Ik zelf verwacht weinig effect van alleen die handen schudden maatregel
@buzz, laten we hopen dat het genoeg was om de zorg niet helemaal over te belasten. Nu wel een veel groter deel van de bevolking thuis blijft en werkt, scholen zijn gesloten etc, gaat het nog even duren voordat we het effect daarvan weer zien.
Op groter niveau zien we nu de rentes stijgen (ook de hypotheek rente) en stijgen de voedsel prijzen, o.a. van granen, zaden en rijst. Er zijn zorgen hoe er geoogst moet gaan worden, veel ligt plat in de zuidelijke Europese landen waar we veel van ons verse voedsel vandaan halen.
Ook nemen spanningen in de wereld toe, oude evenwichten raken verstoord en groepen zowel als landen ruiken hun kans.
Cybercriminelen draaien ook overuren, met al die thuiswerkende mensen die inloggen via een wat minder goed beveiligde laptop of erger een telefoon of tablet.
De wetteloosheid neemt ook toe, sommigen zien dit als een periode waarin politie nauwelijks optreedt. In m'n eigen omgeving merk ik dat bv. aan enorme snelheidsovertredingen op die lekker lege wegen.
Het is juist nu heel belangrijk om elk ongeluk te vermijden, je wilt echt niet in een ziekenhuis belanden momenteel. Niet alleen met de auto merk ik dat mensen nog steeds als zombie's op het scherm starend bijna tegen je op botsen. Klein kuchje volstaat dan, dat dan weer wel.