joepmeloen
Prepper goeroe
https://eenvandaag.avrotros.nl/item...eilijker-om-thuisbatterij-terug-te-verdienen/
Onderzoekjr over de thuisbattrij.
Onderzoekjr over de thuisbattrij.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wellicht is het een idee om minder vanuit de onderbuik te schrijven en wat meer vanuit getallen en letters.
In de eerste alinea van het artikel zie je al waar het fout gaat: geld verdienen.
Dat is wat anders dan energie besparen en energie beschikbaar hebben als jij en ik dat nodig hebben, lees : onafhankelijkheid.
Lees eens alle (oeps) bijdragen van @martin eens door: hij is heel duidelijk: zorg voor nul op je meter en je hebt nergens last van.
geen last van terugbetalen,
geen last van keuze stress of angst voor een slimme meter,
geen salderingsangst
geen winst
Wel energie onafhankelijk ;-)
De onafhankelijkheid heb je pas echt als je om kunt schakelen naar een eiland-systeem (voor als het stroomnet uitvalt). De meesten hebben dat niet en nemen dat niet. Heel eerlijk, ik heb het ook nog niet, want dat is vrij prijzig, als je het zelf niet kan installeren.
De enige zelfstandigheid die ik (nu nog) heb is dat ik door plannen minder stroom hoef in te kopen en dus stroomkosten bespaar, maar ja, dat heb ik wel in de hele installatie gestoken. En
Als je een draagbare accu hebt is het vrij simpel. Gewoon de stekker ompluggen van wat je wilt gebruiken. Helaas mag het in Belgie (nog) niet. Misschien in 2025, het wordt wel onderzocht. Of je houdt het altijd offgrid, maar daar zit voor mij te weinig voordeel in.