• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Lol, jij begrijpt de waanzin van minister de Jonge en het boosaardige instituut RIVM niet, dat doet niemand.
Wat ZOU moeten gebeuren (dus dat gaat men anders doen) is in volgorde:
Oudere medemens enten, thuis en in instellingen,
Jongere mensen enten met onderliggende aandoeningen (meer kans op overlijden)
De rest
Waarom?
De 1e 2 categoriën hebben veel kans om te overlijden, de rest wordt een beetje ziek (statistisch he)
Zorgmedewerkers hebben in die zin geen prioriteit (behalve als ze in groep 2 vallen), omdat de kans op erge complicaties minimaal is.

Ik wacht af hoeveel ongelijk die incapabele haagse adjes tonen...
:D

Toch heb ik er wel begrip voor, dat ook zorgmedewerkers hoog op het lijstje staan @wildemossel

Het hele inentingsprogramma gaat nog heel wat maanden duren en tot die tijd zijn alle handen aan het bed nodig. Nu vallen er grote groepen zorgmedewerkers uit doordat ze zelf besmet raken, of in quarantaine moeten omdat hun gezinsleden het opgepikt hebben. Daarnaast vind ik het argument dat deze frontlinie werkers beschermd zouden moeten worden, ook meespelen, een deel van de uitval komt door stress en daar speelt het risico wat zij op het werk lopen vast en zeker mee.

Voor de rest volgt het vaccinatieprogramma jouw lijstje.

Toch heb ik er wel begrip voor, dat ook zorgmedewerkers hoog op het lijstje staan @wildemossel

Het hele inentingsprogramma gaat nog heel wat maanden duren en tot die tijd zijn alle handen aan het bed nodig. Nu vallen er grote groepen zorgmedewerkers uit doordat ze zelf besmet raken, of in quarantaine moeten omdat hun gezinsleden het opgepikt hebben. Daarnaast vind ik het argument dat deze frontlinie werkers beschermd zouden moeten worden, ook meespelen, een deel van de uitval komt door stress en daar speelt het risico wat zij op het werk lopen vast en zeker mee.

Voor de rest volgt het vaccinatieprogramma jouw lijstje.

Maar daarom vind ik het zo raar dat zorgmedewerkers die in direct contact komen met covid-patiënten zo laag op de lijst staan.

Laatst bewerkt:
@Jannes, ik weet dat ze bij de medewerkers in de zorg beginnen, maar ben niet op de hoogte hoe de verdeling binnen die groep is geregeld. Als je met lijst het plaatje bedoeld wat hierboven is gepost, ik kan dat met die resolutie niet lezen.

Edit: Ik lees net een bericht dat ziekenhuizen vragen om hun personeel voorrang bij vaccinatie te geven, kennelijk willen ze beginnen met vaccinatie van personeel in verpleeghuizen e.d. Ik werd op het verkeerde been gezet door al die berichten over vaccinatie bereidheid onder zorgpersoneel.

Ziekenhuizen vragen voorrang, binnenkort, politie, brandweer, gemeentepersoneel, supermarkten, winkels, concert organisators, theatermensen, acteurs.............
Ik denk dat jullie het wel snappen.
Iedereen vindt zich belangrijker dan een ander.
De gewone harde werker zal bijna als laatste komen.
De armste zullen helemaal achteraan mogen wachten tot er weer genoeg vaccins zijn.
Het lijstje zal wel ellelang worden en nog 30 keer veranderen want:
Leerkrachten moeten de achterstand van jeugd wegwerken.....
Want de jeugd mist anders teveel.....
De werkgevers zijn te belangrijk.....
De rijken gewoon omdat ze rijk zijn.....
Lijstjes lezen begin ik niet aan,
ik zal wel horen wanneer ik hier in BE opgeroepen wordt.
Ondertussen mis ik het bezoek niet, mijn (klein)kinderen een beetje,
en wil ik de andere halve meter verplichten voor de komende 50 jaar.
Geen deurverkopers, geloofsverspreiders, collecteurs, en andere,
ongenodigde, die onverrichte zaken hier vertrekken.
Geen feestjes waar je moet zijn, maar niet wil zijn.
Geen mensen die je aflebberen omdat je jarig bent,
Ook geen feesten hoeven geven omdat je jarig bent, of andere jubilea onzin..
De corona beperkingen zijn voor dit gezin , tot nog toe, een zege.
En vergeet even niet, de eerste ingeënte moeten nog steeds afstand houden,
en mondmaskers dragen, tot de laatste zijn ingeënt.
Zijn sommige dames nog steeds de klos, de bek vol lipfillers,
voor "mooiere" lippen, en geen hond die het ziet.
Houd het veilig , en geniet van je huiselijk samen zijn, en bedenk,
volgende kerst, ben je niet verplicht, om groots uit te pakken.
Houd het gezond en veilig, en geniet van een goed 2021

Misschien een dom overkomende reactie :(

Maar als ik morgen die verassings prik mocht/ moest halen vanuit mijn positie dan weigerde ik zelfs .
Het gaat mij veel te snel met die inhoud van die flesjes pff

Misschien een dom overkomende reactie
Nee hoor, ik denk er hetzelfde over. Nergens op gebaseerd, hooguit op onderbuikgevoelens. Maar liever een keer te voorzichtig en een keer te weinig. Nu hebben we het voordeel dat andere groepen als eerste aan de beurt zijn en voor zover ik kan inschatten zit ik in groep 3. (krijg ieder jaar de griepprik) Dus zijn er tegen die tijd vele duizenden voor mij

Nee hoor, ik denk er hetzelfde over. Nergens op gebaseerd, hooguit op onderbuikgevoelens. Maar liever een keer te voorzichtig en een keer te weinig. Nu hebben we het voordeel dat andere groepen als eerste aan de beurt zijn en voor zover ik kan inschatten zit ik in groep 3. (krijg ieder jaar de griepprik) Dus zijn er tegen die tijd vele duizenden voor mij

Tja .. die onderbuik :hug:
Het rommelt daar wel vaker . Maar nu stopt het niet meer .

Volg het pad van de lijkende DOMME , dan heb je uiteindelijk jezelf uitgeroepen tot doof stomme .

Delicaat, delicaat... Geef mijn (onvrijwillige) vaccinatie maar aan Rutte. En als ik een beetje goed luister in mijn omgeving hebben we er nog wel een paar over voor die andere clowns. (maar wel de echte en geen zoutoplossing)
Als de wind straks een beetje is gaan liggen hebben we er weer zat voor een volkstribunaal. Soit.

Porta

EqCRDuVW4AIK5wR

EqCRGrFXAAE-R5G

Het wordt nog een barre tijd, de komende weken. De aantallen besmettingen nemen maar mondjesmaat af, wat ook simpelweg kan komen doordat er met de Kerst minder mensen zich hebben laten testen. Vanwege Kerst nu ook een inhaalslag qua aantallen overlijdens, 171 vandaag.

Aantallen in de ziekenhuizen blijven oplopen, ze zitten daar met de handen in het haar waar ze nog patiënten kunnen opnemen. Rode Kruis, brandweer en defensie worden nu erbij geroepen, voor zover die wat kunnen betekenen, er is vooral tekort aan geschoold personeel en die zijn zeldzaam. Het ECDC waarschuwt voor de gevolgen van de nieuwe mutatie, die nog meer druk op de zorg zal geven.

Hopelijk helpt de lockdown die we sinds 15 december hebben, al lijkt het er nog niet op. Donderdag nog een feestje en de effecten daarvan gaan we pas in de derde week van januari op z'n vroegst in de ziekenhuizen zien.

Qua inentingen lopen we anderhalve week achter op het traagste en een na laatste land in de EU, terwijl iedereen op dezelfde dag het vaccin heeft ontvangen. Na al het geklooi met slappe maatregelen levert dat de VVD een klinkende verkiezingswinst op (+9 zetels), nee, daar snap ik ook de ballen van.

Na al het geklooi met slappe maatregelen levert dat de VVD een klinkende verkiezingswinst op (+9 zetels), nee, daar snap ik ook de ballen van.
Ik snap dat wel. Ik denk dat er verder weinig volk in Den Haag rondloopt wat het beter zou doen in deze situatie dan Rutte. Moet er niet aan denken dat Wilders, Baudet, Kaag, Jetten of Klaver ons door de crisis heen zouden moeten loodsen. Dat we later beginnen met enten word Hugo de Jonge aangerekend. Hoewel het voor de cijfertjes geen drol uit zal maken want wat als eerste een vaccinatie gaat krijgen, is niet de groep die in het ziekenhuis komt te liggen en/of eraan overlijd.

Ik snap dat wel. Ik denk dat er verder weinig volk in Den Haag rondloopt wat het beter zou doen in deze situatie dan Rutte. Moet er niet aan denken dat Wilders, Baudet, Kaag, Jetten of Klaver ons door de crisis heen zouden moeten loodsen.

Waarom beseffen we nog steeds niet dat je politieke mensen moet loskoppelen van capabele personen die beleid horen te maken?
Ik denk dat zowel Wilders als Baudet dit wel begrijpen en het is niet voor niets dat ze roepen om een kenniskabinet te vormen naast een politiek kabinet.
Gewoon capabele mensen op de posten zetten i.p.v. mensen die totaal geen kennis hebben over hetgeen ze over moeten beslissen.

Het is toch in iedere bedrijfstak gebruikelijk dat er praktijkmensen rondlopen in de werkplaats, en verkopers in de showroom?
Als we kijken naar het opleidingsniveau van de meeste 2e kamer leden dan zie ik veel verkopers maar geen praktijkgerichte mensen.

Ik denk dat zowel Wilders als Baudet dit wel begrijpen en het is niet voor niets dat ze roepen om een kenniskabinet te vormen naast een politiek kabinet.
Die kennis hoort te zijn waar het ook is en dat is het ambtelijke apparaat wat onder de ministers en staatsen hangt. Een goed voorbeeld hoe mis het dan gaat is Wiebes. Gigantisch veel verstand van zaken maar vergeet dat hij met mensen te maken heeft..

• Leuk
Waarderingen: Ray
Het is toch in iedere bedrijfstak gebruikelijk dat er praktijkmensen rondlopen in de werkplaats, en verkopers in de showroom?
Als we kijken naar het opleidingsniveau van de meeste 2e kamer leden dan zie ik veel verkopers maar geen praktijkgerichte mensen.
Ik begrijp de bedoeling van je vergelijking maar zou 'm iets scherper willen neerzetten.
Een verkoper die namelijk niet genoeg scoort verliest binnen de korstste keren zijn baan.
Onze volkvertegenwoordigers hebben in overgrote meerderheid een achtergrond in de publieke sector.
En als ambtenaar kun je zelfs als incompetente prutser eindeloos overleven, met de goede connecties in de organisatie overkomt je niks of je valt zelfs nog omhoog.
In de tweede kamer gebeurt hetzelfde, als je netjes tussen de lijntjes kleurt en niemand tegen de schenen schopt heb je prima kans op een volgend mooi baantje.

Vragen om een kenniskabinet geeft een probleem.
Mensen die bekwaam genoeg zijn, verdienen meer dan de Balkenende norm.
Dus de beste komen niet, gevolg, een 2e kabinet van mensen, die graag tussen de lijntjes kleurt,
zodat ze na hun "carrière", als lobbyist, hun portemonnee kunnen spekken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je na gaan pff
Weer een bewijs dat de mens zelfs zijn enigste paar % hersenmassa niet juist kan gebruiken en inzetten . Het lijkt wel dat wanneer de ( Studie ) schooltijd voorbij is dat we automatisch een terugval krijgen .

We blijven eigenwijze Pubers , probleemkinderen die niet kunnen samenwerken , Samen oplossen iets aanpassen .

Kon ik maar toveren

Nederland had geen belang bij extra Moderna vaccins, dat bespaarde toch al snel 30 miljoen euro's: https://nos.nl/artikel/2363445-nederland-wilde-extra-moderna-vaccins-niet.html

Een dag later blijkt de optimistische vaccinatie planning al in het water te vallen: https://nos.nl/artikel/2363486-de-j...n-minste-een-miljoen-vaccins-komen-later.html

De kruideniersmentaliteit die 30 miljoen bespaard in een crisis die tientallen miljarden kost.

Als zou je straks voor 100 miljoen aan vaccins overhouden, genoeg landen die ze daarna van je overkopen of liever nog zou je ze moeten schenken aan arme landen die sowieso achter in de rij staan.

Terug
Bovenaan