Wat kan je doen om je gemoedstoestand op peil houden. Wat heb je nodig.
Tja, wat ik nodig heb is anders dan wat de partner nodig heeft.
Dus laat ik daar eens een stukje verder over uitweiden.
Ik probeer er een stukje humor in te verwerken, want anders kom ik mogelijk te zuur over.
En ik wil ook duidelijk aangeven dat een splinter in mijn vinger mij persoonlijk meer pijn bezorgd dan een beenamputatie van een soldaat in een oorlogsgebied. (Jaja, lekker egocentrisch, maar zo werkt het nu eenmaal)
Vandaag zijn we dus weer een dag verder, het is ondertussen de 8e dag (denk ik) dat er geen straaltje zon is en ook niet zal komen.
Het voordeel is dat het niet regende op het moment dat we de wandeling zouden inzetten.
De afspraak was om rond 10:00 te gaan vertrekken. Maar ik weet niet hoe dat werkt met man versus vrouw, want ondanks de tekst, "we gaan nu echt door" is het alsnog 12:00 geworden.
Nu heeft mijn partner net als ik een handleiding die flink wat pagina's dik is. En op 1 van deze pagina's staat het woord "smetvrees"
Het is net zo onbegrijpelijk dan iemand die bang is voor spinnen, het is nu eenmaal zo, en je kunt rationeel gezien helemaal niks aan veranderen. Nu zou je denken dat je in geval van een "mini SHTF" je prioriteiten anders zal hebben liggen, maar niets is minder waar.
En nu kom je dus op het punt dat je echt wel sterk in je schoenen/laarzen moet staan om niet elkaar de tent/finca uit te gaan vechten.
Want bij iedere stap die we zetten moet er worden schoongemaakt. Het is compleet zinloos, het heeft geen enkel nut, maar zo werkt het nu eenmaal. En probeer dan maar rustig te blijven.
Het verschil in dingen die voor mij belangrijk zijn versus de dingen die voor de partner belangrijk zijn liggen best wel wat uit elkaar. Ik kan me niet voorstellen hoe je ooit je tijd zou willen spenderen aan het kijken naar een programma zoals "lang leve de liefde". Maar als dat eenmaal onderdeel is van je ritueel dan is dit blijkbaar toch wel belangrijk.
Voor mij is prio 1 mijn laptop opladen zodat ik weer 3 uur bezig kan zijn met mijn ritueel, maar helaas is die koffie bij dat ene café net iets lekkerder, en daar is dus geen stopcontact. En zo gaat de irritatiefactor dik in het rood.
En ondertussen is het weer flink aan het regenen.
Leerpuntjes vandaag zijn:
- Mijn belangrijkste prep item is mijn ultra dunne regenjas.
- Op nr 2 staan de laarzen.
- Op nr 3 komt een placebo voor de WAF die ik nog moet zien te vinden.
En natuurlijk begrijp ik dat alles wat ik nu wel beschikbaar heb als vanzelfsprekend lijkt. Voedsel is niet het probleem, ook de drank is geen probleem. Communicatie is ook niet echt een probleem. Het zit hem nu echt in kleine details die door de duur alsnog flink aan het doorwegen zijn.
En terwijl ik dit type krijgen we wederom een weeralarm, dus het zal weer een gezellige dag worden.
Het lijkt wel weer coronatijd. Ben het ondertussen wel flink beu.