Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@joepmeloen , ik zie zo'n uitklapbaar setje het geen jaar uithouden in weer en wind, maar misschien vergis ik mij. Als het geheel voor "waterdicht" is ontworpen en uitgevoerd dan ligt het anders maar is het dat? Hebben alle poorten en aansluitingen waterdichte afdekkingen? Ik bedoel meer, dat een ontbreken daarvan zou wijzen op een niet-waterdicht ontwerp, en dan wordt "inpakken" noodzakelijk. Ik zie dat de paneeltjes in een gestikte kunstlederen hoes zijn gevat, en het geheel doet mij toch meer denken aan "bestand tegen wat regen over een korte duur, gevolgd door afdrogen".Leuk, maar dan mis je de extra accu van de powerbank. Beschrijving van de powerbank die ik noen: Het robuuste ontwerp beschermt tegen regen, vuil en vallen. Lijkt mij prima on het buiten neer te leggen voor langere tijd.
Jammer om te horen @Pjotr Prep , ik ken dat, maar ik sta ook telkens weer opMeshtastic ligt hier in de la. Mijn ervaringen ermee waren teleurstellend in die zin dat ik best veel nodes kon ontvangen maar niet gehoord werd. ( Story of my life.)
Dat, is getackled, check VDe batterijduur icm met een zonnepaneel tegenviel
Dat is wel een puntje. Volgens mij herstart de module automatisch zodra er weer voldoende stroom is na een tekort (moet ik nog checken) maar zet zo'n module niet op afstand op "shutdown". De module kan trouwens volledig via 868 MHz op afstand worden bediend vanuit de app. Voor een update, tja... Ik ga een lange USB kabel proberen, en anders moet het die enkele keer even omlaag. @martin denkt aan POE voeden, en heeft dan zo toegang voor updates.en voor een update of restart moest het ding uit de mast gehaald worden.
Dat is al wat beter geworden. Met de huidige software kan de module waarschijnlijk meerdere jaren draaien en als het solarpaneeltje het redt dan wordt het achterover leunen. Er komen hier duidelijk meer nodes bij, en dat motiveert ookAllemaal niet handig voor een device dat gewoon zijn ding moet doen. Teveel “High Maintenance” in mijn ogen.
Ik heb laatst ook naar zo'n flipper dingetje (sleutel) gekeken, maar als ik filmpjes van marconisten bekijk dan lijkt het mij meer op een griezelig toveren. Ik blijf dan liever bij Meshtastic, en een saxofoon en dwarsfluit trouwens. Uit die twee krijg ik al geluidIk ben me nu CW, of beter gezegd, morse code aan het aanleren.
Meshtastic is eenvoudiger![]()
Meshtastic ligt hier in de la. Mijn ervaringen ermee waren teleurstellend in die zin dat ik best veel nodes kon ontvangen maar niet gehoord werd. ( Story of my life.) De batterijduur icm met een zonnepaneel tegenviel en voor een update of restart moest het ding uit de mast gehaald worden. Allemaal niet handig voor een device dat gewoon zijn ding moet doen. Teveel “High Maintenance” in mijn ogen.
Ik ben me nu CW, of beter gezegd, morse code aan het aanleren.
Meshtastic is eenvoudiger![]()
Man, dat is ook toevallig! Ik ontving ook helemaal niets toen ik de modules hier in de la had liggen!Bij mij ligt het ook in de la, ik ontving niks.
Hee, jij ook @marzman ?Ik ben nu muziek aan het leren. Voor de laatste bewoners van de Titanic was dat ook veel nuttiger dan morscode of meshtastic![]()