• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoe is je conditie!?

bewegen; wandelen dus (BBBPT Zweden/ Wampex, etc.), met of zonder bepakking, regelmatig hardlopen in het bos, yoga, fietsen en redelijk fysiek actief werk. Binnenkort ga ik een "koude training" volgen van Wim Hof / The Iceman. Maar het is net zo belangrijk dat je mentaal in conditie bent en een (stressvolle) situatie vol kan houden en je eigen valkuilen kent.
@walkabout voor een vervolgcursus "koude training" kun je je evt binnenkort ook inschrijven bij ons. Bij johan in de schuur is het niet duur. De kids noemen me Ötzi. Tevens goed om je mentale conditie te trainen. Padoem tsjing.

Maar even terug ot> mijn conditie gaat wel... Mag niet klagen voor een 50 plusser... Iedere dag 5 km wandelen en lichamelijk redelijk zwaar werk.. Wandelen met bepakking is ws voor mij te heavy.

Vorig jaar was beter dan dit jaar, ik ben voornamelijk een wandelaar, al dan niet met kleine rugzak, 15 km per dag geen uitzondering, maar dit jaar heb ik beduidend kleinere tochtjes gemaakt. Iets van een likdoorn, eksteroog, ik weet het verschil niet, plaagde mij en door regulier bijsnijden en met puimsteen bewerken gaat dat nu beter.

Nu heb ik nooit problemen met m'n voeten of de rest van het onderstel, dus dit was even nieuw voor mij. Rest mij nog andere schoenen te kopen met hogere wreef (lastig weer zo'n extra eis erbij) en nieuw eelt kweken. Probleem is zo langzamerhand aan 't uit faseren, maar tjee, wat duurt zo'n klein voetprobleempje lang zeg!

Zag je het nog we zitten? :p.

Maar ik wil ook trainen... trainen met wandelen dus, met rugzak(je).
Trainen voor trips in de natuur, enz... Als je binnenkort zin hebt...
Ja, wacht maar tot je zo oud ben als mij. :lol:

'k Mot van vrijdag op zaterdag nog even hobbyen in Enschede, 'k kan wellicht sowieso bak koffie komen doen.

het is al meer geschreven, maar conditie heb je in veel varianten,
ook ik ben niet iemand van het hardlopen, maar kan wel een hele dag fysiek zwaar werk doen, ook als dat werk is wat ik normaal niet doe. en ja, dan voel ik ook mijn lijf wel hoor. Ook lopen met een rugzak hou ik een tijd vol, al of niet door ruw terrein, asfalt is vervelender. Daarnaast zijn denk ik wilskracht en flexibiliteit zeker zo belangrijk. Ook geen sporter, maar kan in gestaag tempo soms meer verrichten dan een ander in hoog tempo, en dat gaat ook op voor kracht geen explosieve kracht, maar wel veel "trage" kracht, deels ook door het hele lichaam te gebruiken voor werk waar anderen alleen de armen of benen voor gebruiken.

20 jaar geleden op de middelbare school werd alles ook in bepaalde hokjes geperst, dus o.a. de beruchte coopertest. eigenwijs als ik was heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik die dus niet ging rennen, maar in mijn stevige wandeltempo ging lopen op mijn kisten omdat ik wel wist dat ik niet moet rennen, maar wel een hele dag kan lopen. zo gezegd zo gedaan, geen vuiltje aan de lucht en had dat nog wel een paar uur volgehouden. helaas moest ik van de leraar echt gaan hardlopen, dus gympen aan en na de duur van die (12?) minuten was ik gesloopt, pijn in mijn poten, pijn in mijn rug, steken in mijn buik en buiten adem. het verschil in afgelegde afstand, 150 meter. Ik heb toen mijn docent bezworen dat ik hier nooit meer aan mee ging doen behalve op mijn manier (ook de jaren daarna alleen maar gewandeld). toen we echter op schoolkamp een hike gingen maken, was ik degene die voorop liep en verder wilde daar waar ook de docenten het toch wel wat ver vonden en liepen te piepen over de voetjes. de bewuste gymleraar zei toen dat hij me nu wel begreep tijdens die coopertest:fluit:

zelfde probleem hadden we met de standaard gym activiteiten, was bij ons altijd voetbal, hockey of basketbal, iets wat me dus echt niet boeit en waar ik me dus ook niet voor in wilde zetten. dus altijd onvoldoende voor gym en inzet. tot het moment dat er (na een goed gesprek bij de rector) ineens iets meer variatie kwam en we ook andere dingen gingen doen, toen bleek ineens dat pietertje niet kon (wilde) voetballen/hockeyen/basketballen , maar wel kon honkballen en rugbyen en met de turn onderdelen en het sportklimmen pietertje ineens iedereen voorbij ging. toen snapte de docent ineens weer dat er meer is dan het standaard hokje :thumbsup: en ineens was ook gym ruim voldoende:confused:

sporten doe ik niet aan, maar ik loop, sjouw, fiets, hak, stapel, sleep etc etc

GreetZ
Pietertje78 ;)

Hm, conditie. Mijn fysieke gesteldheid werkt daar een beetje in tegen (o.a. pts en lichte scoliose), maar daar staat tegenover dat ik alles met de benenwagen of de fiets (veelal met ruim 12 kg kind achterop) moet doen, waardoor het nog en béétje op peil is. 4 trappen op en af, al dan niet met een rugzak + losse tas boodschappen helpen ook wel mee.
Hardlopen is ook niet mijn ding, maar op mijn eigen looptempo kan ik gelukkig wel wat kilometertjes wegwerken zonder veel moeite. Hoe dat met bepakking zou zijn weet ik nog niet, ook dat staat nog op de waslijst van zaken die ik nog wil hebben/doen/oefenen.

bezoek aan een sportschool past te vaak slecht in mijn schema (lees: ik wil 's avonds de deur niet meer uit.. :fluit: )
dus ik sport 5x per week heerlijk thuis: cardio, krachttraining, yoga, pilates, HIIT.Lekker in de huiskamer voor de tv!
En nog gratis ook! :thumbsup:
Kijk maar eens op www.fitnessblender.com
Je kunt zelf je niveau kiezen en de trainingen die je wilt :D
Het enig dat ik aangeschaft heb is een setje dumbells, maar dat zou je ook met 2 flesjes water kunnen doen.

Ja, wacht maar tot je zo oud ben als mij. :lol:

'k Mot van vrijdag op zaterdag nog even hobbyen in Enschede, 'k kan wellicht sowieso bak koffie komen doen.
Zaterdag wat later op de dag (na de middag) moet lukken.

(Om het on-topic te houden, ik zal wel een smoothy maken voor de goede conditie).

• Leuk
Waarderingen: easy
@Niels. Supergoed gelopen en die tas van jou leek wel een soort van Mary Poppins exemplaar. Elke keer kwam er weer wat anders / proviand uit :lol: Even grof voor je nagemeten ; de dag voor de "grote" tocht om het Helgasjonmeer nog even 15 kilometer gelopen in een paar uur (de gps klopte dus). Daarna de bikkeltocht / sigfridsleden naar Ekna / met ongeveer 25 km op 1 dag, kortom platte poten:oops: @Niels en blaren voor mij :(. Wandelen over bos / geiten / keien / asfalt paden, maar wat een mooie route en natuur. De tweede dag doorgelopen voorbij Aby, ongeveer 12 km en de derde dag ook nog ruim 10 km door de regen :confused:. Daarna was het inderdaad niet meer mogelijk om naast de weg te lopen met gratis water splash ;)sessies van de vrachtwagens. De overnachting in Ekna en voorbij Aby , was precies zoals gewenst ; houten shelter, BBQ plaats, bankjes, droog hout, drink en zwemwater:eek:, alleen muggen in oktober :confused:....tja ook een avontuur :lol:. De sigfridsleden gaat nog verder door naar t noorden naar Asa en naar het zuiden richting Linneryd. http://www.fylleryd.se/sigfridsleden-karta.html

Waterpolo !
1 a 2x per week trainen, zaterdag wedstrijd.
Afgelopen weekend Viking Run gedaan.
En wandel geregeld met de hond, kan zo maar 20+ km zijn.

En dat voor een 40+ er, 90kg (met buik), geen TOP conditie meer als vroeger, maar prima.

ik doe niet aan extra sport maar ik werk buiten en loop de hele dag ik fiets 1 uur per dag (woon werk verkeer)
ik loop ook met de hond en ik heb een moestuin ik kan wel zeggen dat ik een goede conditie heb

Van het weekend weer begonnen met trainen. We doen weer mee met een kleine marathon. Dit keer met de hele familie. De jongste lopen zoveel mogelijk rondje in 10 minuten waarvan mijn vrouw met de kleine meid mee loopt, ik met mijn zoon van 6. De oudste loopt met zijn neef en nichtjes. Daarna lopen we de 5 mile, wat zo'n 8 km is. De training afgelopen zondag ging boven verwachting. De kleine meid wist 1200 meter afstand te leggen in 10 minuten en mijn zoon van 6 maar liefst 2400m. De oudste had een steek in zijn zij waar hij met voetbal eigenlijk nooit last van heeft. Voorafgaande hebben we een trimbaan afgelopen en viel het me toch tegen hoevaak ik me nog kon optrekken!? Werk aan de winkel dus!

@mrsjones Ik ken het probleem. ;) Sterkte daarmee en rustig opbouwen.
Was lichamelijk ook echt niet op peil na vele jaren ernstig en minder ernstige blessures waardoor ik steeds weer overnieuw moest beginnen. Maar nu na een paar jaar zonder ongelukjes begin ik echt weer sterker en fitter te worden, ook dat is een vreemde gewaarwording.
Kan verder en beter en pijnlozer lopen en functioneren dan ik de afgelopen 20+ jaar heb gekund. Nu pas merk ik hoe gehandicapt ik eigenlijk ondertussen was. :rolleyes:

Vorig jaar was beter dan dit jaar, ik ben voornamelijk een wandelaar, al dan niet met kleine rugzak, 15 km per dag geen uitzondering, maar dit jaar heb ik beduidend kleinere tochtjes gemaakt. Iets van een likdoorn, eksteroog, ik weet het verschil niet, plaagde mij en door regulier bijsnijden en met puimsteen bewerken gaat dat nu beter.

Nu heb ik nooit problemen met m'n voeten of de rest van het onderstel, dus dit was even nieuw voor mij. Rest mij nog andere schoenen te kopen met hogere wreef (lastig weer zo'n extra eis erbij) en nieuw eelt kweken. Probleem is zo langzamerhand aan 't uit faseren, maar tjee, wat duurt zo'n klein voetprobleempje lang zeg!
Ga gewoon langs bij een meddish pedicure, die kunnen je weer prachtife voetjes geven.

het is al meer geschreven, maar conditie heb je in veel varianten,
ook ik ben niet iemand van het hardlopen, maar kan wel een hele dag fysiek zwaar werk doen, ook als dat werk is wat ik normaal niet doe. en ja, dan voel ik ook mijn lijf wel hoor. Ook lopen met een rugzak hou ik een tijd vol, al of niet door ruw terrein, asfalt is vervelender. Daarnaast zijn denk ik wilskracht en flexibiliteit zeker zo belangrijk. Ook geen sporter, maar kan in gestaag tempo soms meer verrichten dan een ander in hoog tempo, en dat gaat ook op voor kracht geen explosieve kracht, maar wel veel "trage" kracht, deels ook door het hele lichaam te gebruiken voor werk waar anderen alleen de armen of benen voor gebruiken.

20 jaar geleden op de middelbare school werd alles ook in bepaalde hokjes geperst, dus o.a. de beruchte coopertest. eigenwijs als ik was heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik die dus niet ging rennen, maar in mijn stevige wandeltempo ging lopen op mijn kisten omdat ik wel wist dat ik niet moet rennen, maar wel een hele dag kan lopen. zo gezegd zo gedaan, geen vuiltje aan de lucht en had dat nog wel een paar uur volgehouden. helaas moest ik van de leraar echt gaan hardlopen, dus gympen aan en na de duur van die (12?) minuten was ik gesloopt, pijn in mijn poten, pijn in mijn rug, steken in mijn buik en buiten adem. het verschil in afgelegde afstand, 150 meter. Ik heb toen mijn docent bezworen dat ik hier nooit meer aan mee ging doen behalve op mijn manier (ook de jaren daarna alleen maar gewandeld). toen we echter op schoolkamp een hike gingen maken, was ik degene die voorop liep en verder wilde daar waar ook de docenten het toch wel wat ver vonden en liepen te piepen over de voetjes. de bewuste gymleraar zei toen dat hij me nu wel begreep tijdens die coopertest:fluit:

zelfde probleem hadden we met de standaard gym activiteiten, was bij ons altijd voetbal, hockey of basketbal, iets wat me dus echt niet boeit en waar ik me dus ook niet voor in wilde zetten. dus altijd onvoldoende voor gym en inzet. tot het moment dat er (na een goed gesprek bij de rector) ineens iets meer variatie kwam en we ook andere dingen gingen doen, toen bleek ineens dat pietertje niet kon (wilde) voetballen/hockeyen/basketballen , maar wel kon honkballen en rugbyen en met de turn onderdelen en het sportklimmen pietertje ineens iedereen voorbij ging. toen snapte de docent ineens weer dat er meer is dan het standaard hokje :thumbsup: en ineens was ook gym ruim voldoende:confused:

sporten doe ik niet aan, maar ik loop, sjouw, fiets, hak, stapel, sleep etc etc

GreetZ
Pietertje78 ;)
Zo zat ik ook altijd wat een top post

Terug
Bovenaan