Erny
Last (wo)man standing
De toekomstige knoflookbak op de moestuin klaar gemaakt. Na ladingen aarde erop gestort te hebben gekregen (toevallig waren mensen bezig met riolering bij hun huisje en liepen af en aan met kruiwagens aarde... die ze bij mij hebben mogen storten, dat scheelde mij weer heel wat geschep en gezeef) deze wat verrijkt met gestampte eierschalen en wat as van mn vuurtjes, daar nog een laagje compost over heen en vervolgens de kluiten klein gemaakt en het bed geëffend, Onder de aarde ligt trouwens een dikke laag stro/mest met wat gedroogd Smeerwortelblad erop.
Laminaatplanken er omheen (gerecycled van iemand die dat ook weer afdankte) om de aarde binnenboord te houden en nu ligt ie klaar voor de knoflookpoterij komende week.
Gaan weer >15 soorten worden, waarvan sommigen wat korter en anderen weer wat langer bewaarbaar zullen zijn.
Lig ik toch zomaar helemaal op schema.
En net een soepje gemaakt van de laatste tomaten, kleine courgettes en mini patisonnetjes, pepers, knoflook en ui en sjalot en een paprikaatje. Allemaal uit eigen oogst.
Grootste deel van de pepers geoogst en die gaan komende week omgetoverd worden in heerlijke Hotsauces.
Laminaatplanken er omheen (gerecycled van iemand die dat ook weer afdankte) om de aarde binnenboord te houden en nu ligt ie klaar voor de knoflookpoterij komende week.
Gaan weer >15 soorten worden, waarvan sommigen wat korter en anderen weer wat langer bewaarbaar zullen zijn.
Lig ik toch zomaar helemaal op schema.
En net een soepje gemaakt van de laatste tomaten, kleine courgettes en mini patisonnetjes, pepers, knoflook en ui en sjalot en een paprikaatje. Allemaal uit eigen oogst.
Grootste deel van de pepers geoogst en die gaan komende week omgetoverd worden in heerlijke Hotsauces.