• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

Een pak houdbare melk met als THT 16-08-2014

IMG_3658.JPG

IMG_3657.JPG

Opengemaakt, geroken... slokje geproefd. Smaakte niet zuur dus heb hem voor het pannekoekenbeslag gebruikt.
En dat is ook precies waarom ik deze houdbare melk in huis haal. Alleen bak ik deze duidelijk niet vaak genoeg. ;)
Maar niets mee aan de hand dus. :cool:

Het Aldi halve liter flesje houdbare melk met THT 2009 bleek gedurende de jaren wel een andere consistentie en smaak te hebben ontwikkeld.
Het flesje met THT tot september 2016 bleek nog wel naar drinkbare melk te smaken.

O, die verbaast me wel die melk. Hier toch wel melk gehad, zelfde merk, die echt ondrinkbaar en met stukjes enzo was.

• Leuk
Waarderingen: Erny
Gisteren een pakje gerookte spekjes uit de vriezer getrokken die daar al minimaal twee jaar lag, want de THT was 15-01-2015 (tijden geen varkensvlees gegeten ivm allergie). Sommige spekjes waren gelig geworden en veel ijs in het pakje. Die gele had ik er beter uit kunnen gooien, want ik kom nu af en toe een minder smakend spekje in m'n eten tegen. Echt goor is het niet, maar toch heb je die er liever niet in. Verder geen enkel nadelig effect ondervonden. Vanaaf eet ik hetzelfde.

• Leuk
Waarderingen: Erny
Eergisteren wilde Zoonlief de 2e helft van een pakje pita broodjes openmaken. Toe zag hij dat ze tot mei 2013 houdbaar waren. Open gemaakt maar ze roken nog redelijk goed. Maar toch maar aan de kippen gegeven. Een paar dagen ervoor had de jongste samen met een vriendje de andere helft van dit pak al opgegeten. De jongste heeft niet meer buikpijn als normaal gehad. Vriendje had geen buikpijn.

Gisteren een pakje gerookte spekjes uit de vriezer getrokken die daar al minimaal twee jaar lag, want de THT was 15-01-2015 (tijden geen varkensvlees gegeten ivm allergie). Sommige spekjes waren gelig geworden en veel ijs in het pakje. Die gele had ik er beter uit kunnen gooien, want ik kom nu af en toe een minder smakend spekje in m'n eten tegen. Echt goor is het niet, maar toch heb je die er liever niet in. Verder geen enkel nadelig effect ondervonden. Vanaaf eet ik hetzelfde.
Geen reeskak gehad.:D:p

Gisteravond geheel onbewust een pakje kokosmelk gebruikt wat al een jaar overleden was. Maar de smaak was uitstekend, heerlijk thai's gegeten! En vandaag was het een gewone dag voor m'n maag en darmen, dus de vetten waren nog niet ranzig geworden. Dit pakje heeft steeds in de kelder gestaan, en dus altijd koel tot koud geweest.

1445950302_dd0985579673c0246c31bd3c4157d209.jpg

... het viel me pas op toen ik wilde kijken hoelang het restant nog houdbaar was.

Vorige week maandag had ik gehaktballen gemaakt. En ik had er een over. Mooi op een schaaltje in de koelkast gelegt.
Met het slachten van mijn kalkoenen was de bal uit mijn gedacht gegaan . Ik heb nu zo veel te eten dat eerst op moet.
Vanmiddag een week en een dag na fabriekati het balletje op gegeten met een sneedje brood.
Wel het heeft zijn sporen na gelaten. Tussen 18.30u en nu 20.22 al 4 keer het kleine huisje hezocht. Het spoeld toch de darmen.

Laatst bewerkt:
Spekjes van de Appie. De tweede helft van zo'n tweedelig pakje.
Lag al een tijdje, expres nog even laten liggen.(Edit: in de koelkast dan dus)
THT 24-08-2016
Pakje open getrokken, snuffel snuffel... nix raars, geen stank. Bedorven varkensvlees ruik je wel.
Dus... spekjes gebakken, nog geen vreemde luchtjes. Als het vlees niet meer goed zou zijn ruik je dat op dat moment echt wel. Smaak ook als spekjes met recente tht.
Spekjes gegeten met pasta, spinazie en room en parmezaanse kaas... jammmie...
Geen nadelige gevolgen. :D

Vorige week aardappelpuree gegeten met THT datum februari 2009. Leef nog steeds. Ook geen buikklachten gehad of iets dergelijks. Was verpakt in luchtdichte gemetaliseerde plastic zak.
Ik heb nog zo'n zakje over. Die over een volgende 8 jaar nog eens proberen?

Bijlagen

• DSC01392_20%.jpg
    DSC01392_20%.jpg
    55.5 KB · Weergaven: 11
Zakjes Inproba Nasi Goreng kruiden.
De één met tht datum: 3-11-2012, de ander 16-2-2013.
Met beiden was helemaal niets aan de hand, zoals verwacht eigenlijk. :cool:

Het kan toch niet goed zijn dat "verse" producten als melk, fruitsappen of spekblokjes jaren "goed" blijven (als in dat je er niet ziek van wordt). Dat is volgens natuurwetten toch schier onmogelijk.

• Leuk
Waarderingen: J.J
@Preppertt Dat geeft al aan dat deze producten dus niet geheel "natuurlijk" meer zijn.
Die hebben een behandeling ondergaan waardoor ze langer houdbaar zijn, en soms dus blijkbaar nóg wat langer dan verwacht.
En zoals gezegd, ik ben er echt niet ziek van geworden, niet misselijk en dat "andere" ook niet. ;)

Blikje El Tequito Chilli Beans met THT 31-12-2013 en Rico's Cantina Fajita Seasoning Mix met THT 20-3--2005 .
Allebei geheel in orde bevonden en met nog wat vers voedsel tussen de burrito's uiteindelijk in mijn maag verdwenen. Geen nadelige gevolgen achteraf.

Wij hebben iets gegeten en dat hebben we achteraf wel gemerkt het was maar spuiten en knetteren.
En wat was het allebeide een halve Rookworst niet over datum.

We eten nog geen één keer in de maand vlees het was dus goed raak mijn vrouw moest toch lachen, ze bleef lachen, het was ook niet normaal, maar het lucht wel op, zo nu kan die wel weer.
En een stank.:thumbsup::p

Terug
Bovenaan