-kooi" opslaan, geeft wel kans op succes.
Een koelkast is geen goede "Faraday-kooi" want die bevat vele lekken. De leidingdoorvoeren van en naar de compressor, de rubberen sluitstrip, de onbeklede delen van de schuim-isolatie... Zo'n ding is ook niet als Faraday-kooi ontworpen, en dan is te verwachten dat er lekken zijn.
Dan is een waterdichte metalen kist, vat of groot verfblik een beter uitgangspunt, mits afdichtingen rondom nauw sluitend zijn en een metallisch contact hebben. (Iedere kleine spleet kan funest zijn). Bij een verfblik, gaat dat m.i. wel redelijk op.