Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maatregelen kunnen niet ver genoeg, gezondheid moet boven economie staan.
Ik begrijp wat je bedoeld @joepmeloen, maar (los van feit dat het een naar virus is en iedereen die ziek is, beterschap) ik ben nog steeds niet overtuigt van het feit dat dit virus ernstiger is dan een griepvirus. Laat staan dat de economie daar onder te leiden heeft (al zijn er meer redenen te bedenken waarom de economie slechter wordt, maar dat is ) en er nog meer mensen diep in de schulden komen. Tot nu toe heeft het griepvirus van 2017-2018 een hoger dodental dan bij dit huidige virus en ik kan me niet herinneren dat ik toen van Rutte thuis moest blijven en dat kinderen niet meer naar school mochten etc. Verder gaat het mij niet om wie nu gelijk heeft en wat nu voor moet gaan. Ik probeer een ander geluid te geven en wat een ieder daar mee doet aan henzelf. Ik ben niet van de complotten, maar ben wel steeds kritischer in wat er nu aan daadwerkelijk aan de hand is.
Nogmaals ik wil niemand voor het hoofd stoten, want het is niet leuk om ziek te zijn. Zeker als dan nu je hele gezin verplicht is inhuizig te blijven.
We hebben inderdaad meer problemen met de massaliteit van de ziekte dan de intensiteit. Maar dit was al duidelijk voordat ook nog maar het eerste ziektegeval in ons land opdook. Ik verwijt de regering en het RIVM dat ze onvoldoende snel strenge maatregelen genomen hebben. De touwtjes wat losser laten vieren na een "big bang" is vele malen eenvoudiger dan volgens de salami methode iedere keer een beetje extra te doen qua maatregelen........Als iedereen in 1 klap ziek word dan legt alles op z'n gat inclusief de medische zorg, als alles plat ligt is dat ook niet bevordelijk voor de economie, vandaar dat ik denk dat we de besmettingen moeten remmen, tegenhouden lijkt niet te werken met met onze manier van denken en doen...
Voor de verandering moet ik constateren dat het kabinet het deze keer best aardig doet door in woord en daad uit te stralen dat we er niet met zijn allen economisch onderdoor zullen gaan. Kennelijk hebben ze toch bijgeleerd van de vorige crisis waarbij de hele bevolking week in week uit de put in gepraat werd. Niemand durfde nog een cent uit te geven, en dan gaat het pas echt mis.Mijn punt is dat de economische malaise maar deels komt door de maatregelen van de overheid, angst houdt mensen weg en de hand op de knip.
Wat een koffiedik kijken allemaal.
1 ding weet ik zeker: Als iedereen gewoon had gedaan wat er gevraagd werd vanaf dag 1, door onze overheid,
dan was het toch allemaal iets anders gelopen denk ik.
Het Eurovisie Songfestival gaat dan voorlopig niet door, maar dat betekent niet dat het bij Rotterdam Ahoy stil wordt. Meerdere hallen van de evenementenlocatie worden deze week ingericht als tijdelijke zorglocatie voor patiënten. "Als alles volledig bezet is, hebben we een kleine zevenhonderd plekken", zegt directeur van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1937...glocatie-eerste-patienten-half-april-verwacht
En heel erg jammer dat de olympische spelen niet door gaan. Op alle afstanden van het onderdeel rookgordijn-slalom zou onze overheid een absolute kanshebber op eremetaal zijn geweest.De overheid loopt vanaf het begin al achter de feiten aan en is de hele pandemie aan het bagetalliseren, niet zo vreemd dat het gros van de bevolking het dan niet serieus neemt.
Een noodverordening,waar alle Veiligheidsregio's achter staan...maar de Amsterdamse meneer met vakantiehuis in Zeeland denkt dat het niet voor hem opgaat...wel voor Duitse toeristen. Ze kunnen het hem toch niet verbieden...In Zeeland zijn alle recreatieparken en campings gesloten omdat ze de zorg daar niet willen overbelasten. Dat was de reden dat Veiligheidsregio Zeeland die noodverordening uit liet gaan.
Het verbod geldt voor al het toeristisch verblijf.
Het gaat niet zozeer om het verspreiden, of het schoonhouden van een toiletgebouw...maar omdat er geen plek is voor zieke toeristen.
Misschien hebben de zeeuwen nog wel liever duitsers dan amsterdammers die altijd alles beter wetenEen noodverordening,waar alle Veiligheidsregio's achter staan...maar de Amsterdamse meneer met vakantiehuis in Zeeland denkt dat het niet voor hem opgaat...wel voor Duitse toeristen. Ze kunnen het hem toch niet verbieden...
Noodverordering he.
https://www.parool.nl/amsterdam/ams...ning-in-zeeland-dat-mag-gewoon-niet~b45430e9/
Misschien hebben de zeeuwen nog wel liever duitsers dan amsterdammers die altijd alles beter weten
Maar als het allemaal toegestaan is met zo'n noodverordening kun je je afvragen wat het hebben van een BOL nog voor waarde heeft.
Meneer had natuurlijk ook zijn adres kunnen wijzigen...Misschien hebben de zeeuwen nog wel liever duitsers dan amsterdammers die altijd alles beter weten
Maar als het allemaal toegestaan is met zo'n noodverordening kun je je afvragen wat het hebben van een BOL nog voor waarde heeft.
Je bedoelt te zeggen dat jij amsterdammers ook betweters vindt ?Ja... @buzz snapt de bedoeling van mijn post.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/146...o-s-voorspelden-tekorten-in-talloze-rapporten’Veiligheidsregio’s voorspelden tekorten in talloze rapporten’
De Veiligheidsregio’s hebben de afgelopen jaren talloze rapportages geschreven waarin werd gewaarschuwd voor de scenario’s die nu werkelijkheid dreigen te worden: tekorten op de intensive care, patiënten die niet meer geholpen kunnen worden, een gebrek aan beschermingsmiddelen.