Conditie....hhmmm, hoe maak je dat klaar?
Conditie als in rennen is altijd al pet geweest (astma), heb als tiener 4x een coopertest moeten lopen. Eerste keer na, geen idee hoeveel meter, tegen de vlakten gegaan lichtje ging uit
2x door leerkracht aan de kant gezet voor het lichtje weer uit ging, laatste keer er maar bij gaan zitten voor het lichtje uit ging of leraar mij weer naar de kant trok.
Voor het rennen heb ik een paard
Die gaat harder en vind het nog leuk ook. Ikke niet.
Nee, ik ben meer een klimmer en klauteraar en verstopper.
Na mijn ongeluk is het wel veel minder geworden, vertrouw mijn handen niet goed meer, kracht is ook afgenomen, al vinden mensen mij voor een vrouw nog steeds behoorlijk sterk.
Ik probeer soepel te blijven met yoga, pilates en tai chi chi kung. Doe ik om de dag en/of verspreid over de dag wat oefeningetjes. Sinds een half jaar kan ik weer stukje hardlopen
(oké "maar" 100 á 200 meter per keer ongeveer 2 á 3x) 5 jaar niet kunnen doen zonder onvrijwillig de grond te knuffelen. Dankzij een orthomoleculair therapeut die er achter kwam dat ik flinke te korten had in vit. en min. Verder loop ik 2 á 3 x per dag een 5 km met de honden (3x vinden mijn pootjes/benen meer dan te veel
) Fiets dagelijks 8 km. Mest 2x per week pony box uit = 4 kruiwagen per keer vol (160 l.) Dagelijks hooiruif vullen met 20 hooi. En dan nog 3/4 keer per week boodschappen doe lopend met rugtas. Die weegt soms 10 kg.
Al met al met chronische pijn en vermoeidheid doe ik best nog veel.
Geen worden dat ik gemiddeld 10 uur per nacht slaap.