• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Complete bug-in of gaan jullie nog wel naar de supermarkt?
Omdat zowel mijn vrouw als mijn zoon tot de risico groep behoren, zijn wij gegaan voor een bug-in. (BOL) Boodschappen worden voor ons gedaan. We hebben overigens niet eens echt bewust gekozen voor een bug-in maar dat is zo gelopen doordat ik griep kreeg en mijn vrouw daarna zware migraine aanvallen kreeg en geen licht kon verdragen. Toen kwam het Corona gedoe erbij en zijn we maar hier gebleven. Ook omdat terug reizen naar huis een probleem was geworden. Probleem is alleen het gebrek aan goed werkend internet hier. Valt nogal eens uit en is daarna moeilijk weer aan de praat te krijgen.

Sterkte @phtvs !
Een bug in zonder internet , brrrr, zo meteen knalt de netflix server er ook nog uit.
Die kunnen hun nieuwe "kantoor" nu meteen tot oorlogssterkte gebruiken schat ik in.

Even lekker complotten en gaat zometeen nog even wat meer alu-folie kopen voordat het straks uitverkocht is.

Bijlagen

• Screenshot_20200317-111236_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200317-111236_Samsung Internet.jpg
    31.8 KB · Weergaven: 31
  • Screenshot_20200317-111325_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200317-111325_Samsung Internet.jpg
    24.5 KB · Weergaven: 30
Even lekker complotten en gaat zometeen nog even wat meer alu-folie kopen voordat het straks uitverkocht is.

Juist succes daarmee. Niets heeft ooit iets met elkaar te maken, de overheid en de media vertellen jou heus wel de waarheid!

Sterkte @phtvs !
Een bug in zonder internet , brrrr, zo meteen knalt de netflix server er ook nog uit.
Die kunnen hun nieuwe "kantoor" nu meteen tot oorlogssterkte gebruiken schat ik in.
:thnx:

Hoewel internet geen eerste levensbehoefte is voor ons, is het voor mij persoonlijk wel handig om te hebben ivm de servers die ik online heb staan waar oa het forum op draait ;) Daarnaast ook makkelijker om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de wereld dan radio en tv waar de informatie die je krijgt niet altijd compleet is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zag ik net bij een kennis (een serieus persoon ) op facebook staan ,de kennis is niet iemand die zo maar onzin overneemt maar ik heb er nog een bevestiging van kunnen vinden dus het is onder voorbehoud , maar wellicht toch goed om te lezen

[MOD] LET OP, Volgende verhaal circuleert op het internet, helaas met flink wat tips en opmerkingen die inmiddels door worden bestempeld als hoax [MOD]

De volgende informatie uit Zwitserland; (Met dank aan Ellen)
Eindelijk duidelijk beschreven hoe het hebben van Corona voelt en wat je kunt doen...

Een Italiaanse arts die in het Shenzhen Ziekenhuis in China heeft gewerkt, is door de Chineese regering benoemd tot lid van het Wuhan Pneumonia Virus (Corona team). Hij heeft een zeer interessant artikel geschreven waarvan hier een samenvatting als een verkouden persoon neusafscheiding met sputum (dat wat je ophoest)heeft, is hij/ zij niet besmet met het Corona virus. Het Coronavirus veroorzaakt een longontsteking met droge hoest zonder neusafscheiding. Anderzijds is het goed om te weten dat het Coronavirus niet hittebestendig is en doodgaat bij een temperatuur van 26 tot 27 graden. Drink dus veel hete dranken zoals thee enz...

Dit zal niet genezen, maar is wel goed voor het lichaam. Heet water/hete dranken doden effectief alle virussen.Probeer ijskoude dranken te vermijden. En ga in de zon zitten. Sowieso is buiten in de frisse lucht zijn goed. Het virus is tamelijk groot (de cel heeft een diameter van ongeveer 400-500 nm), dus elk normaal masker kan het filteren. Als echter een geïnfecteerd iemand in de buurt niest, verspreid het virus zich ongeveer 3 meter! voordat het in de grond belandt. Dat betekent dat het dan door de lucht zweeft ...(en dus overal op terecht kan komen; je kleding, handen, metaal enz in de omgeving ect). Als het virus op een metalen oppervlak terecht komt, blijft het minimaal 12 uur leven. Houd er dus rekening mee dat als je in contact komt met een metalen oppervlak (deurklink) ect je je handen grondig met zeep wassen . Het virus kan 6 tot 12 uur in weefsels (stoffen) actief blijven. Normale wasmiddelen doden het virus. Dus vaker een wasje draaien! Winterkleding die je niet regelmatig wast, in de zon leggen. Dat doodt de virussen ook. Symptomen van longontsteking door het Coronavirus veroorzaakt; eerst infecteert het virus je keel. Dat voelt in je keel als een droge keelpijn die 3 tot 4 dagen aanhoudt. Vervolgens voegt het virus zich samen met je neusvloeistof en zakt het via de luchtpijp af naar de longen, waardoor de Wuhan-ontsteking ontstaat.Dit proces duurt 5 tot 6 dagen. Dat betekent een situatie met longontsteking, hoge koorts en ademhalings- moeilijkheden. Een verstopte neus is dan niet meer zomaar een verstopte neus. Het voelt alsof je verdrinkt.Dan moet je onmiddellijk medische hulp zoeken.

Preventie maatregelen: de meeste gebruikelijke manier om infecteert te raken is door dingen in het openbaar aan te raken , zoals leuningen, deurklinken,handgrepen in de bus of trein etc. Was daarom vaak je handen grondig. Het virus overleeft maar 5 tot 10 minuten in je handen, maar hoe vaak wrijf je niet in je ogen etc... Aanbevolen wordt om je keel met iso-betadine te gorgelen, om ziektekiemen te doden of te minimaliseren zolang ze nog in je keel zitten...Het Coronavirus heeft een incubatietijd. Hoe weet je of je besmet bent of niet? Volgens de meest recente informatie kan de incubatietijd tot 20 dagen duren voordat symptomen van een Corona-infectie zichtbaar worden.Wanneer iemand koorts heeft en/of hoest en naar het ziekenhuis gaat, zijn de longen meestal al voor 50% aangetast (longfibrose, kunnen dan niet meer voldoende zuurstof opnemen) en is het al vrij laat. Taiwanese experts bieden en eenvoudige zelfcontrole, die je elke ochtend kunt doen; haal diep adem en houd je adem langer dan 10 seconden vast. Als je dit kunt doen zonder hoesten , ongemak als benauwdheid enz, betekent dat, dat je geen fibrose in de longen hebt, en geen infectie. Elke ochtend doen! Nog een advies van Japanse artsen: zorg ervoor dat je mond en keel vochtig zijn zijn en nooit droog aanvoelen. Neem daarom minstens elke kwartier een paar slokjes water. Waarom? mocht het virus in de mond komen , dan spoel je dat weg naar je maag en overleeft het niet. Als je niet regelmatig genoeg drinkt, kan het virus via de luchtpijp in je longen komen en dan wordt het gevaarlijk! Graag deze informatie verspreiden!

gr will

@Wafels Diverse dingen die je schrijft zijn al lang ontkracht.
Adem inhouden als diagnose, warm water drinken, vaak water drinken, etc. De Japanse arts aan wie dat wordt toegeschreven doet niets anders dan ontkennen, maar eenmaal dergelijk advies op het internet.....

500 nano meter is 0,5 micron, maar de maat van het virus doet er niet zoveel toe, omdat het niet als los deeltje in de lucht zweeft maar in vochtdruppeltjes die wel 10 tot 200 micron groot zijn, of nog veel groter.

Je beschrijving van de symptomen kloppen, voor zover ik weet. Droge hoest, koorts, longontsteking dreiging....

Eenmaal op je slijmvliezen, migreert het virus in je lichaamscellen en dan helpt gorgelen, spoelen, warme dranken of stoffen opsnuiven niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
"Nog een advies van Japanse artsen: zorg ervoor dat je mond en keel vochtig zijn en nooit droog aanvoelen. Neem daarom minstens elke kwartier een paar slokjes water. " Dit is sowieso onzin, gevoelsmatig voelt de keel vochtig aan maar het wordt er niet vochtig door. Het lichaam reguleert het vocht van binnen uit. Het moet namelijk eerst langs de longen etc. om gefilterd te worden op schadelijke stoffen en dan maakt het lichaam er vloeistof van geschikt voor ons lichaam. Dit laatste o.a. omdat ons bloed een iets hogere pH waarde heeft als water.

(toevoeging)

De basis symptomen die jij beschrijft @Wafels zijn ook nog eens toe te wijzen aan een grote groep virussen. Het is dus vooral letten op het vervolg en niet te vroeg in paniek raken.

Dit zag ik net bij een kennis (een serieus persoon ) op facebook staan ,de kennis is niet iemand die zo maar onzin overneemt maar ik heb er nog een bevestiging van kunnen vinden dus het is onder voorbehoud , maar wellicht toch goed om te lezen

De volgende informatie uit Zwitserland; (Met dank aan Ellen)
Eindelijk duidelijk beschreven hoe het hebben van Corona voelt en wat je kunt doen...

Een Italiaanse arts die in het Shenzhen Ziekenhuis in China heeft gewerkt, is door de Chineese regering benoemd tot lid van het Wuhan Pneumonia Virus (Corona team). Hij heeft een zeer interessant artikel geschreven waarvan hier een samenvatting als een verkouden persoon neusafscheiding met sputum (dat wat je ophoest)heeft, is hij/ zij niet besmet met het Corona virus. Het Coronavirus veroorzaakt een longontsteking met droge hoest zonder neusafscheiding. Anderzijds is het goed om te weten dat het Coronavirus niet hittebestendig is en doodgaat bij een temperatuur van 26 tot 27 graden. Drink dus veel hete dranken zoals thee enz...

Dit zal niet genezen, maar is wel goed voor het lichaam. Heet water/hete dranken doden effectief alle virussen.Probeer ijskoude dranken te vermijden. En ga in de zon zitten. Sowieso is buiten in de frisse lucht zijn goed. Het virus is tamelijk groot (de cel heeft een diameter van ongeveer 400-500 nm), dus elk normaal masker kan het filteren. Als echter een geïnfecteerd iemand in de buurt niest, verspreid het virus zich ongeveer 3 meter! voordat het in de grond belandt. Dat betekent dat het dan door de lucht zweeft ...(en dus overal op terecht kan komen; je kleding, handen, metaal enz in de omgeving ect). Als het virus op een metalen oppervlak terecht komt, blijft het minimaal 12 uur leven. Houd er dus rekening mee dat als je in contact komt met een metalen oppervlak (deurklink) ect je je handen grondig met zeep wassen . Het virus kan 6 tot 12 uur in weefsels (stoffen) actief blijven. Normale wasmiddelen doden het virus. Dus vaker een wasje draaien! Winterkleding die je niet regelmatig wast, in de zon leggen. Dat doodt de virussen ook. Symptomen van longontsteking door het Coronavirus veroorzaakt; eerst infecteert het virus je keel. Dat voelt in je keel als een droge keelpijn die 3 tot 4 dagen aanhoudt. Vervolgens voegt het virus zich samen met je neusvloeistof en zakt het via de luchtpijp af naar de longen, waardoor de Wuhan-ontsteking ontstaat.Dit proces duurt 5 tot 6 dagen. Dat betekent een situatie met longontsteking, hoge koorts en ademhalings- moeilijkheden. Een verstopte neus is dan niet meer zomaar een verstopte neus. Het voelt alsof je verdrinkt.Dan moet je onmiddellijk medische hulp zoeken.

Preventie maatregelen: de meeste gebruikelijke manier om infecteert te raken is door dingen in het openbaar aan te raken , zoals leuningen, deurklinken,handgrepen in de bus of trein etc. Was daarom vaak je handen grondig. Het virus overleeft maar 5 tot 10 minuten in je handen, maar hoe vaak wrijf je niet in je ogen etc... Aanbevolen wordt om je keel met iso-betadine te gorgelen, om ziektekiemen te doden of te minimaliseren zolang ze nog in je keel zitten...Het Coronavirus heeft een incubatietijd. Hoe weet je of je besmet bent of niet? Volgens de meest recente informatie kan de incubatietijd tot 20 dagen duren voordat symptomen van een Corona-infectie zichtbaar worden.Wanneer iemand koorts heeft en/of hoest en naar het ziekenhuis gaat, zijn de longen meestal al voor 50% aangetast (longfibrose, kunnen dan niet meer voldoende zuurstof opnemen) en is het al vrij laat. Taiwanese experts bieden en eenvoudige zelfcontrole, die je elke ochtend kunt doen; haal diep adem en houd je adem langer dan 10 seconden vast. Als je dit kunt doen zonder hoesten , ongemak als benauwdheid enz, betekent dat, dat je geen fibrose in de longen hebt, en geen infectie. Elke ochtend doen! Nog een advies van Japanse artsen: zorg ervoor dat je mond en keel vochtig zijn zijn en nooit droog aanvoelen. Neem daarom minstens elke kwartier een paar slokjes water. Waarom? mocht het virus in de mond komen , dan spoel je dat weg naar je maag en overleeft het niet. Als je niet regelmatig genoeg drinkt, kan het virus via de luchtpijp in je longen komen en dan wordt het gevaarlijk! Graag deze informatie verspreiden!

gr will

Er moet een belletje gaan rinkelen bij ‘het virus gaat dood bij 26 A 27 graden’. Hoe warm is ons lichaam? Juist. Misschien kun je de post beter verwijderen, voordat iemand denk dat het waar is.

Uitgebreid artikel met verwijzingen naar research over de mondkapjes, tests en het of wel of niet helpt.

"Conclusion: Masks – including surgical mask and N95 mask – can capture tiny particles over 10 times smaller than the coronavirus."

Wat opvalt is dat iedereen dit corona covid 19 noemd. Waarschijnlijk om paniek te voorkomen want; de correcte nam is SARS CoV 2. Dit is het "zusje" van de in 2003 uitgebroken SARS CoV 1 die in 2003 uitgebroken is ( ik dacht in Taiwan) met toen 8000 besmettingen en 800 doden. numero 2 is hier dus al royaal overheen.....

Jammer dat er weer gedaan wordt of mondmaskers voor iedereen zo nodig zijn. Ik las vandeweek mooi verhaal(geen link bewaard) dat mensen die werken met mondmaskers er ook training bij krijgen. Hoe ze het op moeten zetten, en af moeten doen. Spray in hun gezicht krijgen, als ze het proeven zit het masker niet goed.
Pas na genoeg training gaat het goed.

En dan nog, die maskers zijn nodig in de ziekenhuizen waar de zieke coronapatienten behandeld worden...niet voor de gewone burger die boodschapje doet. De maskers zijn nodig bij huisartsen die basiszorg geven en bij misschien besmette patiënten over de vloer komen. Onze dokters en verpleging die ons moeten verzorgen als we ziek zijn. Je bent niet-sociaal(zoals Rutte dat zo mooi verwoordde) als je een doos van die maskers voor jezelf houdt omdat je "denkt" beter beschermd te zijn als jij ze gebruikt.

Afstand houden, je handen wassen met water en zeep, in je elleboog hoesten en niezen...dat blijven de beste maatregelen. Heb je een kwetsbare gezondheid, blijf dan thuis(en in je tuin)

En vooral, laat je niet opjutten en gek maken door al het nieuws, sterker, zet alle pushberichten maar uit, blokkeer wat woorden in je social media, éénkeer per dag update is ook goed.Ga leuke dingen doen, start met een cursus, ga knutselen, zing en dans. Werk eraan dat je niet in paniek raakt omdat anderen in paniek raken. Paniek is besmettelijker dan een virus. Houd je hoofd gezond.

Nu ben ik al sinds half december, na de eerste klokkenluiders meldingen uit China, bezig met dit verrekte virus en sinds twee weken is het dagelijkse kost om een paar uur nieuws te vergaren.

Maar vanavond neem ik een pauze, 'k ga geen nieuwsbericht lezen, geen uitzending zien en de fora mijden. Dat halen we morgen wel weer in, vanaaf ga ik lekker relaxen met een filmpje, biertje of twee en dan eens wat vroeger naar bed. :)

Is dit de juiste plaats voor een mogelijk relevant nieuwsje?

https://www.rd.nl/vandaag/buitenlan...even-in-de-lucht-en-op-oppervlaktes-1.1642050
(en voor de mensen onder ons die medisch wetenschappelijke artikelen lezen, de bijbehorende bron: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2004973)

Uit dit onderzoek zou blijken dat het SARS-CoV-2 virus nog wel 3 uur in de lucht kan blijven hangen, en dat zou mogelijk om heel andere voorzorgsmaatregelen vragen dan degene die we op dit moment nog via het RIVM aangeraden krijgen...

• Leuk
Waarderingen: Ray
Paar relevante artikelen van Scientas:

Over het virus op oppervlakten, inmiddels zijn er testen geweest, maximaal drie dagen op RVS en plastics, op andere oppervlakken een stuk korter: https://www.scientias.nl/het-corona...e-dagen-besmettelijk-op-plastic-oppervlakken/

Een hoog percentage van het virus gaat een stuk sneller kapot op oppervlakten, maar het vervelende bij dit virus is dat er maar weinig virusdeeltjes nodig zijn voor een besmetting. Dit nieuws heeft dus serieuze consequenties voor de manier van omgaan met contacten met oppervlakken, handen wassen, handen wassen en nog vaker handen wassen is het devies.

@De Bezorgde Burger Dit is idd gebaseerd op hetzelfde onderzoek als die jij vermeldt. :)

Qua verspreiding door de lucht weten we eigenlijk nog te weinig. Normaal blijven aerosolen niet zo heel lang rondzweven, die zakken vrij snel naar de grond. Hierover heb ik eerder heel veel onderzoeken gelezen ivm met mijn interesse in dampen/e-sigaret. De aerosolen die daarbij worden uitgeademd zijn veel kleiner, dan opgehoeste aerosolen. Des te groter des te sneller ze zakken. In woonruimte situaties zakken die veel kleinere aerosolen van een e-sigaret in twee minuten naar de grond, om een idee te geven.

Dat neemt niet weg dat 1,5 meter afstand, als iemand wel hoest, niet bepaald een veilige marge lijkt.

==========
Wetenschappers concluderen na onderzoek dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat dit virus door mensen kan zijn gemaakt: https://www.scientias.nl/het-nieuwe-coronavirus-is-echt-niet-door-mensen-gemaakt/

==========
En dan Afrika waar de gezondheidszorg miniem is en afstand van elkaar houden of het handen met zeep wassen advies onmogelijk op te volgen is. Voor zover de bevolking gelooft dat de regering goede adviezen geeft, daar heerst enorm wantrouwen zoals we bij Ebola hebben gezien.

Dat het virus slecht tegen hoge temperaturen zou kunnen is slecht speculatie, veel waarschijnlijk is dat het virus in Afrika al lang rondgaat maar dat kan niet getest worden: https://www.scientias.nl/het-nieuwe-coronavirus-vaart-een-opmerkelijke-koers-in-afrika/

Het uitroeien van het virus lijkt een onbegonnen zaak, vele landen hebben het lang niet zo goed op orde als in de West Europese landen en daarbij is er een goede kans dat het virus ook bij allerlei dieren voorkomt en steeds opnieuw zou kunnen overspringen op de mens.

==========
De hele wel of niet complete, absolute lockdown discussie lijkt cruciaal maar zolang het virus op de wereld rondgaat zul je dat moeten blijven volhouden en dat kan jaren duren. Ook moet die lockdown dan het totaal zijn, maar dan stokt ook voedselproductie en distributie en andere vitale onderdelen van de maatschappij. Tijdelijk dus wel haalbaar, maar een heel jaar of langer heeft de wereld simpelweg geen voorraden voor, dan zouden we omkomen van de honger. Alles langer dan een maand of twee a drie is niet haalbaar en in de overige maanden tot een vaccin beschikbaar is krijg je het opnieuw voor de kiezen.

==========
Wetenschappers wereldwijd dringen aan om alles op onderzoek wat mogelijk is, uit te voeren en te financieren. We hebben meer kennis nodig. De WHO dringt ook aan op testen, testen en testen, omdat je met een blinddoek geen brand kunt blussen.Nobel streven, maar met 120 miljoen tests die inmiddels verstuurd zijn, gaat dat niet lukken, we hebben er een paar miljard nodig. Daar wordt uiteraard aan gewerkt, maar de getallen zijn astronomisch.

==========
Ik weet niet hoe iedereen er over denkt, maar ik blijf mezelf sociaal isoleren, op de twee oudjes na waarvoor ik zorg. Verdomd goed opletten in de supermarkt, ik hou meters afstand en heb desinfectiegel op zak om meteen de handen te steriliseren. Als je hier flink over nadenkt, zie je overal nog kleine gaatjes in deze defensie, want op de supermarktproducten zou ook het virus kunnen zitten als je heel veel pech hebt. 100% veilig blijven is onmogelijk, tenzij je nu volledig in Bug-In modus gaat en alleen voorraden in huis gebruikt. Daarbij kom je met hetzelfde dilemma als bij de totale lockdown, je kunt dat een maand, twee maanden, misschien nog iets langer uithouden en dan krijg je toch weer te maken met de buitenwereld.

Dat het virus de komende maanden niet te stoppen is, lijkt mij overduidelijk, wat voor maatregelen je ook neemt. Als je grafieken van individuele landen over elkaar legt, zie je dat ondanks verschillende maatregelen en momenten van ingrijpen, aantallen besmettingen vrij precies dezelfde curve volgen. Het heeft daarom weinig zin Rutte van massamoord te betichten, zoals je op sommige plekken leest, het gaat echt niet anders in de landen waar ze net weer andere maatregelen hebben getroffen. Meer tijd zal wel meer inzicht geven in welke maatregelen meer of minder effectief zijn bij het vertragen van de verspreiding, maar dan zijn we ook al weer een paar maanden verder.

De ellende managen, zorgen dat de zorg niet overbelast raakt en de bevolking voldoende middelen blijft houden (voedsel, elektra, water, andere zorg, inkomen, etc) blijft over.

Laat het jongere deel van de bevolking de ouderen en zwakkeren helpen, boodschappen doen bv, dat kan contactloos, zodat zij thuis kunnen blijven. Het gros van ons zal er toch mee te maken krijgen.

In Afrika is ook het probleem dat er geen sociale voorzieningen zijn. Mensen werken door met koorts. Niet werken betekent geen eten, dan is er geen andere optie.
Vertelden mijn buren die nu in Kenia wonen.

Als het in Afrika ook flink los gaat, wordt het meteen schrijnend daar. We kunnen ze geeneens helpen omdat we hier zelf in de problemen zitten.

Terug
Bovenaan