Over een vaccin kun je weinig zeggen, het is er nog niet en het is maar de vraag of het er überhaupt komt idd, de uitspraak van Hugo de Jonge dat er pas evenementen mogelijk zijn als er een vaccin is, komt idd vreemd en voorbarig over. Een medicijn zou ook een oplossing kunnen zijn, opsporen en isoleren, zoals in Nieuw Zeeland reeds gelukt is en wat ook de strategie van sommige andere landen is, of wellicht volgen er nog andere ontwikkelingen.
Mensen aanspreken op gezond eten, meer bewegen, minder alcohol, etc, dat wordt al decennia geprobeerd, met weinig resultaat. Dat dit nu niet als strategie wordt gekozen snap ik wel, het is vechten tegen de bierkaai en alleen dat potje multi vitaminen, wat zink/magnesium en een paranoot per dag(selenium) volstaat niet. Wondermiddelen kun je wel al volop aanschaffen op het internet en terecht dat tegen deze vorm van kwakzalverij wordt opgetreden, genoeg die uit de corona crisis een slaatje willen slaan, dat is van alle tijden.
David Prins twijfelt aan de onafhankelijkheid van de WHO vanwege donaties van Bill Gates aan die organisatie. De WHO krijgt heel veel donaties, van landen, organisaties en privé personen, het totale jaar budget zit op zo'n 4,5 miljard euro. Bill Gates doneerde met z'n stichting 100 miljoen aan diverse corona doelen, geen idee hoeveel precies naar de WHO, maar zelfs met 100 miljoen heb je die nog niet in je zak, lijkt mij.
Ik vind het geen sterk argument, dat de WHO niet onafhankelijk zou zijn omdat ze op donaties draaien, je kunt nu eenmaal niet zonder centen. Juist als de financiering uit slechts enkele bronnen zouden komen, moet je vrezen voor afhankelijkheid.
Hier zijn de financiën van de WHO na te lezen:
https://www.who.int/about/finances-accountability/funding/assessed-contributions/en/