martin
Mankinds only hope
Ik vind het jammer dat mensen vaak terugvallen op kapitalisme, er is meer in het leven dan geld.
Dat is zeker het geval en dat heb ik een paar berichten ook proberen toe te lichten.
Maar dat is een andere discussie en gaat denk ik flink OffTopic en dat wil ik de TS niet aandoen.
https://www.preppers-shelter.nl/threads/thuisbatterij-zelfbouw-en-gekocht.5989/page-2#post-141917
5 kWh is meer dan wat ik verbruik op een dag.
Dat jij uitzonderlijk weinig gebruik maakt mijn verbruik nog niet buitensporig.
Volgens het Nibud is het gemiddelde verbruik 7,2 Kwh per huishouden. Dat jij op 5 Kwh uitkomt is niet heel gek als je een alleenstaande bent. Net zoals het niet gek is dat ik boven dit gemiddelde want ik woon er met gemiddeld 4 personen.
En hoe lang denk je een warmtepomp te kunnen laten draaien op die 5 kWh? dat gaat in de wintermaanden echt niet voldoende zijn. Zelfs niet voor een alleenstaande.
Oeps, ga ik weer enorm OffTopic.
Ik denk niet dat er veel mensen op dit forum zo goed het verbruik inzichtelijk heeft weten te maken als ik.
Ik heb uiteraard eerst alles compleet inzichtelijk proberen te verkrijgen m.b.t. het verbruik.
Maar nu ga ik weer OffTopic
Ondanks mijn negatief verbruik gaat die batterij in ieder geval niet de oplossing zijn.
(deze regel er nog even achter gezet, want ander heb ik alles offtopic gepost)
Maar ik neem aan dat je het toch wel eens ben met mijn post over de absurde situatie die er ontstaat als iedereen een batterij zou gaan aanschaffen?
Ik denk niet dat het milieu gebaat is met de extreem gefragmenteerde "oplossing" van een thuisbatterij.
En ja, er is meer in het leven dan alleen maar geld. Maar blijkbaar is geld voor heel veel mensen motiverender dan het milieu. Dat is in mijn ogen best wel hypocriet.
Ik geef het in ieder geval gewoon toe dat ik de zonnepanelen op mijn dak voor 90% heb aangeschaft om financieel gewin.
Maar als er nu mensen beweren dat ze een accu willen aanschaffen "voor het milieu" dan denk ik dat ze toch echt minimaal net zo hypocriet zijn als ik. En ja, als het gaat om offgrid dan is er een compleet andere afweging.
p.s. Ik moet echt iets anders verzinnen met mijn manier van posten. Als ik het teruglees is 90% off topic als het geen 95% is.