RockyFlats
Ruttaan
Beste mensen,
Er zijn vast beginnende preppers met een smalle beurs die bij de aankoop van prepspul moeilijke keuzes moeten maken omdat ze extra op de centjes moeten letten... Wat koop je dan?
Ik stel voor, om ons eens in hun situatie te verplaatsen, en om aan te geven wat wij met een sterk beperkt budget aan zaken zouden inslaan om een SHTF crisis het hoofd te bieden.
Heb je nog helemaal niets, wat haal je dan het beste in huis, en wat zo snel mogelijk en wat iets later?
Die raad is al gauw waardevol en bemoedigend voor velen, vermoed ik. Het echt essentiële spul hoeft de kop immers niet te kosten en te laat is het (nog) niet...
De uitdaging is dan ook, om er zo mogelijk hyperlinks en actuele prijzen bij te vermelden zodat starters er ook echt een vliegende start mee kunnen maken
Ik stel jullie voor, om:
Er zijn vast beginnende preppers met een smalle beurs die bij de aankoop van prepspul moeilijke keuzes moeten maken omdat ze extra op de centjes moeten letten... Wat koop je dan?
Ik stel voor, om ons eens in hun situatie te verplaatsen, en om aan te geven wat wij met een sterk beperkt budget aan zaken zouden inslaan om een SHTF crisis het hoofd te bieden.
Heb je nog helemaal niets, wat haal je dan het beste in huis, en wat zo snel mogelijk en wat iets later?
Die raad is al gauw waardevol en bemoedigend voor velen, vermoed ik. Het echt essentiële spul hoeft de kop immers niet te kosten en te laat is het (nog) niet...
De uitdaging is dan ook, om er zo mogelijk hyperlinks en actuele prijzen bij te vermelden zodat starters er ook echt een vliegende start mee kunnen maken
Ik stel jullie voor, om:
- er van uit te gaan dat je nog niet meer hebt dan waarover de doorsnee vlaklander beschikt. Een halfvolle koelkast, normale kleding, een lege voorraadkast, en een smartphone. En de nodige zorgen natuurlijk, want meer dan 10 weken tijd resteert er misschien niet
- aan te geven voor hoeveel personen je in jouw voorbeeld prepspul inslaat. Ben je alleen dan ligt het vast anders dan als je nog 1, 2 of 3 gezinsleden hebt. Het budget blijft gelijk, dus wordt het wikken en wegen.
- aan te geven wat je in een crisissituatie bij voorkeur plant om te doen. Blijf je thuis, vertrek je naar een BOL of trek je op goed geluk de bossen in? Jouw keuze zal erdoor zijn beinvloed, vandaar.
- je hebt €300 om nu meteen te besteden, en schraapt er nog eens €500 bij in de komende 10 weken, tot een totaal van €800. Wat koop je nu meteen, en wat koop je later (in de 10 weken erna)?
- Je kunt jouw boodschappenlijst en planning natuurlijk in meerdere posts opbouwen, en eventueel ook herzien. Meld dan telkens wat nu en wat later, en wat je voor de resp €300 en €500 al hebt ingepland.