• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoe is je conditie!?

Slijmbeursontsteking in den knie.
Te lang mee rond blijven lopen en de afgelopen 4 weken 6 dagen in de week werken heeft me genekt.
Bankhangen nu.... :(

En dat Bankgangen is net iets wat bij jou past haha
Je hebt de rust verdient pfff

Beterschap met het ook voor mij herkenbare euvel :(

echter als we ongeveer 15-20 minuten aan het lopen zijn, komt mijn conditie naar boven en merk ik dat ik op een bepaald tempo maar door kan blijven gaan.

Ha, net als ik een dieseltje ;) Eergisteren liep ik bijv 9 km, de eerste 3 km kosten me meer moeite dan de laatste 6. Nou komt het nu ook wel door mijn nog zwaar beneden peil zijnde conditie, ben pas weer 5 weken aan het lopen. Heb nog steeds met die enkel gesukkeld van die breuk van 3 jaar terug.

Anyways, wat betreft conditie, ik las al vaker in dit topic dat er andere factoren veel zwaarder meewegen dan hoe ver of hoe hard je kan rennen onder optimale omstandigheden en dat denk ik ook; denk dat het veel belangrijker is of je een knop om kan zetten onder niet-optimale omstandigheden. Toen ik vroeger nog op aardig niveau sportte wist ik dat ik dat kon, als ik eenmaal bezig was met een wedstrijd maakte het me niet uit wat er onderweg gebeurde maar ik moest en zou de finish halen. Als ik ga wandelen doe ik dat expres op m'n gympen, de trektocht 2 jaar terug met bepakking deed ik ook op gympen, je kan wel alle omstandigheden optimaal maken maar dat zullen ze tijdens een SHTF ook niet zijn. En om het dan toch maar weer over die breuk te hebben, ik brak 's nachts mijn been, ben gaan slapen, de volgende dag de camping over gelopen op zoek naar mijn stoel, iedereen gedag gezegd, betaald, in de auto gestapt en naar het ziekenhuis in mijn woonplaats gereden. Daar moest ik een paar uur wachten en daar had ik geen zin in, dus maar weer in de auto gestapt, naar huis toe gegaan, en na een paar uur terug gegaan naar het ziekenhuis en in het gips gezet. Compleet achterlijk natuurlijk, en ook best idioot en debiel, misschien ook wel enigszins dom, maar ik weet voor mezelf wel dat ik een knop om kan zetten om een bepaald doel te kunnen bereiken en daar heb ik meer vertrouwen in dan in mijn conditie.

@Gamble sterkte met je knie!

Ik ren voor niks weg , I stand my ground. Laat die zombies maar komen :cool:

Conditie, geen idee. Is er iets om dat te testen, en in een cijfer uit te drukken?
Ik heb niet het idee dat ik een goede conditie heb, maar op het werk ren ik met 2 treden tegelijk over trappen, en ga verdieping op en af in no tempo.
Ook bij wandelen, laatst ongetraind 66 km gelopen zonder moeite...
Korte hevige inspanning heb ik meer last mee als het aanhoud (hardlopen), voor de rest buffel ik gewoon door, deels eigenwijs :p.

Conditie, geen idee. Is er iets om dat te testen, en in een cijfer uit te drukken?
Ik heb niet het idee dat ik een goede conditie heb, maar op het werk ren ik met 2 treden tegelijk over trappen, en ga verdieping op en af in no tempo.
Ook bij wandelen, laatst ongetraind 66 km gelopen zonder moeite...
Korte hevige inspanning heb ik meer last mee als het aanhoud (hardlopen), voor de rest buffel ik gewoon door, deels eigenwijs :p.

Jou baas is in iedergeval zeer blij haha .
Jij rent voor hem .
En zelfs twee treden tegelijk nemend ?? Verdiepingen omhoog en laag .
Dat je dus moeiteloos 66 Km hebt kunnen lopen en zonder zogenaamde training klopt niet haha .
Je traint tijdens je werk .
Feitelijk maak je gebruik van de baas zijn tijd ! fitnessen onder werktijd en er voor betaald krijgen haha .

Ik ben s'morgens blij dat ik mijn bed uit kan. Het liefst zou ik hebben dat de douche naar mij toe kwam in plaats van anders om.
Ja @Loreen heb jij nog last van de gevolgen van jou greppel stunt?

Tja ruim 50 plus en conditie ( bijhouden ) .
Gezien de artrose in mijn duim gewrichten het niet meer toeliet om op normale wijze push ups te doen rade de huisarts mij aan om een set Push Up Bars te halen / gebruiken ( ik had ze al ) .
En ik kan je zeggen , geen last meer van uitstralende pijn naar polsen .

Ook heb ik de Pull up Bar verhangen . Hangt nu op 2.10 Mtr in het frame van de tuinpoort. Was 2.50 . Kan er dus staand bij .
Ik ben geen sportschool type dus doe ik het mooi thuis in de Tuin. Geen pottenkijkers en uitslovers en wedstrijdjes in de vorm van " Ik zal eens laten zien wat ik kan " pffff .
Als mijn gezondheid het verder toelaat zal ik dit ook blijven doen .
Achter de Geraniums ken ik niet ;)
Als ik mijn spieren zou bezig houden dan zou dat ook beter zijn voor mijn gewrichten vermelde mijn Arts .
Maar wel met het verstand erbij .
Volgende week naar physio om via manuele therapie de ergste Artrose oneffenheden weg te werken . Dit is helaas geen pretje pfff .

Ik ben een tijdje hiermee gestopt en zonder dat ik mij ervan bewust was ging het slechter . Op dit moment merk ik dus dat mijn Motivatie weer terug keert en mijn energie in de positieve zin weer wordt aangevuld .
En zo is het dus ook weer Conditie bevorderend .
Ik werd al moe als ik naar een bezem keek en naar de Tuin pfff .

15080764418301678009168.jpg 15080767672311583654171.jpg

Hoorde laatst dat als je alles gegeven hebt, en je kunt niet meer, dan heb je nog 30% reserves!! (Niet onderbouwd)

Die zogenaamde 30 % zijn alleen bereikbaar wanneer er nog een WIL is op dat moment .
Motivatie uit een sterke Wil .
Zonder dat kun je er naar fluiten.

Vertelde van de week iemand, die wandelde eens per jaar een rivier in Duitsland van de bron naar !? (Waar hij eindigde) Vulde bij de bron een flesje water en kieperde dat aan het einde er weer in. Was een week flink door stappen...

bewegen; wandelen dus (BBBPT Zweden/ Wampex, etc.), met of zonder bepakking, regelmatig hardlopen in het bos, yoga, fietsen en redelijk fysiek actief werk. Binnenkort ga ik een "koude training" volgen van Wim Hof / The Iceman. Maar het is net zo belangrijk dat je mentaal in conditie bent en een (stressvolle) situatie vol kan houden en je eigen valkuilen kent.

conditie ervaring Zweden:

Backpack 23 kilo te zwaar voor mij, als het moet gaat het en met een backpack die gemaakt is voor dat gewicht zal het nog beter gaan uiteraard.

Asfalt lopen, geestelijk killing voor mij, te monotoon, te veel druk op dezelfde punten, vooral mn voeten gaven best snel problemen.
Ik ben dat niet gewend en ben er ook niet op getraind.
Daar in tegen ben ik zeer goed in het lopen van terrein, hoe lastiger hoe leuker en dan komt de geest ook los, dat is mijn ding.

Zeer leerzame trip geweest met bepakking en wat valt er nog een hoop winst te behalen op het gebied van materiaal en gewicht. Iets wat de komende tijd eens aandacht gaat krijgen.

conditie ervaring Zweden:

Backpack 23 kilo te zwaar voor mij, als het moet gaat het en met een backpack die gemaakt is voor dat gewicht zal het nog beter gaan uiteraard.

Asfalt lopen, geestelijk killing voor mij, te monotoon, te veel druk op dezelfde punten, vooral mn voeten gaven best snel problemen.
Ik ben dat niet gewend en ben er ook niet op getraind.
Daar in tegen ben ik zeer goed in het lopen van terrein, hoe lastiger hoe leuker en dan komt de geest ook los, dat is mijn ding.

Zeer leerzame trip geweest met bepakking en wat valt er nog een hoop winst te behalen op het gebied van materiaal en gewicht. Iets wat de komende tijd eens aandacht gaat krijgen.

Idd "Asfalt lopen " .
Vooral met gewicht.
Zeer slecht wanneer vooral ook het niet juiste ondersteunende schoeisel .
En dat is bij iedereen weer anders .
Komen de voeten in de problemen dan volgt de rest erboven vanzelf .
Je gaat namelijk anders bewegen !! Wat vaker rusten haalt wel wat weg . Ondersteunende braces kunnen ook helpen .
Zolang ze niet knellen .
Op asfalt gebruik ik ze soms voor de knieën.
Blessures uit oude valpartijen blijven onder zulke omstandigheden ook een zwak punt .
Maar ook de leeftijd speelt een heuse rol pfffff .
Men blijft geen 20 haha .

In alle eerlijkheid, mijn conditie is barslecht :(.......misschien moet daar eens verandering in komen. Alles wat ik doe, doe ik op wilskracht, maar dat is niet zo goed voor mijn lijf. Afgelopen jaar stond in het teken van meer balans tussen hoofd en gevoel.... Aankomend jaar meer balans op fysiek gebied! Doel: Wampex volgend jaar, lijkt me echt geweldig!!!!
Tja je kunt niet alles tegelijk doen, tenminste ik niet:rolleyes:.

• Leuk
Waarderingen: Ray
Laatst bewerkt door een moderator:
Tussen de oren wel, maar het lichaam liegt niet over de werkelijke leeftijd ( geleverde inspanning) van het lichaam.

En als ik het met 18 kilo kan redden, waarom dan met 23 gaan lopen.
Verstand brengt vaak meer dan een flinke bundel spieren.

Dat bedoel ik pfff .
Ook mij is het al langer duidelijk dat ik rekening moet houden met de signalen van mijn lichaam .
Helaas verleg ik nog graag de grens van het gevoelsmatige kunnen .
En niet altijd zonder problemen !
Ik ben ook geen "Ruim " 50 plus haha .Eerder 35 haha

Edit

Ik wou dat ik weer met regelmaat kon trainen ! Helaas laat de thuis situatie dat niet toe pfff .
Ik moet echt mijn Energie kwijt wil ik mij voldaan voelen .
Energie verlies door flinke inspanning wel te verstaan .
Niet in de vorm van huishouden .

Nou, dat Zweden verhaal van @walkabout en @Rataplan kan ik over meepraten.
De 2e dag had ik een rugzak van... wat zou het zijn geweest... 25 kg?
Best een stuk mee gelopen nog... maar f*cking irritant kan ik zeggen. Ik ben maar een klein ventje eigenlijk.
Ik wil niet zeggen dat ik beroerd loop, maar met dat gewicht is het dreunen op asfalt kl*te, en over erg moeilijk terrein ook kl*te,
doordat het gewicht steeds ergens naartoe wil.
Het was eigen schuld doordat ik op het laatste moment ben opgeschaald qua rugzak (Strike => Saracen).
Daarna heb ik het anders aangepakt. Ik heb veel gewicht achter gelaten en ben met @walkabout een wandeling gaan maken van 3 dagen.
Het bleek dat ook dat zwaar was. De Saracen is natuurlijk ook niet ideaal om weinig in mee te nemen, dus leermoment.
De eerste dag ging fijn, alleen aan het eind moesten we nog even 5 km. doorlopen terwijl het eigenlijk al wel mooi was geweest, over asfalt grotendeels.
Dat laatste stuk op wilskracht gelopen, niet omdat het nog leuk was, en daar had ik behoorlijk plat poten van gekregen, ondanks dat ik best fijne schoenen heb,
en goede sokken (Meindl M1 / Falke TK5).
Nacht geslapen, volgende ochtend nog platpoten... Hmmm, minder, toch gaan lopen. Nou, na 1,5 km er achter gekomen dat we de verkeerde kant op liepen :p, dus terug, dus 3 km om ongeveer. Toen... asfalt.... en nog meer asfalt... Das echt een ding voor de volgende keer, minder asfalt, maar dat is al gepland, dat komt goed. Maar die dag een paar km. gelopen, niet veel, en na overleg gestaakt, omdat er ook een mooie shelter was langs de route, en om mijn voeten rust te geven.
Ik was blij dat @walkabout het niet erg vond. Voeten rust gegeven, en dat hielp echt! De volgende dag nog een stuk asfalt gelopen tot een busstop bij een drukke weg. Daar was verderlopen ook geen optie meer geweest qua route helaas.
Ik lief dus wel even tegen mezelf aan, maar ik weet niet of dit een conditie ding is, zere voeten? Qua lopen zelf is het nooit een probleem geweest.
Hoe dan ook wil ik wel meer gaan trainen in Nederland met een realistische rugzak, dus geen bull-shit items, maar juist wel het spul wat je nodig hebt.
Da is overigens ook een dingetje, hoe zo'n rugzak zit wat je loopvermogen bepaalt heb ik gemerkt, en ook een goede afstelling van de rugzak!
Maar in feite heeft dat minder van doen met de conditie natuurlijk.
Maar wie qua wandelen nog wil oefenen heeft bij deze zijn "partner" gevonden, wand naar Zweden wil ik zeker terug... We hebben daar nog een route die we maar deels gelopen hebben... en het mooiste stuk gemist.

Terug
Bovenaan