• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

Voor graan kan er een streep door de koffiemolen. Voor lijnzaad(gebruik ik voor crackers) en rijstmeel is een koffiemolen wél geschikt. O, en voor koffiebonen.

• Leuk
Waarderingen: Ray
Ach, ik wil niet zonder, maar maal er zelden koffie mee. Laatste maling was gedroogde paardenbloemwortel, must have in de natuurlijke huisapotheek.
Daar moet ik me nog in verdiepen inderdaad, de natuur apotheek. Maar dat komt (veel) later nog wel. Staat zo'n beetje als laatste op m'n lijstje, maar is zeker nuttig.
Of bestaat er toevallig al een printbaar handboek met plaatjes? :fluit:

Daar moet ik me nog in verdiepen inderdaad, de natuur apotheek. Maar dat komt (veel) later nog wel. Staat zo'n beetje als laatste op m'n lijstje, maar is zeker nuttig.
Of bestaat er toevallig al een printbaar handboek met plaatjes? :fluit:

Nope helaas, vergt jaren werk. :(

Afgelopen week kwam ik er achter dat het sesamzaad, wat ik eens groot heb ingekocht, al twee jaar over datum is. Het sesamzaad gebruik ik om muesli te maken. Ben nu aan de laatste zak begonnen. De volgende keer bestel ik toch maar een kleinere hoeveelheid. 10 kgis best veel. :fluit:

Niet extreem over de datum maar genoeg voor dit topic toch:fluit:? Eén februari 2016 staat op het dekseltje van een klein duits potje wat ik van iemand kreeg.
e30fe906bf.jpg

Dat leek me ook wel iets. Klein, licht, gemakkelijk en niet breekbaar voor onderweg oid. Dus vol goede moed de maatbeker gevuld met de aangegeven hoeveelheid, klutsen, roeren en in de pan mikken met wat zwarte peper erop.
e312e01fa3.jpg

Voorzichtig aan begon het te pruttelen. Na vijf minuten dacht ik het als een pannekoek te zien maar het bleek nog vloeibaar. Na 10 minuten dacht ik dat ik er een "Scrambled Egg" van kon maken maar het bleef vloeibaar. Borrelen dat deed het wel maar het bleef vloeibaar. Eindeloos! :( Uiteindelijk heb ik het opgegeven en even geproefd. Niet te vreten dus. :eek: In het filmpje op hun website wordt het ook vooral gebruikt als een soort saus lijkt het. Tja, koken is ook niet mijn ding.

@Jasje
Nu is alleen de vraag; had je er überhaupt een ei mee kunnen bakken?
Ersatz > vervanging
Snap je gedachtegang om er een ei mee te bakken, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan, maar het is geen ei poeder. En zo te zien zitten er een boel meer ingrediënten in als alleen ei.
Daarnaast nog de vermelding dat het voornamelijk voor sausjes wordt gebruikt zou ik niet zeggen dat het experiment is mislukt, of dat het product niet meer goed is.
Je weet nu dat het niet geschikt is om een eitje mee te bakken en dat is ook nuttige informatie. Ik zou zeggen probeer het product nog eens uit, maar maak er nou een sausje mee.

Koelkast kapot, nu al een paar weken, goeie timing met die warme dagen... :rolleyes:
Maar dus... moet er van alles op.
Waaronder deze kaasfondue:
Schüetzli Fondue Classique met een THT van 15-5-2012 alweer. :eek: Wat??? Ligt dat ding al weer 5 jaar in de koelkast??? o_O

Maar dat bleek niets uit te maken, de inhoud zag er prima uit, smolt in de kaasfonduepan snel uit tot een romige kaasfondue met een prima smaak.:D (Was alleen wel een beetje machtig en veel... pfffff... )

Goede hoop voor het andere pakje dat nog ligt, is wel van een ander merk.

Voor december 1991 was er geen THT, daarna als het goed ruikt, alles met uitzondering vlees.
Melk moet je proeven, deegwaren wordt blauw of groen als het slecht is.
Zoals Erny gebeurd hier (nog) niet. De directrice houdt dit zeer scherp in de gaten. ;) ;)
En ja ze kan mopperen, als het niet opraakt.

Koelkast kapot, nu al een paar weken, goeie timing met die warme dagen... :rolleyes:
Maar dus... moet er van alles op.
Waaronder deze kaasfondue:
Schüetzli Fondue Classique met een THT van 15-5-2012 alweer. :eek: Wat??? Ligt dat ding al weer 5 jaar in de koelkast??? o_O

Maar dat bleek niets uit te maken, de inhoud zag er prima uit, smolt in de kaasfonduepan snel uit tot een romige kaasfondue met een prima smaak.:D (Was alleen wel een beetje machtig en veel... pfffff... )

Goede hoop voor het andere pakje dat nog ligt, is wel van een ander merk.

Heb je alweer een koelkast? Ik heb onlangs nieuwe gekocht, oude doet het nog prima, maar de latjes uit de deur zijn eruit gebroken, dus alleen onderin kun je de petflessen kwijt, de randjes voor de kleine potjes zijn onbruikbaar.

Nee, heb nog geen nieuwe aangeschaft... Doe het tijdelijk met een elektrische koelbox... ;)
Kun je me een foto sturen van je koelkastbuitenkant en binnenkant? (via pb). :cool:

Rozijnen voor in de zoet-zuur, iets wat mijn lief aan het maken was....
6 jaar na dato... nog prima te gebruiken...:)
DSCF2175.JPG

• Leuk
Waarderingen: Ray
Terug
Bovenaan