Nou, dat Zweden verhaal van
@walkabout en
@Rataplan kan ik over meepraten.
De 2e dag had ik een rugzak van... wat zou het zijn geweest... 25 kg?
Best een stuk mee gelopen nog... maar f*cking irritant kan ik zeggen. Ik ben maar een klein ventje eigenlijk.
Ik wil niet zeggen dat ik beroerd loop, maar met dat gewicht is het dreunen op asfalt kl*te, en over erg moeilijk terrein ook kl*te,
doordat het gewicht steeds ergens naartoe wil.
Het was eigen schuld doordat ik op het laatste moment ben opgeschaald qua rugzak (Strike => Saracen).
Daarna heb ik het anders aangepakt. Ik heb veel gewicht achter gelaten en ben met
@walkabout een wandeling gaan maken van 3 dagen.
Het bleek dat ook dat zwaar was. De Saracen is natuurlijk ook niet ideaal om weinig in mee te nemen, dus leermoment.
De eerste dag ging fijn, alleen aan het eind moesten we nog even 5 km. doorlopen terwijl het eigenlijk al wel mooi was geweest, over asfalt grotendeels.
Dat laatste stuk op wilskracht gelopen, niet omdat het nog leuk was, en daar had ik behoorlijk plat poten van gekregen, ondanks dat ik best fijne schoenen heb,
en goede sokken (Meindl M1 / Falke TK5).
Nacht geslapen, volgende ochtend nog platpoten... Hmmm, minder, toch gaan lopen. Nou, na 1,5 km er achter gekomen dat we de verkeerde kant op liepen
, dus terug, dus 3 km om ongeveer. Toen... asfalt.... en nog meer asfalt... Das echt een ding voor de volgende keer, minder asfalt, maar dat is al gepland, dat komt goed. Maar die dag een paar km. gelopen, niet veel, en na overleg gestaakt, omdat er ook een mooie shelter was langs de route, en om mijn voeten rust te geven.
Ik was blij dat
@walkabout het niet erg vond. Voeten rust gegeven, en dat hielp echt! De volgende dag nog een stuk asfalt gelopen tot een busstop bij een drukke weg. Daar was verderlopen ook geen optie meer geweest qua route helaas.
Ik lief dus wel even tegen mezelf aan, maar ik weet niet of dit een conditie ding is, zere voeten? Qua lopen zelf is het nooit een probleem geweest.
Hoe dan ook wil ik wel meer gaan trainen in Nederland met een realistische rugzak, dus geen bull-shit items, maar juist wel het spul wat je nodig hebt.
Da is overigens ook een dingetje, hoe zo'n rugzak zit wat je loopvermogen bepaalt heb ik gemerkt, en ook een goede afstelling van de rugzak!
Maar in feite heeft dat minder van doen met de conditie natuurlijk.
Maar wie qua wandelen nog wil oefenen heeft bij deze zijn "partner" gevonden, wand naar Zweden wil ik zeker terug... We hebben daar nog een route die we maar deels gelopen hebben... en het mooiste stuk gemist.