RockyFlats
Ruttaan
Laatst bewerkt:
Mooi zou het ook zijn, om van ieder ook terugmelding te krijgen bij aanschaf en in bedrijf name van de Meshtastic module (node).Vergeet @petroman niet in de credits want hij was de aanleiding voor deze Howto.
Hopelijk binnen 1 week versie 0.02 ipv versie 0.01 en dan zonder aanpassing van de link.
Ik zou die informatie dan graag in de "Wiskers'"-contactlijst opnemen, naast de globale kaartcoördinaten.
Dat helpt leden vast, om bijvoorbeeld met een nabije prepper eens wat testwerk af te spreken, veronderstel ik. Opname van de in de app zelf gekozen node-naam kan ook belangrijk zijn, om elkaar te herkennen, net zoals onze alias dat doet op het forum.
Zelf heb ik een prima nanoVNA waarmee de antennes door te meten zijn. Zodra het op het optimaliseren van verbindingen en antennes aankomt, dan zou (suggestie) een try-out in het voorjaar wel leuk zijn, en dan neem ik het graag mee naar een gekozen locatie. Het Meshtastic-spul is handzaam genoeg, dus wat let ons?
Het is nu niet mijn bedoeling om de zaak complexer te maken want Meshtastic is dat zeker niet, maar zelfs voor wie het zelf maken van een antenne iets zou zijn, ontstaan er mogelijkheden. De met de module meegeleverde antenne is zeer waarschijnlijk goed genoeg, maar zelf gemaakt en nog beter is best mogelijk. Zie bijvoorbeeld het volgende:
https://www.thethingsnetwork.org/fo...emade-outdoor-868mhz-antenna-groundplane/3160
Daarover dan later meer; het is nu maar even een voorbeeld.