Een echtpaar uit gorredijk is besmet bleek uit testen (verblijven thuis, inmiddels zo goed als genezen), hun in huis woonde zoon niet. Ook getest geen corona gevonden. Hoe besmettelijk is het dan als een inwonend kind negatief is op de test en toch de zelfde genen draagt als zijn ouders? Kloppen die tests dan wel? Ik kan hier geen duidelijk antwoord op vinden.
Je zou denken (ik en vele met mij) als het zo erg besmettelijk is als gezegd zou heel NL toch besmet moeten wezen in de maanden dat het hier al rond waait? Vanwege het vele woon/werk verkeer per auto/bus/trein. Er rijden nog steeds vele mensen vanwege werk van noord naar zuid en terug. Ik ken mensen die een weekend naar Breda geweest zijn om carnaval te vieren. Een bus vol. Geen een ziek of besmet, en niemand in hun de omgeving. Ik vind dat op zijn zachtst gezegd vreemd bij een zeer besmettelijke virus.
Zou het dan te maken hebben met de bevolkingsdichtheid? Of toch wat anders?
https://www.dvhn.nl/drenthe/Corona-...voorbij-maar-de-piek-komt-later-25477702.html
Alleen in Friesland, Groningen en Drenthe geldt op dit moment nog een regiem van containment. Besmette gevallen worden individueel en actief opgespoord en directe contacten apart gehouden.
En
Friesland zijn vier patiënten opgenomen (drie in Sneek en een in Drachten), in Groningen eveneens vier en in Drenthe twee.
Hier gaat het leven in de omgeving gewoon door. Schooltje en kinderopvang wel dicht net als de voetbal vereniging. Oud papier word niet op gehaald want!! corona blijft aan karton zitten.
Is maar 1 nieuwsbron die dat beweert. Maar oké.
Veel wandelaars, fietsers en kuddes motorrijders. Klussen-, timmer-, schildersbedrijven en hoveniers zijn gewoon aan het werk. Ook is het niet minder druk op de weg. Supermarkt jumbo maakt er een "drama" van. Zit nu plexiglas voor de kassières, daardoor versta je ze moeilijk. Maar vakkenvullers lopen onbeschermd rond
Ook geen handschoentjes die kassières ook nog hebben.
Denk aan milieuproblemen zoals stikstofuitstoot, luchtvervuiling en co2 die opeens een stuk minder zullen zijn als de Economische terughoudendheid een tijd lang aanhoudt.
En boeren blijven gewoon door gaan. Hier zijn ze massaal mest aan het uitrijden omdat de putten en silo's overvol zitten. Sommige boeren hadden de koeien in de enkel hoge mest lopen. Niet door de corona, maar door te natte winter. En nu moeten ze gewoon. Dus zal mij benieuwen in hoeverre de boeren de werkelijke schuldigen zijn aan de milieuproblemen nu veel vliegverkeer (ik woon onder vliegroute, amper nog een vliegtuig te zien), transport en bedrijven weinig tot niet werken.
Kreeg de vraag of ik de griep 2019 kende. Ja, aan den lijve ondervonden + longontsteking. Voor de 3e winter achtereen longontsteking bij griep
. Ik heb een slechte weerstand mede dankzij een vorig oud huis vol zwarte schimmel.