• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoe kom jij aan drinkwater bij een storing of vervuiling? Ben je voorbereid?

Hoe kom jij aan drinkwater

• Ik heb een enorme voorraad schoon water opgeslagen

Stemmen: 10 50.0%
  • Ik heb een waterfilter

Stemmen: 14 70.0%
  • Ik heb chemische zuivering

Stemmen: 4 20.0%
  • Ik heb ze allemaal

Stemmen: 8 40.0%
  • Ik heb ze geen van allen

Stemmen: 1 5.0%
  • Ik heb wat anders, namelijk.....

Stemmen: 4 20.0%

• Totaal aantal stemmers
    20
k vind een drang om zoiets te proberen toch wel ietwat eigenaardig

Tja als je vrouw op een dag wakker wordt en besluit dat alles wat links in de tuin staat, naar rechts moet verhuizen omdat ze de tuinset links wil hebben want daar is meer schaduw op het heetste moment van de dag, en de tjokvolle regenwaterton dus 10 meter verplaatst moet, dan kom je op het idee om dat ding om te gooien. Want het kraantje openzetten en wachten tot hij leeg is, duurt zo lang.

Maar goed, on topic....
wij kunnen hier geen kraanwater drinken dus zijn afhankelijk van flessen water. Nu is het mooie dat ze hier gewoon 5 en 10 liter flessen water verkopen waar ook nog een handig kraantje aan zit. Ik heb er altijd een stuk of 20 op voorraad. Carrefour bezorgt ze netjes thuis dus ik hoef er niet mee te slepen.

Laatst bewerkt:
Nou ja over hebben, het moet wel een nieuwe regenton zijn denk ik :)
@marzman , het tweedehandse kan anders best prima zijn. Koop je gebruikt professioneel spul dan heb je al gauw veel meer m3 voor minder €€.
Ik heb twee ronde staande rotatiegegoten HDPE vaten die voorheen in de tuinbouw waren gebruikt voor het mengen en doseren van meststoffen. De ene is 2,3 m3 en de andere 1,7 m3 groot. Ik heb ze al jaren en er indertijd zo'n €50 per stuk voor betaald. Ze hebben een mangat met deksel en verder alleen buisdoorvoeringen, dus prima afsluitbaar. De wanden zijn 10 mm dik, dus ze doorstaan de eeuwigheid.
Hermetisch afsluiten zou je naar moeten kijken inderdaad en misschien de ton op selecteren.
Met een doorvoering in de wand of deksel, met een kogelkraan in de regenwaterpijp, is dat eenvoudig te doen. Van Cranenbroek heeft het... Denk dan ook aan een regenwater vulautomaat of andere overstort https://voertonnen.nl/regenton-vulautomaat/
Bijvoorbeeld deze (heb ik ook voor het regenwater), die heeft een schroefdeksel en je moet zelf de gaten voor de regenpijp boren dus als je dat niet doet heeft hij geen gaten. Je zou nog een rubberen afdichting kunnen zoeken die past op het deksel.
https://www.pelckmans.net/nl/154816/practo-garden-regenton-classic-groen-met-kraantje (ja, niet meer leverbaar wel in het zwart maar ik heb 35 euro betaald voor de groene ;) )
Dat ziet er niet verkeerd uit, dacht ik aanvankelijk...

Voor drinkwateropslag zou ik niet in eerste instantie voor een zwarte kunststof kiezen. Er is dan een behoorlijk risico dat er hergebruikt plastic in is verwerkt, en de samenstelling onzeker is. Met een transparante HDPE zoals bij de jerrycans van @Mayo is de kans daarop zo goed als nihil. Ga het beste ook op de reuk af. Stinkt een donker of zwart plastic dan is dat verdacht... Ik zou iedereen wel adviseren om een kunststof vat aan de buitenzijde een verflaag te geven. Het houdt wellicht meer zonlicht uit het water, maar belangrijker is dat het de kunststof tegen zonlicht beschermt. Wordt een kunststof vat eens zo bros als het tuinstoeltje van tante Sjaan, tja, dan... Ik gaf mijn (transparante) vaten twee lagen, eerst een donkere laag om zonlicht volledig te stoppen en daar overheen een witte toplaag. De zon warmt het dan veel minder op dan een donkere kleur.

Hee, nu zie ik in de specs dat de kunststof gerycycled is... Dat hoeft geen probleem te zijn, maar ik zou het zelf niet kiezen voor drinkwateropslag.

Tja als je vrouw op een dag wakker wordt en besluit dat alles wat links in de tuin staat, naar rechts moet verhuizen omdat ze de tuinset links wil hebben want daar is meer schaduw op het heetste moment van de dag, en de tjokvolle regenwaterton dus 10 meter verplaatst moet, dan kom je op het idee om dat ding om te gooien. Want het kraantje openzetten en wachten tot hij leeg is, duurt zo lang.

Dit klinkt zo herkenbaar. Maar gewoon knikken en er niet te lang over nadenken is het enige advies wat ik je kan geven.

In Spanje is het ook gebruikelijk om water uit van die grote plastic flessen in te slaan. En als ik hier over nadenk is het alsnog gek dat ik gewoon mijn water koop in de supermarkt, terwijl ik hier alsnog diverse waterfilters heb liggen die ik prima zou kunnen gebruiken voor het filteren van het water wat via een irrigatiesysteem in overvloed aanwezig is.
Op een of andere rare manier wil ik hier geen "risico" in lopen. Terwijl ik rationeel weet dat er helemaal geen risico is. Ik denk dat ook hier de zogenaamde WAF een rol speelt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor

Maar als het ooit echt een SHTF situatie zou zijn dan gaan we die waterfilters echt wel gebruiken.

En mijn persoonlijke mening m.b.t. opslag water is dat het allemaal niet zo spannend zal zijn.
Als je moet kiezen tussen dood gaan van dorst, of in leven blijven met wat mogelijke schade van micro plastic, ik niet echt heel lang zal moeten nadenken. Een beetje relativeren is nooit verkeerd.
En voordat ik mijn Cisterna heb leeggedronken zijn we wel wat maanden verder.

350 KG is dat dan.
@marzman , het tweedehandse kan anders best prima zijn. Koop je gebruikt professioneel spul dan heb je al gauw veel meer m3 voor minder €€.
Ik heb twee ronde staande rotatiegegoten HDPE vaten die voorheen in de tuinbouw waren gebruikt voor het mengen en doseren van meststoffen. De ene is 2,3 m3 en de andere 1,7 m3 groot. Ik heb ze al jaren en er indertijd zo'n €50 per stuk voor betaald. Ze hebben een mangat met deksel en verder alleen buisdoorvoeringen, dus prima afsluitbaar. De wanden zijn 10 mm dik, dus ze doorstaan de eeuwigheid.

Met een doorvoering in de wand of deksel, met een kogelkraan in de regenwaterpijp, is dat eenvoudig te doen. Van Cranenbroek heeft het... Denk dan ook aan een regenwater vulautomaat of andere overstort https://voertonnen.nl/regenton-vulautomaat/

Dat ziet er niet verkeerd uit, dacht ik aanvankelijk...

Voor drinkwateropslag zou ik niet in eerste instantie voor een zwarte kunststof kiezen. Er is dan een behoorlijk risico dat er hergebruikt plastic in is verwerkt, en de samenstelling onzeker is. Met een transparante HDPE zoals bij de jerrycans van @Mayo is de kans daarop zo goed als nihil. Ga het beste ook op de reuk af. Stinkt een donker of zwart plastic dan is dat verdacht... Ik zou iedereen wel adviseren om een kunststof vat aan de buitenzijde een verflaag te geven. Het houdt wellicht meer zonlicht uit het water, maar belangrijker is dat het de kunststof tegen zonlicht beschermt. Wordt een kunststof vat eens zo bros als het tuinstoeltje van tante Sjaan, tja, dan... Ik gaf mijn (transparante) vaten twee lagen, eerst een donkere laag om zonlicht volledig te stoppen en daar overheen een witte toplaag. De zon warmt het dan veel minder op dan een donkere kleur.

Hee, nu zie ik in de specs dat de kunststof gerycycled is... Dat hoeft geen probleem te zijn, maar ik zou het zelf niet kiezen voor drinkwateropslag.
zo'n volautomaat enzo heb ik.

Maar ik bedoelde puur als opslag. Je kan er dan beter leidingwater in doen en in een hoek van de garage of schuur zetten ;)

Je hebt inderdaad wel dat plastics niet voor voedsel bedoeld zijn. Je kan dan misschien inderdaad beter een tweedehands ibc kopen waar een keer melk in vervoerd is en die schoon maken.

350 KG is dat dan.zo'n volautomaat enzo heb ik.

Maar ik bedoelde puur als opslag. Je kan er dan beter leidingwater in doen en in een hoek van de garage of schuur zetten ;)

Je hebt inderdaad wel dat plastics niet voor voedsel bedoeld zijn. Je kan dan misschien inderdaad beter een tweedehands ibc kopen waar een keer melk in vervoerd is en die schoon maken.
@martin heeft daar wel een punt. Ook een vat uit hergebruikte kunststof kan best het doel dienen want wat er eventueel aan stoffen uitloogt dat blijft beperkt. Meer stoffen dan er in een wand zit kunnen er immers ook niet uit komen, en het contactoppervlak is relatief klein. Dood gaan we eerder zodra we opdrogen, dan van de chemie. Na een paar malen gevuld laten staan en verversen is veel van wat er uitlogen kan waarschijnlijk al verdwenen. Gevoelsmatig, zou ik zo'n vat met lauwwarm water vullen, met daarin wat Puro Oxi, en dan wat dagen laten staan. De zuurstof en zwakke soda ervan reinigen, en het ontbreken van rare luchtjes erna is dan vast geen slecht criterium.

Maar gewoon knikken en er niet te lang over nadenken is het enige advies wat ik je kan geven.
Helaas ben ik zo dom dat ik eerst probeer haar te overtuigen dat het echt heel veel werk is en meer volgens haar onzinnige argumenten. Uiteindelijk draait het er toch op uit dat alles wat links stond, nu rechts staat. 😂

Dood gaan we eerder zodra we opdrogen, dan van de chemie.
Zou je net zien, overleef je de ramp ga je maanden later alsnog dood aan de PFAS rommel.

Ik bedoel, waarom zou je het risico nemen. Koop gewoon foodgrade spul en speel op safe.

Straks terug in Nederland heb ik een heel groot meer voor de deur met heul veul water. Omkomen van de dorst zal niet meevallen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/IJsselmeer

Ik bedoel, waarom zou je het risico nemen. Koop gewoon foodgrade spul en speel op safe.

Straks terug in Nederland heb ik een heel groot meer voor de deur met heul veul water. Omkomen van de dorst zal niet meevallen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/IJsselmeer
@phtvs , tja, hmmm, maar PFAS ontwijken dan evenmin met foodgrade spul?😁

"WMR constateert dat er vrij hoge gehaltes aan PFAS in de mengmonsters uit diverse locaties in het IJsselmeer zijn aangetroffen."

In mijn werk kom ik soms ook Chinese filters tegen (olie/lucht) deze zitten in excact dezelfde doosjes en zijn niet eenvoudig te onderscheiden van het origineel. Behalve dan dat het filtermateriaal niet veel voorstelt.
Thanks @preparator , Het prijsverschil gaf me even een blinde vlek.
Hoe dan te weten dat je hier geen Chinese cloon koopt?
😉
Koop van een gerenommeerd merk en bij een shop die een reputatie te verliezen hebben. Uiteraard hoort daar een ander prijskaartje bij maar voor zaken waar je leven direct van afhangt lijkt me dat geen moeilijke keuze.

Koop van een gerenommeerd merk en bij een shop die een reputatie te verliezen hebben. Uiteraard hoort daar een ander prijskaartje bij maar voor zaken waar je leven direct van afhangt lijkt me dat geen moeilijke keuze.
Daar heb je wel gelijk in @preparator .
Het was voor mij ook de reden om te vertrouwen op Sawyer filters (Sp128 en 0.02 Bucket) en op omgekeerde osmose van Wiltec.de.

Wel vind ik de prijs van de Sp128 behoorlijk door het dak gegaan. Ooit kocht ik er in de VS eentje voor $12 bij Walmart, dat moet in 2011 zijn geweest, en nu zie ik ze hier voor €39-43 in de winkel.
In de VS kosten ze nu ook $29 zie ik...

Ik leef in het verleden merk ik.
Fl. 1,30 voor een biertje en Fl. 1,85 voor een dikke zak patat, zo ongeveer.😂

Ik realiseer mij dat we een € maar eenmaal kunnen uitgeven, en dat er vast leden zijn die nog maar net met preppen zijn gestart, keuzes moeten maken en extra op de centjes moeten letten...
Voor hen is €40 voor een Sp128 misschien net een brug te ver, naast andere uitgaven.

Laat mij mijzelf dan eens in hun situatie verplaatsen. Had ik nog helemaal niets en geen liggende gelden , dan zou ik lang houdbare levensmiddelen inslaan, een waterfilter, een oliekacheltje, een olielamp en wat petroleum, een Baofeng UHF/ VHF portofoon met FM radio, een zaklamp en 18650 batterijen, een batterijlader en een zonnepaneeltje.

Het waterfilter zou er dan wellicht toch een van Ali zijn. Zit je bij een start krap bij kas, dan vermoed ik dat zo'n filter best een verantwoorde keuze is. Zouden ze slecht zijn dan stond het internet immers al vol met zulke berichten, denk ik dan.
Ik ga ook voor bewezen kwaliteit (Sawyer e.d.) omdat ik het kan, maar ik heb die Ali filters niet voor niets als secundaire backup.

Die van Filterwell heb ik nog niet getest of doorgezaagd, maar vertrouwen doe ik ze vooralsnog, op basis van de beschikbare info. A calculated guess!😉
Screenshot_20241010-182556.png
In een "Test Het" draadje is er vast de mogelijkheid om dat filter eens goed te testen. Met de TDS/EC (etc.) meter die ik heb, is er t.z.t. (vergelijkend) best een goede indruk van de werking te verkrijgen vermoed ik.

In de tussentijd, heeft iemand die het koopt voor nog geen €6 in ieder geval wel iets in huis dat zeer waarschijnlijk (mijn inschatting) goed genoeg werkt. En dat is dan beter dan een 1/7 stukje van een Sp128 of helemaal niets omdat Bruintje het niet trekt😉

Excuses, even off-topic, maar met een idee... Ik bedenk mij, dat het niet slecht zou zijn om ons als forumleden eens te verplaatsen in beginnende preppers met een smallere beurs. En, om ieder aan te geven wat wij dan met een (nader te bepalen) sterk beperkt budget aan prepspul zouden kopen. Die meningen en raad is al gauw waardevol en bemoedigend voor velen, vermoed ik. Het echt essentiële spul hoeft de kop niet te kosten. Ik open daarvoor graag een draadje, waarin ieder zijn/haar keuzes en raad kan aangeven. De uitdaging is dan ook, om er zo mogelijk hyperlinks en actuele prijzen bij te vermelden zodat starters ook echt een vliegende start kunnen maken👍

Daar heb je wel gelijk in @preparator .
Het was voor mij ook de reden om te vertrouwen op Sawyer filters (Sp128 en 0.02 Bucket) en op omgekeerde osmose van Wiltec.de.

Wel vind ik de prijs van de Sp128 behoorlijk door het dak gegaan. Ooit kocht ik er in de VS eentje voor $12 bij Walmart, dat moet in 2011 zijn geweest, en nu zie ik ze hier voor €39-43 in de winkel.
In de VS kosten ze nu ook $29 zie ik...

Ik leef in het verleden merk ik.
Fl. 1,30 voor een biertje en Fl. 1,85 voor een dikke zak patat, zo ongeveer.😂

Ik realiseer mij dat we een € maar eenmaal kunnen uitgeven, en dat er vast leden zijn die nog maar net met preppen zijn gestart, keuzes moeten maken en extra op de centjes moeten letten...
Voor hen is €40 voor een Sp128 misschien net een brug te ver, naast andere uitgaven.

Laat mij mijzelf dan eens in hun situatie verplaatsen. Had ik nog helemaal niets en geen liggende gelden , dan zou ik lang houdbare levensmiddelen inslaan, een waterfilter, een oliekacheltje, een olielamp en wat petroleum, een Baofeng UHF/ VHF portofoon met FM radio, een zaklamp en 18650 batterijen, een batterijlader en een zonnepaneeltje.

Het waterfilter zou er dan wellicht toch een van Ali zijn. Zit je bij een start krap bij kas, dan vermoed ik dat zo'n filter best een verantwoorde keuze is. Zouden ze slecht zijn dan stond het internet immers al vol met zulke berichten, denk ik dan.
Ik ga ook voor bewezen kwaliteit (Sawyer e.d.) omdat ik het kan, maar ik heb die Ali filters niet voor niets als secundaire backup.

Die van Filterwell heb ik nog niet getest of doorgezaagd, maar vertrouwen doe ik ze vooralsnog, op basis van de beschikbare info. A calculated guess!😉
Bekijk bijlage 26987
In een "Test Het" draadje is er vast de mogelijkheid om dat filter eens goed te testen. Met de TDS/EC (etc.) meter die ik heb, is er t.z.t. (vergelijkend) best een goede indruk van de werking te verkrijgen vermoed ik.

In de tussent

Excuses, even off-topic, maar met een idee... Ik bedenk mij, dat het niet slecht zou zijn om ons als forumleden eens te verplaatsen in beginnende preppers met een smallere beurs. En, om ieder aan te geven wat wij dan met een (nader te bepalen) sterk beperkt budget aan prepspul zouden kopen. Die meningen en raad is al gauw waardevol en bemoedigend voor velen, vermoed ik. Het echt essentiële spul hoeft de kop niet te kosten. Ik open daarvoor graag een draadje, waarin ieder zijn/haar keuzes en raad kan aangeven. De uitdaging is dan ook, om er zo mogelijk hyperlinks en actuele prijzen bij te vermelden zodat starters ook echt een vliegende start kunnen maken👍

In een grijs verleden heb ik al een dergelijke draad geopend voor kwalitatief goede producten voor een lage prijs (met als doelstelling niet de tijdelijke flits aanbiedingen, maar structureel goed spul voor een lage prijs) Ik zal m eens op zoeken en je er in taggen.

GreetZ,
Pjotr78

Steeds vaker...dus zorg dat je drinkwater op voorraad hebt.

Ja precies! Ik vind het zorgwekkend dat ze blijkbaar niet in staat zijn om het te voorkomen. Ik las dat waterzuivering steeds moeilijker wordt omdat ze bepaalde installaties niet kunnen ingezetten omdat er geen ruimte genoeg is op het elektriciteitsnet. Geen idee of dat hiermee te maken heeft.

Plus mest en gewasbeschermingsmiddelen(vergif) dat in grondwater komt, plus drugsafval(van bv de xtc-pilletjes die iedereen tegenwoordig normaal vindt) en vervuiling van bedrijven dat in de rivieren en oppervlaktewater komt, PFAS PFOS en allerhande troep.
Er moet dus veel meer gefilterd...en de taks is bereikt.

Ik heb een paar honderd liter water in jerrycans en verder een paar filters, zoals Berkey en Sawyer.
In dit geval, waarin de periode redelijk afgebakend is, zou ik uit gemak een paar van die jerrycans pakken voor drinkwater, zodat ik daarvoor geen energie hoef te gebruiken om drinkbaar water te krijgen. Dat kan dan later makkelijk weer aangevuld worden. Zoals hier terecht al opgemerkt wordt, zal voor bereiding van eten waar water bij nodig is toch al een pan op het vuur moeten, dus in dat geval een paar minuten voorkoken is dan ook niet zo'n probleem.

Dat er nu massaal flessen worden ingeslagen geeft wel aan hoe weinig de gemiddelde Nederlander nadenkt over dit soort simpele verstoringen van basisbehoeften en hoe hard de paniek dan toe slaat als die ineens niet beschikbaar zijn.

Gek vind ik dat niet. Ik denk namelijk dat de reactie om te gaan hamsteren ('pakken wat je pakken kan') een heel natuurlijke en menselijke reactie is. Maar veel handiger is natuurlijk om al een beetje voorbereid te zijn en je dan te realiseren dat dit soort dingen een goede testcase zijn die je of glansrijk doorstaat, of die nog weer tot wat aanpassingen in je keuzes en plannen leiden.

Jij hebt nog grote voordelen als @Superdeboer jij kan alles voor de inkoopsprijs krijgen, en de spulletjes (zo als drinkwater) uit je winkel halen als de nood aan de man is.:thumbup::lol:

Sorry ik kon het even niet laten, het kriebelt zo om een reactie te geven.

Ja precies! Ik vind het zorgwekkend dat ze blijkbaar niet in staat zijn om het te voorkomen. Ik las dat waterzuivering steeds moeilijker wordt omdat ze bepaalde installaties niet kunnen ingezetten omdat er geen ruimte genoeg is op het elektriciteitsnet. Geen idee of dat hiermee te maken heeft.
Daar heb ik wel mijn bedenkingen bij. Misschien dat het op sommige plaatsen krap is om een nieuwe zuivering te bouwen maar bestaande installaties hebben allemaal al een aansluiting van voor de netcongestie-paniek.

Ik denk eerder dat er sprake is van het Suezkanaal-effect. Toen die boot een paar dagen dwars lag was er plotseling in heel Europa niks meer (op tijd) leverbaar, ook zaken die helemaal niet per schip uit Cina komen. En als je alles bij elkaar optelde zou al dat vertraagde spul never nooit op die schuit gepast hebben. Maar het was een handig excuus dat iedereen geloofde en wat maandenlang gebruikt werd.

Bij de netwerk problemen speelt naar mij idee iets vergelijkbaars. Natuurlijk zijn er problemen op het net maar de graagte waarmee men bij allerlei moeizame projecten verwijst naar de netcapaciteit doet bij mij alle alarmbellen afgaan.

Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk pak het precies andersom aan. Ik heb een grote watervoorraad en daarnaast een aantal waterfilters. Ik drink liever water uit de voorraad en vul dat dan aan met eventueel verontreinigd water. Water kun je, als je die mogelijkheid hebt, langere tijd veilig opslaan. Desnoods wat chloor erin. Alleen als het echt niet anders meer kan ga ik verontreinigd water filteren en daarna koken. Kost veel energie/brandstof en voor het geval dat iemand op het idee komt om de drinkwatervoorziening te vergiftigen, dan heb ik voorlopig in ieder geval voldoende water beschikbaar. Ik denk ook dat in een noodsituatie wat zich opeens voordoet, je met heel veel dingen bezig zal zijn en dan is zo'n water voorraad wel handig.

https://nos.nl/artikel/2261231-terreurverdachte-opgepakt-op-sardinie-wilde-drinkwater-vergiftigen

Ik las nog niet zo lang geleden ook dat AIVD er vanuit gaat dat we niet in staat zijn om onze drinkwatervoorziening afdoende te beschermen tegen een terroristische aanval. Kan het betreffende artikel even niet meer terug vinden.

Vele jaren terug wist ik al dat het waterleidingsysteem heel gevoelig is voor terroristische aanvallen,

Ik heb de beschrijving later weg gehaald, maar ik ben niet zo uniek wat betreft het uitdokteren hoe je zo'n aanslag kan uit voeren.
Dank je wel @phtvs voor de opmerking en dat je mij het liet verbeteren.

Dus uit voorraad je water gebruiken is de beste manier om je grotendeels veilig te stellen.
Wil je dan weer je voorraad aan vullen, kan je het eerst uittesten op een kleine aquarium gaan de vissen dood dat weet je dat je het water niet kan gebruiken.
Vroeger werd in de mijnen ook al een vogeltje mee genomen om gifgas te ontmaskeren en vertrokken de mannen snel de mijn, dus niets nieuws om daar voor dierlijkleven te gebruiken.

Wij drinken al jaren gefilterd leidingwater uit voorraad.
Maar het testen vooraf, Tja dat doe ik nog niet.

Zo ik trek me weer terug, ik moest even reageren.

Laatst bewerkt:
[mod]het is niet de bedoeling hier een handleiding of tips te posten voor terroristische aanvallen. Posts svp zelf aanpassen of even laten weten dan doe ik het voor je. Dank![/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel fijn dat je aan mij overliet om het te veranderen, of dat ik jou kon vragen om het te doen, dat geeft een mens een volwaardiger gevoel, dan dat het buiten je om gedaan word zoals andere mods dat nog wel eens willen doen dat geeft wrevel en een onwaardig gevoel.

Dank je wel daar voor, respect.
Ik denk weer fijn mee te doen na dit berichtje van jou.

Nu moet ik ook even reageren, voordat de paniek hier toeslaat:

Dat kan dus niet.
Puur theoretisch wellicht wel maar technisch en dus praktisch niet.
Hmmmm, het zou mij heel wat waard zijn om ook die conclusie te kunnen trekken...

Hoe dan ook, ik hoop van harte dat men onze kritieke infrastructuur met argusogen in de gaten houdt...

Terug
Bovenaan