• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Wat begin jij een jankerd te worden. Als je nu niets anders te melden hebt dan zeiken op wat een ander schrijft, lever dan zelf een een nuttige bijdrage.
Of heb is dat je doel in het leven, de moraal politie uithangen en roepen dat iedereen naar de voorstel topik moet voor dat ze hier wat mogen melden?
Is dit een preppers forum? Het ontgaat mij namelijk wat het verband is met "preppen" in deze discussie. ;)

Ik vind het ook knap asociaal @petroman, de ware aard van de mensen komt nu naar boven.

Aan social media doe ik niet, beter voor m'n bloeddruk, maar ik zie op andere sites commentaren voorbij komen als 'straks is er geen plaats meer op de IC voor mij omdat hij vol ligt met dikke patatvreters' en ook het feit dat er veel Brabanders in Groningen in het ziekenhuis liggen zit sommige mensen niet lekker 'het ziekenhuis hier ligt vol met achterlijke carnaval vierende Brabanders en straks is er geen plek voor mij'

Mensen raken in paniek en denken alleen maar aan zichzelf.
En als de ellende straks voorbij is gaan ze weer de schijn ophouden en vriendelijk doen.

Ik heb er sowieso een hekel aan om mensen aan te spreken op hun lichaamsbouw, tenzij je weet dat ze er mee om kunnen gaan.
Er zijn mensen die er behoorlijk depri van kunnen worden.

Stoer hoor om dikke mensen, "vette" mensen te noemen.
Wel een nagedacht dat niet iedereen vrijwillig dikker is ?

Ik was van kinds af aan fors en dat werdt langzaam te zwaar. In mijn begin twintiger jaren toen ik de 115 kilo aantikte kwam de ommekeer. En pas na vele research rondom dit topic begon mijn reis naar een gezonder lichaam. Nu weeg ik 87 kilo, al jaren.

En ik durf met zekerheid te vertellen "Wel een nagedacht dat niet iedereen vrijwillig dikker is ?" Dat is echt onzin.

10% van de bevolking heeft pech en reageert heftiger op koolhydraten (Ik ook). Bij zowel de oude en nieuwe schijf van vijf hebben zij "aanleg" om dik te worden. Dieet aanpassen is voor deze groep noodzakelijk (bijv. Paleo of Atkins)

Daarbij is het ook eens droevig gesteld met wat mensen nou daadwerkelijk weten over de Kcal die zij opvreten en hoeveel zij dagelijks verbranden. Dit is vaak in eerste instantie al uit balans bij overgewicht. Voor mijn reis tot afvallen behoorde ik ook tot deze groep.

Beter een jankerd zijn dan iemand die andere mensen een bijnaam moet geven of op een andere manier in de zijk moet nemen.
Is normaal omgaan met elkaar maar dat ontgaat je totaal.
:lol::lol::lol::lol::lol:iets uit zijn context trekken is ook een kunst. :lol: Maar als dit je bij maakt, waarom ook niet.:thumbsup:

P.S. het is Zeik en geen Zijk

Hoe noem je een lift voor dikke mensen?
Een spektakel!

Oei, kan een mod ingrijpen en er een schaar in zetten... dank u!

Oei, kan een mod ingrijpen en er een schaar in zetten... dank u!

Hmmm jah, misschien wel handig dit een halt toe te roepen, dus...

[mod] Bij deze de mededeling om verdere onderlinge meningsverschillen per PB af te handelen en dit topic on-topic te houden (d.w.z. over het onderwerp).
Wanneer dit niet gebeurt zullen verdere off-topic berichten met onenigheden over en weer verwijderd worden. [mod]

Naar de oorzaak van deze trend is het volgens hem nog gissen. 'Maar het is een boeiende onderzoeksvraag', stelt hij. Heeft deze crisistijd een preventieve werking op dit soort gevallen, vraagt Bloem zich af. 'Speelt de afnemende luchtvervuiling een rol? Of het stressniveau dat mensen ervaren?' Ook is het een feit dat mensen nu meer thuis geïsoleerd zitten, constateert Bloem. 'Normaal is de sociale controle misschien groter. Dus wellicht overlijden mensen nu vaker thuis voor ze de weg naar het ziekenhuis hebben kunnen vinden.'
https://www.omroepgelderland.nl/nie...tische-terugloop-andere-patienten-maar-waarom

Minder verkeersongelukken,minder sportongelukken,ik hoorde van longpatienten dat ze nu ook veel minder medicatie nodig hebben.

Mondkapjes zorgen alleen maar voor schijnveiligheid volgens onze regering.

Hierbij een grafiekje waaruit blijkt dat mondmaskers significant bijdragen aan vermindering van verspreiding van het virus.
Geloof nog steeds dat de wetenschappelijke methodes die aantonen of iets niet of wel waar is gewoon deugen, maar wat als de wetenschappers zelf niet meer deugen ? We kennen nu inmiddels allemaal wel dat klimaatgelul(97% van ,alle klimaatwetenschappers bevestigen....), een claim die ik nog nergens onderbouwd heb zien worden, maar is inmiddels wel een miljardenindustrie. 97% van alle klimaatwetenschappers die er geen financieel belang bij hebben
denken er heel anders over.

Bijlagen

• EUgc9lHWkAAjN27.jpg
    EUgc9lHWkAAjN27.jpg
    70.5 KB · Weergaven: 10
Hierbij een grafiekje waaruit blijkt dat mondmaskers significant bijdragen aan vermindering van verspreiding van het virus.
Lijkt mij vrij logisch dat als je een mondkapje op de juiste manier gebruikt als je al besmet bent, dat het kan voorkomen dat je anderen besmet.

Mij lijkt het handiger om gewoon thuis te blijven, ieder contact met anderen te vermijden, handen wassen enz. Dan weet je namelijk zeker dat je geen anderen besmet en blijven de mondkapjes beschikbaar voor de zorgverleners die die dingen heel hard nodig hebben.

Precies, gewoon met gezond verstand kun je ook wel weten dat een mondkapje voorkomt dat je nies niet 6 meter ver komt.
Een kind kan het kan het nog bedenken, maar niet onze regering

Begint toch wel een dingetje te worden met dat virus. Maakte me er niet zoveel zorgen om, maar zit nu in vervelende echtscheiding en ben zelf het huis uitgegaan omdat ik niet zo braaf ben geweest en en zit nu met 5 man in een huis, waar behoorlijk wordt gehoest en geproest. Vooralsnog ben ik nog wel gewoon aan het werk. Naar gevoel bij dit alles, denk niet dat dit overwaait en dat we dan gewoon weer op de oude voet verder kunnen gaan.

Laatst bewerkt:
In Equador loopt covid uit de hand op een gigantische manier.
Ze kunnen de doden niet meer kwijt. Oplossing; overledenen worden in een bodybag gezipt en ter plekke achtergelaten (ja ook midden op de stoep! :(

Laatst bewerkt:
Filosoof en psychiater Damiaan Denys stelt vast we een coronavirusobsessie hebben. "De aandacht ervoor is disproportioneel. We verliezen belangrijke dingen uit het oog, zoals het reguliere zorgsysteem en ons rechtssysteem. Hebben wij hierover wel een debat gevoerd?", vroeg hij zich af in Op1.
https://www.npostart.nl/filosoof-en...risis-overdreven/04-04-2020/POMS_WNL_16065221

Coronavirus, urgent...pandemie, paniek, dat mag niet gebeuren...we redden wat er te redden is. Iedereen een plek op de IC.
Maar, er gaan altijd mensen dood, mensen met depressie of anorexia die geen, of niet op tijd hulp krijgen of mensen met ziekten waar geen medicijnen voor beschikbaar zijn...dat is ook een ethische beslissing. En een politieke. Maar we zijn bang om die discussie te voeren wie we moeten redden of wie er moet sterven.

Er zijn nog nergens cijfers over de consequenties, de faillissementen de werklozen, gevangenen die nu vrijgelaten worden,of waarvan de strafzaak nu niet behandeld wordt, de economie die een probleem heeft.De catastrofe die daaruit voortkomt.
De doden die dat oplevert...

Ze zeggen zinnige dingen in dit stuk,laat het even op je inwerken....je hoeft er niks van te vinden,of je mening te delen. gewoon, even erbij stilstaan.

En ja, ik ben wel benieuwd wat anderen vinden, de reacties, maar ik heb geen zin in welles/nietus.

Onze economie door laten draaien heeft weinig zin als de landen waar we zaken mee doen dat niet doen.
De economie hersteld zich wel weer zoals altijd.
De intelligente lockdown vind ik een prima oplossing alleen jammer dat ze te laat waren met maatregelen nemen.

Mensen gaan altijd dood maar we zijn verplicht om ze te helpen als we dat kunnen.
Gelukkig hebben we defensie om mee te helpen.
Defensie en de zorg zijn helemaal uitgekleed en blijkt hoe hard we ze nodig hebben.
Ook blijkt hoe gevaarlijk het is om van andere landen afhankelijk te zijn.
Hopelijk leert de overheid hier van.

Apen en tijgers kunnen het virus ook oplopen, dat zet mij aan het denken:

1 Het muteerd dus wel super snel...

2 het zou wel eens een diersoort kunnen laten uitsterven.

3 zou hetzelfde vaccin voor mensen ook op dieren werken?

4... genoeg voor nu om mn hoofd over te breken.

@joepmeloen Bij die tijger is dat hoogstwaarschijnlijk gewoon hetzelfde virus, geen speciale mutatie.
Sommige diersoorten zijn vatbaar voor dezelfde virussen als mensen. Ik weet van bv. het normale griepvirus dat deze naast de mens ook fretten ziekt maakt, vandaar dat deze dieren veel gebruikt worden in medische dierproeven helaas.

Een vaccin werkt ook bij dieren, al zal vanwege verschil in immuunresponse en lichaamsgewicht het vaccin wellicht moeten worden aangepast.

Nieuwe medicijnkandidaat, Ivermectine, een middel dat normaal wordt ingezet tegen parasieten en ook zeer effectief bleek tegen bv. het zika virus.

In het petrischaaltje doodt dit middel binnen 48 uur tijd het coronavirus, de grote vraag is natuurlijk hoe dit bestaande medicijn in het menselijk lichaam tegen corona werkt. Omdat het reeds een goedgekeurd, en veilig medicijn is voor mensen, hoeft dat geen half jaar te duren. Lees er meer over: https://www.scientias.nl/medicijn-gevonden-dat-het-nieuwe-coronavirus-binnen-48-uur-doodt/

Terug
Bovenaan