Ik zit hier in het noorden van Spanje, en ik zit hier letterlijk "hoog en droog"
Echter heb ik alsnog te maken met wat ongemakken.
Deze ongemakken zijn een detail op het drama wat zich in het zuiden van Spanje heeft afgespeeld.
Ik ga maar even geen filmpjes sturen van het natuurgeweld, maar ik ga me puur houden aan mijn persoonlijke ongemakken.
Ik heb dus na 4 dagen bewolkt weer geen stroom.
(jaja, ik weet dat een generator me dit had kunnen voorkomen, maar die is 2 jaar geleden gestolen en heb geen zin om deze nogmaals aan te schaffen)
Door de regen is de toegang tot de Finca niet meer mogelijk met de auto, dus we hebben iedere dag een gezonde wandeling van 1,4 km voordat we bij de geasfalteerde weg aankomen.
De afspraak is dat ik tussen 08:00 en 12:00 vanaf mijn locatie werkzaamheden verricht voor het bedrijf. Dat heb ik dus voor de 3e dag moeten verzaken, want geen stroom is geen kantoor/scherm/computer/voip telefoon.
Geen stroom is geen tv/schotel, dus de WAF is ook wel een dingetje aan het worden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor
En dan ben je een prepper, en dan blijken er net op dit moment 2 flessen butaan leeg te zijn die ik nog niet heb vervangen. Dus we hebben nog 1 butaan fles die we om en om kunnen aansluiten voor koken en warm water geiser.
Mijn rijst zou ik vorige week hebben aangevuld, maar drukdrukdruk, dus als we echt vast zouden komen te zitten zal het pasta, pasta, en pasta worden (met cactus)
https://www.preppers-shelter.nl/threads/vandaag-eten-we-cactus.1803/
Ik weet dat we er mee weg zullen komen, het weer is nu al een stuk aan het verbeteren, de stroom is weer richting 24,8 volt, dus die accu's gaan wel opgeladen zijn.
Verbeterpunten voor mij zijn:
- Altijd je voorraad op orde hebben, niet praktisch denken om te wachten.
- Butaan flessen volledig opgebruiken zodat ik ze eerder kan omruilen.
- Een finca kopen langs een geasfalteerde weg i.p.v. een zandpad van 1,4 km lang.
- Toch maar nadenken om een victron multiplus met aansluiting op een aggregaat aan te schaffen?
Hoe ver moet je gaan om uitzonderlijke situaties het hoofd te bieden, dat is een beetje het punt waar ik niet helemaal uit ben.