Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zorgen over nuchtere senioren die zich weinig aantrekken van maatregelenWat echter veel schokkender was, was dat er legio mensen rondlopen (met name in de wat oudere leeftijdscategorie) waarvan het lijkt alsof ze al de hele week geen nieuws hebben gezien of gehoord. Lopen gewoon openlijk te hoesten en te niezen, soms nog net met de hand ervoor maar soms ook helemaal niets. Natuurlijk, dat hoeft niet direct te betekenen dat ze dan ook Covid-19 dragers zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat al die mensen een recente negatieve test op zak hebben.
Ik ben erg tevreden over mijn prepperskills, dat ik dus al meer dan een week geleden begon met ontsmetten van alle aanraakvlakken in onze gezamenlijke ruimtes.Ik kon er niet op vertrouwen dat het allemaal wel meeviel, dus deed elke dag een rondje schoonmaken.Een instructie filmpje van de ambulance dienst, voor als ze een corona patiënt moeten vervoeren.
Goede lessen in hoe je spullen en oppervlakten desinfecteert en waar je allemaal op moet letten. Wellicht zitten er voor mensen hier nuttige tips tussen.
.......
Waarom men hamstert.
https://www.gelderlander.nl/home/st...ist-geleerd-voor-zichzelf-te-zorgen~a93e6d44/
Deels ben ik het met je eens maar toch snap ik de verveling en frustratie ook wel. Mensen zijn gewoon niet gewend om geen vrijheden te hebben, het is alsof je een wild gevangen dier opsluit in een kleine kooi. Je kunt niet zomaar verwachten dat het dier onmiddelijk zijn gedrag veranderd en niet ontsnapt als het de kans krijgt.Luister naar Ab Osterhaus in OP1 NPO1 vandaag: https://www.npostart.nl/op1/18-03-2020/POW_04596616 (ergens op de helft en verder, pas als aflevering niet meer live is via deze link, anders even via de gids, wordt straks nog herhaalt).
Richting het einde van het onderwerp, blijkt 5% van het personeel van het Erasmuc MC in Rotterdam van bijna duizend testen, positief te zijn. Niet opgelopen in het ziekenhuis maar daarbuiten. Als maar 1% van de totale bevolking reeds besmet is, wordt de tweede onvermijdelijke golf al enorm en heb je 10.000+ ICU's nodig.
We gaan er wel naar toe, die lockdown, als mensen nu de vrije tijd gebruiken om in grote getale naar tuincentra en bouwmarkten te gaan. Wandelend in het bos gaat of een blokje om met de hond gaat prima, maar als je idd ziet dat mensen nog in vrij grote getale naar de markt gaan?
Burgers en bedrijven, zoals reeds vele winkelketens hoeven niet te wachten op het kabinet.....
Ik ben om, Breek de keten, ipv vrijwillige social distancing waar mensen zich niet aan houden, dan maar met wat dwang.
Politie bereidt zich voor op volledige lockdown
Updated 34 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND
HILVERSUM - De politie bereidt zich voor op het scenario dat in Nederland wordt gekozen voor een volledige lockdown, een situatie waarbij de hele maatschappij op slot gaat en mensen moeten thuisblijven. In die situatie zou de politie zo’n noodverordening moeten handhaven en indien nodig de „sterke arm moeten tonen.”
Je hebt wel gelijk dat de ene lockdown de andere niet is. Ik las bijvoorbeeld op omroepzeeland dat ook vandaag na het ingaan van de lockdown in Belgie nog veel belgen hun toevlucht konden nemen in Zeeland. https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/118804/Belgen-met-essentieel-werk-mogen-grens-nog-over. Bij een goede lockdown lijkt me dat je zulk soort onwenselijk gedrag juist beperkt. Maar gecontroleerd de bouwmarkt in voor wat spullen of een wandeling op gepaste afstand moet kunnen lijkt me. Het komt uiteindelijk neer op gezond verstand, ik mag hopen dat onze vrijheden niet helemaal ontnomen worden omdat een kleine groep dit gezond verstand niet toepastJe moet het meteen hebben over wat een lockdown nu eigenlijk precies inhoudt. Als je vanavond de verwarring hoort over Frankrijk, wel of niet alleen nog op straat mogen komen, of compleet binnen blijven. Er is best nog enige bewegingsvrijheid mogelijk, mits mensen zich daar ook aan houden.
Alleen of met je huisgenoot/gezin (daar ben je toch al gedwongen mee opgescheept ) een stuk gaan wandelen is geen probleem, zolang je maar niet dicht bij anderen komt en dat vergt discipline.
Zo streng als in China gaat niet lukken, om iedereen middels een boodschappendienst te gaan voorzien van voedsel, etc.
Ik geloof wel dat de politie zich voorbereid op dit scenario, immers is het niet onmogelijk gezien de omstandigheden. Maar ik geloof het kabinet wel als ze zeggen dat dit niet hun voorkeur heeft. Het zal vermoedelijk vooral afhangen van hoe de IC en sterfecijfers zich de komende dagen ontwikkelen. Mocht het toch escaleren dan is een lock down een logische stap om de cijfers weer in de goede richting te krijgen.Woensdagavond omstreeks 23 uur verschijnt dit bericht op de site van de telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/673505199/politie-bereidt-zich-voor-op-volledige-lockdown
Zou dit serieus zijn of is het een soort van dwaalspoor om de publieke opinie te beinvloeden. Ik vind het opvallend dat de mindset van veel bedrijven en burgers voortdurend verdere actie vraagt dan wat het kabinet wil.
Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/60385...eu-met-nepnieuws-paniek-over-coronavirus.htmlRusland zaait volgens de Europese Unie met een "aanzienlijke desinformatiecampagne" tegen het Westen paniek over het coronavirus, meldt Reuters woensdag. Het persbureau stelt dit op basis van een document van de Europese Dienst voor extern optreden (EDEO), dat betrekkingen met landen buiten de unie onderhoudt. Het Kremlin ontkent de beschuldiging.
Ik vrees alleen dat "de achterlijke burger" ipv winkelwagentjes vol hamsteren nu overgaat op pallets vol hamsteren.