Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Onder preppen valt ook je lichaam preppen, lijkt me. Je moet er in elk geval voor zorgen dat je lichaam zo gezond mogelijk is, mocht er zich iets voordoen in de wereld. Dus:
- BMI op gezond niveau;
- vetpercentage OK (zeker NIET te laag, anders pleeg je roofbouw op je lichaam, dus vergeet die sixpack);
- voldoende uithoudingsvermogen (bv. elk gezond iemand zonder lichamelijke beperkingen zou in staat moeten zijn om 5km in 25 (mannen) of 30 (vrouwen en mannen 60+) minuten te kunnen hardlopen);
- voldoende kracht (bv. elk gezond iemand zonder lichamelijke beperkingen zou in staat moeten zijn om 20x goed op te drukken, 25% van zijn lichaamsgewicht met één hand boven zijn/haar hoofd te tillen en bijna 1x zijn lichaamsgewicht te squatten);
- streven naar zo min mogelijk afhankelijk zijn van geneesmiddelen, supplementen of andere onnatuurlijke hulpmiddelen (maar dat heb je niet altijd te kiezen natuurlijk);
Op het moment ben ik aan het lichaam preppen.
Ik heb steeds een te hoge bloed onderdruk, vaak over de honderd tot zelfs honderd vijf en dertig, dus op het randje.
Bloeddrukverlagers hebben tot nu niet gewerkt, ik ben 182 lang en schommelend 94 Kg.
Er word wel gezegt als je gewicht verliest de bloeddruk ook omlaag gaat, dus sinds kort via fysiotherapie op wat apparaten aan het trainen beter dan het op je eigenhoutje te proberen, ik moet het voorzichtig weer opbouwen, alleen al door spanning laatste keer vijf minuten buiten bewustzijn geweest, plus hooft op drie plaatsen beschadigt.
Bij de fysio is op gemerkt dat is te veel en de snel wil daar door vliegt de onderdruk weer ophoog en bonzen en druk in mijn hooft, dat moet ik heel goed in de gaten houden moet meer op mijn lichaam letten.
Door begeleiding en steeds de bloedruk meten weet ik nu er beter mee om te gaan.
Oa de reden dat ik na jaren van ‘nee’ zeggen tegen de tandarts eindelijk heb ingestemd met het laten verwijderen van 1 van mijn verstandskiezen.Voor de shtf je gebit volledig laten restaureren lijkt mij geen overbodige luxe, gillende kiespijn is onhandig tijdens shtf
Succes met het herstel. Wat een gapend gat he? Ik heb m’n verstandskies anderhalve week geleden laten verwijderen en moet nog regelmatig spoelen om er eten uit te spoelen...Ik kom net van de kaakchirurg Weer een kies minder
Goed bezig @frans81
Hier de coronatijd gebruikt om conditie op te bouwen, met mijn loopband liep ik binnen vele uurtjes.
Tot ik een ongeluk kreeg een half jaar geleden en mijn knie/been blesseerde. Eigenlijk alles wat mis kon gaan ging mis, een cyste(die knapte), wondroos, oedeem en nog wat dingen, steeds als het "over" was, volgde er weer een andere blessure.
Een maand geleden kon ik weer lopen zonder krukken, en na mijn eerste voorzichtige kleine fietstochtje ging het weer mis...kon ik weer aan de krukken. Gisteren weer zonder krukken gelopen, tot de winkel, wat een heel eind is als je alleen tot de glasbak kan of een rondje om het blok.
Nu weer opbouwen, het lopen en de conditie en de extra kilo's eraf. En heel voorzichtig want ik ben bang voor weer een blessure. Een half jaar die ellende vind ik wel genoeg.