Jammer, maar deze thuisbatterij gaat het voor mij niet worden, zelfs als ie ooit leverbaar zou worden. Ik heb geen en ik wil geen "slimme" meter.
Maar die zijn in onze regio in de Filipijnen nog niet ingevoerd.
Daar wil ik mijn zonnestroom installatie (thans 2 x 40 Wattpiek met een 50Ah loodaccu) uitbreiden, zodat we niet alleen altijd voldoende hebben voor verlichting, maar ook voor de koel/vrieskast, de magnetron, airco en eventueel inductiekookplaat.
De frequent falende levering levert ook nog eens sterk variërende netspanning. Zo tussen de 230V en 150V AC.
Daar is in de loop van een paar jaar een magnetron op ter ziele gegaan, 2 inductiekookplaten en een maandje geleden begaf ook de airco het.
Niet prettig als het tegen de 40 graden Celsius loopt. Zeker als ook de ventilator er mee ophoudt wegens leveringsonderbreking.
Dat moet met wat noeste DIY/DHZ beter kunnen!
Ik wil het zo inrichten, dat het hele zaakje eenvoudig verhuisd kan worden, mocht dat tzt nodig blijken.
Ik denk aan de relatief lichtere LiFePo4 accu's, met de nodige laad en regelapparatuur, 2 potente inverters voor betere bedrijfszekerheid en relatief kleine en lichte -liefst flexibele- parallel geschakelde zonnepanelen.
In verbruik zal het niet snel terug te verdienen zijn, want nu zijn we daar ca. 350 euro per jaar aan kwijt. Maar door defect rakende apparatuur kost het in werkelijkheid heel wat meer, nog afgezien dat het net meestal plat gaat op de momenten dat 't het meest nodig is.