Daarom geef ik het ook alleen als optie aan.
@logan1202 's vraag naar een uiterst simpel "voorschrift" houdt geen rekening met mensen die wellicht een powerbankje hebben en dat zouden willen gebruiken, of wellicht op netvoeding willen.
Eenvoudige instructie, mee eens, maar uiterst simpel, zonder zelfs maar basic keuzes?
Preppers die bij de keuze tussen een batterij kopen of een powerbankje gebruiken hopeloos in de knoop raken, die wachten wellicht beter en lezen zich in, voordat ze eraan beginnen?
Of zie ik dat verkeerd? Ook voor een oude knar van 90+ is er wel iets werkends te regelen, maar waarschijnlijk niet op eigen kracht met een simpele instructie.
Terzijde: Er was een probleem met het laadcircuit dat vooral de oudere producties betrof. Die van Tinytronics hebben dat probleem kennelijk niet.
Over de chip lees ik
"TP4056 module is a linear charger for lithium-ion and LIPO batteries. This module can charge batteries consists of single cells. Due to its capability of supplying 4.2V, it is highly suitable for charging 18650 cells and other 3.7V batteries." dus zit dat wel goed
.